Parkeersensoren Sport Business

Tees

Donateur
Best nette reactie, koesteren die dealer! Al is t natuurlijk afwachten hoe het straks verder gaat als Pon zegt dat ze daar niet in meegaan, en het de dealer misschien ook pijn gaat doen.
 

hemi24

Forumguru
Wat is dit voor toneelspel? Dealer die netjes richting importeur probeert geld te halen en een importeur die dan afkapt, terwijl ze beide onder dezelfde Pon holding vallen?
Beetje “good guy, bad guy” tactiek als je het mij vraagt…

:maakmegek:
 

Tees

Donateur
Dat ze onder dezelfde holding vallen, betekent niet dat een afzonderlijk bedrijf daarin zin heeft het verlies te nemen. Als bedrijf A telkens een bepaald verlies neemt en bedrijf B niet, moet je zien hoe snel de holding dan bedrijf A gaat reorganiseren of afstoten. Er is dus wel degelijk een nut aan zo'n exercitie.

N.B. Is Broekhuis onderdeel van Pon? Ik heb geen verstand van dealers, kom er zelden ;)
 

Alpha

Donateur
Zo'n reactie kreeg ik ook met het mirrorlinkdrama van mijn Fabia. Toen heeft Pon de vervangende Navi module betaald en de dealer het inbouwen. Kreeg zelfs een gratis vervang auto.

Dus ja, als je een fijne dealer hebt kan dit zich zeker voordoen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Canon-Eye

Forumguru
Dat ze onder dezelfde holding vallen, betekent niet dat een afzonderlijk bedrijf daarin zin heeft het verlies te nemen.
Klopt helemaal. Binnen een divisie proberen alle bedrijven ieder voor zich met zo goed mogelijke cijfers (en als het moet ook nog met een beetje ellebogenwerk) het beste jongetje van de klas te zijn.
 
Hallo allemaal, inmiddels weer een tijdje geleden maar breng jullie graag op de hoogte van de situatie.
Ik heb na wat heen en weer gemail het verlossende woord gehoord dat PON zijn fout erkent en het probleem wil oplossen inclusief de bij komende kosten. Afgelopen maandag zijn de parkeersensoren geplaatst door een extern bedrijf.

Echter ben ik wel teleurgesteld over het resultaat. In plaatst dat de sensoren op een originele manier geplaatst zijn, is in de bestaand bumper gaten geboord en hierin zijn de sensoren geplaatst. Het resultaat hiervan is dat de sensoren er niet netjes in zitten en ook behoorlijk scheef. Dit kan vanzelfsprekend weer leiden tot het foutief werken van deze sensoren. Over deze kwestie heb ik opnieuw een mail opgesteld aan de dealer en ben benieuwd naar hoe ze dit gaan oplossen.

IMG_7488.jpeg
 

Berghuis

Donateur
Echter ben ik wel teleurgesteld over het resultaat. In plaatst dat de sensoren op een originele manier geplaatst zijn, is in de bestaand bumper gaten geboord en hierin zijn de sensoren geplaatst.
Dat ze gaten gingen boren kon denk ik ook niet anders, maar de geleverde kwaliteit is inderdaad wel erg slecht zeg.
Als dit hun eigen auto was zouden ze er toch niet tevreden mee zijn :banghead:
 

Tees

Donateur
En zo te zien is de kleur ook niet hetzelfde als het origineel, en zit er origineel geen zwart randje omheen. Wat een prutswerk zeg!
 

Antera

Donateur
Als eerste zijn het wel originele sensoren want daar zit altijd een zwart randje omheen als ze in een vlak deel zitten of in houders. Tevens is de kleur oke maar door de schuine hoek lijkt het anders. De sensor zit er niet recht in zoals op onderstaande foto.

1702628787460.png Ik ga je even vertellen dat er een speciale pons is die gebruikt word om de gaten te maken voor de PDC. Dit kan namelijk niet anders en er zijn geen bumpers die het al voorgeboord hebben mits gemonteerd in de fabriek.

ik weet tevens wel waar het mis gaat. ;) De pons die gebruikt is is verkeerdom gebruikt. De snijkop moet aan de buitenzijde zitten als je de gaten maakt dan trekt hij de lak een stukje mee naar binnen. En als je het andersom zit dan trek je het naar buiten. En daar lijkt het hier heel erg op. Tevens zal je altijd een klein zwart randje kunnen zien maar is dan echt minimaal. Ik heb al vaker sensoren geplaatst en zelfs op witte bumpers en dan valt het amper op omdat er om de sensorkop ook een rubbertje zit ( zie ook op de foto) en die dan netjes aansluit vlak met de voorzijde bumper.


De Pons die ervoor gebruikt moet worden.
1702628936488.png
 
Bovenaan Onderaan