Parkeersensoren vooraan zien spoken

Derooke

Forumguru
Hey iedereen

Ik heb de laatste weken (als het heel vochtig is)een probleem met de voorste parkeersensoren.

Eerst was het de linker middenste sensor die iets ziet waar er niets is (auto mag vuil of gewassen zijn) dan naar garage geweest en vervangen.
En nu is de rechtermiddenvoorkant spoken aan het zien.
Enkel als het koud en vochtig is anders geen probleem

Wat zou er aan de hand kunnen zijn.
Nummerplaat al afgenomen.
Sensoren gekuist.
Software van de wagen upgrade (in de garage).
Het zou me raar lijken dat er 2 zomaar stuk gaan .
Zou ik de gevoeligheid kunnen aanpassen?

PS wagen is superb iV van nov 2020

Mvg Deroo Kevin
 

Tees

Donateur
Stekkertjes even loshalen en inspuiten met electronicaspray? Zou kunnen helpen, zeker omdat t vooral met vochtig weer gebeurt.
 

JeSko

Forumguru
Er is niets met je auto aan de hand, mijn Superb heeft dit ook bij nat weer, spookmeldingen en dan vooral achteraan en aan de flanken. De sensoren zijn extra gevoelig met nat weer, ik heb het vermoeden dat één precieze druppel op zo'n sensor hem al laat afgaan.

Ohja, vuil heeft ook effect op de sensoren, des te vuiler de auto des te vaker meldingen, echter heeft hij het ook als hij proper is en het regent gewoon.
 

Derooke

Forumguru
Stekkertjes even loshalen en inspuiten met electronicaspray? Zou kunnen helpen, zeker omdat t vooral met vochtig weer gebeurt.
Even los halen zal wss niet zo gemakkelijk zijn . Ze hebben in de garage 3h nodig gehad om 1 te vervangen (wielen er af en bumper) ze hebben het wel gedaan volgens de VW/Skoda handleiding
 

Tees

Donateur
Ah jah, bij modernere auto's kan je daar niet zo makkelijk bij. Bij m'n F1 kon ik vrij makkelijk achter de voor- en achterbumper komen, bij m'n O2 kwam ik er vandaag achter dat de voorbumper al een stukje lastiger is (achter niet gecheckt).

Nu is de officiële methode soms wel erg omslachtig, soms kan je via een shortcut veel tijd winnen (bijv de voorschakelweerstand bij de F2). Of dat hier zo is weet ik niet
 
Bovenaan Onderaan