Parrot 3100 aansluiten op columbus/RNS510

Jakkes

Nieuw lid
Beste forumleden,

Ik lees heel veel over de zeer luxe Columbus of RNS510, maar heeft iemand al ervaring met het aansluiten van een parrot 3100 aan het toestel.

Ik lees dat er gekozen wordt om het te laten doen, maar omdat ik het graag zelf zou doen (zodat plaatsing zelf gekozen kan worden en later eventuele uitbouw eenvoudiger is).

Is het zelf te doen? Wat is er nog als adapter?

Graag ervaringen.

____________
Sorry als ik toch dubbel post, maar het zoeken gaf een geen antwoord.
 

van inkel

Forumguru
Moet kunnen, bij mij is een nokia CK-7W gemonteerd. Dus een Parrot moet geen probleem zijn. Voor inbouw tips kijk ff op het navigatieforum.
 

!Škoda!

Actief lid
Beste forumleden,

Ik lees heel veel over de zeer luxe Columbus of RNS510, maar heeft iemand al ervaring met het aansluiten van een parrot 3100 aan het toestel.

Ik lees dat er gekozen wordt om het te laten doen, maar omdat ik het graag zelf zou doen (zodat plaatsing zelf gekozen kan worden en later eventuele uitbouw eenvoudiger is).

Is het zelf te doen? Wat is er nog als adapter?

Graag ervaringen.

____________
Sorry als ik toch dubbel post, maar het zoeken gaf een geen antwoord.
Ik heb geen ervaring, maar ben bang om een en ander "aan te pakken" om de volgende reden:
Aansluiten (met adapter kabel (splitter)), is geen probleem. Het aanbrengen van de splitter is echter vermoedelijk een probleem. Zodra de Columbus zonder stroom komt, moet je de unlock code invoeren, dit kan alleen via de Skoda Dealer heb ik begrepen.
Ik heb iig geen unlock code meegekregen, dus kan hem niet meer unlocken als hij gelocked raakt. Hierover moet ik nog wel even een service center raadplegen. Als dat het geval is, zal ik hem waarschijnlijk vlak voor een beurt inbouwen.

Ik heb Elsawin, waarmee ik de in en uitbouwvolgorde kan bepalen, dus da's een eitje dan:)
 

Jakkes

Nieuw lid
Het in en uitbouwen zie ik ook wel zitten. Het aansluiten zal ook nog wel lukken zonder veel schade aan te brengen aan de originele bekabeling. Maar om niet meerdere malen uit te hoeven bouwen zou ik graag willen weten welke adapters (splitters) nodig zijn zodat ik een indicatie van de kosten heb en weet wat er wel en niet kan.

Het unlocken van de columbus is volgens mij niet meer nodig, omdat er tegenwoordig een combinatie is gemaakt met het chassisnummer van de auto. Je ontvangt dan inderdaad geen unlock code meer omdat die simpelweg overbodig is geworden. Helemaal blind kun je volgens mij niet niet varen op dez info. Er zijn nog al wat typen uitgeleverd sinds week 45-2007.


Geeft Elsawin ook info over benodigde adapters en bijbehorende bestelnummers?
 

!Škoda!

Actief lid
Het in en uitbouwen zie ik ook wel zitten. Het aansluiten zal ook nog wel lukken zonder veel schade aan te brengen aan de originele bekabeling. Maar om niet meerdere malen uit te hoeven bouwen zou ik graag willen weten welke adapters (splitters) nodig zijn zodat ik een indicatie van de kosten heb en weet wat er wel en niet kan.

Het unlocken van de columbus is volgens mij niet meer nodig, omdat er tegenwoordig een combinatie is gemaakt met het chassisnummer van de auto. Je ontvangt dan inderdaad geen unlock code meer omdat die simpelweg overbodig is geworden. Helemaal blind kun je volgens mij niet niet varen op dez info. Er zijn nog al wat typen uitgeleverd sinds week 45-2007.


Geeft Elsawin ook info over benodigde adapters en bijbehorende bestelnummers?
In een vorig draadje is hier al over gesproken zie hier Als je de splitter neemt zit je "gebeiteld". (Kosten < 30 Euro). Let wel op: je hebt niet de adapter nodig, maar de Splitter, anders is je Columbus niet meer aangesloten :2133:
Ik heb nu geen toegang tot Elsawin, maar zal het opzoeken zodra ik kan.
 
Ik heb de Parrot 3100 laten aansluiten en ben niet helemaal tevreden. Maar of dat nou te wijten is aan de Parrot, aan de telefoon of aan de inbouwer (waar ik op zich een goed gevoel bij had, nette firma, Catshoek in Nijmegen), daar ben ik nog niet helemaal uit...

Wat is het geval: het komt (te vaak) voor dat ik bij het bellen van een contact niet 'doorstart' zeg maar. Ik kan de naam kiezen, kies t nummer en laat de Parrot bellen.
Het daadwerkelijk opbouwen van de verbinding lukt echter niet dan, terwijl degene die ik bel wél contact krijgt (mijn vrouw vraagt inmiddels al een bijdrage voor haar beltegoed, maar dat terzijde - ze hóeft niet terug te bellen natuurlijk).
Ik blijf dus hangen bij de langzame piep die aangeeft dat Parrot verbinding maakt... Ow, en in sommige gevallen loopt het geheel van carkit en telefoon dan helemaal vast. Iets wat alleen maar opgelost kan worden door de batterij er even uit te lichten.

Dit probleem heb ik nu eigenlijk al een week of 3, geschat bij 1 op de 4 pogingen om te bellen. Zal er op korte termijn mee naar de inbouwer gaan, kijken of hij dit probleem herkent.

Ik besef dat dit niet zozeer gaat over de combi Parrot en Columbus, maar toch relevante info dacht ik... Zo niet, feel free om het bericht te wissen!
 
Qua inbouw was er trouwens ook een klein probleempje voor de inbouwer om de draad zodanig weg te werken dat t netjes bleef en wel 100% verbinding maakte. Of hij een half maantje uit mn middenconsole mocht vijlen... nou, liever niet!
Ik ben nog 1x terug geweest, omdat het draadje toch een beetje bekneld zat.
 

Pvn

Nieuw lid
Ik heb een Parrot 3100 in de auto zitten icm de Columbus. Als er gebeld wordt, wordt de radio op mute gezet en gaat het geluid over boxen. De carkit is door de dealer ingebouwd en werkt tot op heden goed.

Helaas hebt ik de parrot nog niet uitbundig getest, omdat ik de auto nog maar 2 dagen in bezit heb. Maar tot op heden geen klachten.
 
Bovenaan Onderaan