Parrot Carkit CK3300 en Qtek S100 ingebouwd

higgy

Forumguru
Als je nou een piepklein hoekje rechtsonder van dat din-opbergvakje afhaalt, dan kun je het snoertje van je QTek net iets mooier weg laten lopen achter dat zelfde DIN-vak.
't Is maar een idee hoor. /forum/images/graemlins/wink.gif
 

higgy

Forumguru
Wist je trouwens dat iemand met stift een zwarte streep op zowel je Parrot als je QTek heeft gezet? /forum/images/graemlins/cheer.gif /forum/images/graemlins/cheer.gif /forum/images/graemlins/cheer.gif /forum/images/graemlins/cheer.gif /forum/images/graemlins/cheer.gif /forum/images/graemlins/cheer.gif /forum/images/graemlins/cheer.gif /forum/images/graemlins/cheer.gif
 

Zoef

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Wist je trouwens dat iemand met stift een zwarte streep op zowel je Parrot als je QTek heeft gezet?

[/ QUOTE ]
/forum/images/graemlins/laugh.gif /forum/images/graemlins/laugh.gif /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
Moest ik ook aan denken!
gr.
Zoef
 
Ziet er mooi uit, maar ik zie dat je de Brodit houder gebruikt hebt en dus geen gebruik maakt van je gsm antenne op het dak. Mijn vraag is nu of je radio stoort (FM signaal) wanneer je telefoon gaat of aan het bellen bent.
Als ik mijn Qtek S100 in de auto naast de radio zet en ik probeer te bellen, dan hoor ik constant die storing. /forum/images/graemlins/icon_smile_dead.gif
Hoe zijn jouw ervaring op dat gebied en als het niet stoort wat hebben ze dan bij de inbouw gedaan?
Ik overweeg de Qtek 9100 aan te schaffen, dan heb ik nl. pda, tomtom navigatie en telefoon in 1 apparaat. Via mijn ingebouwde SE BT carkit (HCB30) kan ik handsfree bellen, echter het liefst storingsvrij! /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Heb zelf mijn Parrot in de asbak in laten bouwen...alhoewel het bij jou er netjes uitziet en waarschijnlijk makkelijker te bedienen is vind ik de asbak (mits je niet rookt) een betere plek omdat het simpel te camoufleren is met het asbakklepje.
De foto's staan in de fotogalerij.

Hoe bevalt de Parrot?
 
Wat een reactie's!

1.) @higgy: goed idee, als ik tijd heb ga ik dat eens omleggen.

2.) Wat betreft die stift... met wasbenzine wil het niet lukken het eraf te krijgen, iemand ideen?

3.) @Luciano: De Brodithouder dient alleen voor stroomtoevoer. Verder heeft deze geen functie. Ik maak wel gebruik van de antenne. De Parrot BT carkit zit hier volgens mij direct op aangesloten. Heel soms hoor ik even de door jou genoemde storing 2 seconden voor de telefoon overgaat. Zodra deze begint te rinkelen is het geluid weg. Tijdens het bellen heb ik hier geen last van.
Voor zover ik weet heeft men bij de inbouw hiervoor geen speciale handelingen uitgevoerd.

4.) @Elbert: Als je de parrot particulier aanschaft kan ik me jou keuze voorstellen. Ik bel echter veelvuldig in de auto en wordt nog veel meer gebeld. Hij moet dus gewoon dicht onder handbereik zitten. En mochten ze hem jatten (wat me sterk lijkt, moet je goed de tijd voor nemen /forum/images/graemlins/cool.gif ) komt er toch wel weer een nieuwe.

Wat betreft de Parrot. Hij valt me qua bel-functionaliteit erg mee. Bellen gaat echt fantastisch. Waar ik me alleen mateloos aan erger is dat ik niet kan bellen en navigeren tegelijk. Ik krijg met de Parrot-Qtek OF een telefoonverbinding OF een GPS verbinding. Dit werkt niet samen. Hiervoor schijn je twee BT-verbindingen te moeten opzetten tussen je Qtek en de Parrot. Eén voor je telefoon en één voor je GPS. Dit lukt me niet waardoor ik toch nog continue met die *#$^&amp;$#-BT ontvanger van TomTom op zak loop.

Maar zoals gezegd, qua carkit werkt hij goed.
 
De Qtek kan zonder probleem meerdere BT verbindingen aan.
Ik heb al genavigeerd met een BT muis en tegelijk een telefoontje gepleegd via de HCB30. /forum/images/graemlins/1761.gif
Met mijn huidige configuratie heb ik dat probleem wel: de SE P900 kan maar 1 BT verbinding aan. Wat bellen betreft geen probleem maar wanneer ik via TT5 (op een HP 4150)verkeersinformatie opvraag middels GPRS houdt TT5 de BT verbinding vast op mijn P900 waardoor binnenkomende telefoontjes niet naar de carkit gaan. Ik ben er nog niet achter waarom TT5 de BT verbinding niet meer vrijgeeft. /forum/images/graemlins/confused.gif
Hoe dan ook: ik zal es kijken hoe ik e.e.a. voor elkaar heb gekregen! /forum/images/graemlins/koffie.gif
 
Hoi,

Ik heb het ook wel werkend gehad, standaard lukt het echter maar op één manier: Eerst TT opstarten en wachten tot deze verbinding heeft, dan handmatig een verbinding opstarten met de carkit, daarbij geeft hij een hele hoge harde piep door mij speakers, dat wil ik echter niet. Het moet gewoon zijn zoals nu, dat ik in de auto stap en automatisch de verbinding tussen de Parrot-Qtek wordt gelegd. Als ik dan daarnaast TT opstart moet deze ook gewoon werken. Vanuit de Carkit gaat dit goed, deze start de GPS functie. TT vindt hem echter niet, omdat de betreffende verbinding blijkbaar al is bezet door de gsm, als ik deze nml. handmatig verbreek doet TT het direct.

Lang verhaal, het werkt gewoon niet lekker samen. Als je een oplossing hebt: /forum/images/graemlins/545.gif
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Waar ik me alleen mateloos aan erger is dat ik niet kan bellen en navigeren tegelijk. Ik krijg met de Parrot-Qtek OF een telefoonverbinding OF een GPS verbinding. Dit werkt niet samen. Hiervoor schijn je twee BT-verbindingen te moeten opzetten tussen je Qtek en de Parrot. Eén voor je telefoon en één voor je GPS. Dit lukt me niet waardoor ik toch nog continue met die *#$^&amp;$#-BT ontvanger van TomTom op zak loop.


[/ QUOTE ]
Dat is raar, want ik gebruik ook de Parrot (3100) en een M500 (=S100 van Orange) gekoppeld aan een GNS 5840 en navigeren en bellen gaat prima tegelijk. Ik heb nu een Qtek 9100 aan de Parrot hangen en ook daarmee kan ik prima navigeren en bellen tegelijk.
 
Bovenaan Onderaan