Passagiersruit hapering

Kogamyata

Senior Member
Hallo,
Fabia 1,2 tdgl 11-2010. De passagiersruit gaat als die dicht gedaan wordt, boven aangekomen, vanzelf weer naar beneden om op 1/4 open te stoppen.
Iemand ervaring mee en wat eraan te doen?
Groeten,
Joop.
 

Kogamyata

Senior Member
Aha, @Frits. Ligt dat daar aan. Fijn hè die electronica? Je zult maar net in 'n bui terecht komen, nietwaar? Ik ga het nazien en bericht daarna.
Hartelijk bedankt. Samen komen we verder.
Groeten,
Joop.
 

Joske

Forumguru
Probeer sowieso de ramen opnieuw in te leren Joop maar gezien de extreme temperaturen is er wsl te veel wrijving met ingrijpen van de beveiliging als gevolg. Morgenvroeg opnieuw proberen dus ;)
 

Joske

Forumguru
Je kan al eens proberen met nat maken (water). :)

Inleren = auto op contact
Raam volledig naar beneden en blijven duwen op bediening gedurende minstens 5 sec
Dan volledig omhoog en gedurende 5 sec bediening aantrekken op hoogste stand raam.
 

Wik

Lid
Dit gevalletje van eigenwijze ramen heb ik zeer regelmatig :-)
Opnieuw inleren geeft weinig resultaat, je moet dan gewoon voorzichtig stukje bij stukje het laaste stukje dichtdoen.
Inleren zorgt alleen voor dat het raam dan automatiek geheel open en/of geheel automatiek dicht gaat.
Succes
 
ik heb dat al jaren,... gelukkig eens in de zoveel tijd maar. Meestal als je hem handmatig omhoog doet werkt die wel en als dat niet werkt is bij mij de truc om contact even eruit en erin en dan werkt het weer wel. Nooit de moeite genomen om dit bij de dealer te laten repareren
 
Bovenaan Onderaan