Passagiers airbag lampje brand spontaan

Mijn passagiers airbag lampje brand spotaan. Mogelijk de bedrading van de stekker. Weet iemand welke ik aan elkaar moet door verbinden? Van de 3
 

brepus13

Forumguru
Of een stekkertje los gehad terwijl je hem op contact hebt gehad bij wisselen radio bijvoorbeeld. Uitlezen is weten...
 
Nee stekker zit vast en schakelaar staat gewoon aan.
Is al een keer uitgelezen en gereset. Toen zonder problemen weer gereden. De garage had het over mogelijk draden door verbinden. Dus geen stekker meer. Maar er zitten 3 kabels in ik dacht misschien is er 1 genoeg.
 

brepus13

Forumguru
De firma beun en haas? Met airbag draden klooien is niet mijn manier om een klacht op te lossen. Of je vervangt eventuele kapotte draden compleet of lost de daadwerkelijke storing op maar iets doorverbinden om de storing op te heffen is in mijn optiek een no go.

(of je moet iets heel anders bedoelen?)
 
Ze zeggen dat door de stekker de fout melding inkomt. Dus ook de garage zou de stekker onder de stoel er uithalen en door verbinden.
 

ertromp

Forumguru
Inderdaad die stekker verbinding onder de stoel is vaak de oorzaak en wordt veelal doorverbonden
 
Is het dan verstandig om ze alle 3 te doen of kan het er ook 1 zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

brepus13

Forumguru
Ok check, dat is inderdaad een mogelijkheid en daarmee schakel je niks uit oid. (Dan bedoelde je het gelukkig anders dan ik dacht )
Het makkelijkste is alle drie omdat je sowieso weer uit moet laten lezen en resetten omdat een airbag storing niet uitgaat bij herstel. Beter dus meteen alles ipv risico dat je straks weer naar de garage moet.
 

Desperado

Forumguru
Ik las in de meet en greet dat je zelf monteur bent, dan is het je vast wel toevertrouwd om dit zelf te doen. Ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen en alles draadjes doen.
 

Antera

Donateur
Lees hem eerst even uit zodat je weet welke storing het is kan namelijk ook de schakelaar zijn van uitschakeling van de passagiers airbag. Ooit in een superb gehad dat de steker niet goed erop zat op de schakelaar dan heeft hij ook die fout aan.

Bij zekerheid kan je de draden door solderen of nieuwe stekkers kopen met alles erbij zodat je het weer origineel in elkaar kan zetten en je de stoel er altijd uit kan halen indien gewenst
 
Hij is toen inderdaad uitgelezen en het was de stekker... vandaar
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan