Parkeersensoren Renault

Zubke

Nieuw lid
Misschien een heel gek iets, maar ik heb al een paar keer gemerkt dat mijn parkeersensoren gek worden als ik aan het rood licht achter eender welke Renault sta. Hoewel ik meestal redelijk afstand hou geeft hij ineens rood aan. Nog iemand met dit toch wel raar fenomeen?

Remakil

Forumguru
Parkeersensoren aan de voorzijde...

Alsof ik zelf niet kan zien hoe of wat... ken uw auto... ;)

micky

Forumguru
@Remakil ?? je hebt ze wel achter denk ik? zo ja, als je ze nu niet voor hebt, dan komt dat vanzelf, bij je volgende auto, of bij 1 van de auto's erna :tongue:

Die van mij gaan voor vanzelf aan... In het geval van een (sl)Opel beginnen ze 2 km van te voren al te piepen. Merk nu pas hoeveel (sl) Opels er rond rijden :(

hemi24

Forumguru
Raar fenomeen, want volgens mij zijn die bij Renault alleen ingeschakeld als de achteruit versnelling ook daadwerkelijk ingeschakeld is (pijnlijke ervaring opgedaan bij een voorloopauto), dus waarom hier een reactie plaatsvinden?!?

Dnet

Senior Member
@hemi24 zeker gewoon beetje terug laten rollen op een heuveltje? Je bent niet de enige, al ging het mij net nog goed :bloos:.

hemi24

Forumguru
Inderdaad, achteruit rijden en dan tijdens het uit laten rollen de 1 weer ingeschakeld.
Blijkbaar vinden ze het bij Renault dan logisch om de parkeersensoren uit te schakelen...
De auto rolt dan nog, het piepen stopt, maar er volgt wel krakend en schurend plastic en een wild schuddend boompje...
Beetje dom, maar als je gewend bent van je vorige Skoda's dat de sensoren in zo'n geval aanblijven!?!

Maar waarom krijgt de topic-starter nu een dergelijke melding als hij achter Renaults staat?

Desperado

Forumguru
Blindelings vertrouwen op je sensoren is ook een beetje dom. De sensoren van mijn bus gaan ook uit als hij niet in de achteruit staat. Prima, ik schakel pas als hij stil staat, zoals het hoort. :D

Rallye

Forumguru
De vraag aan de TS is dus wanneer hij last krijgt met zijn sensoren. Uit zijn tekst lijkt het dat ze gek gaan doen als hij achter een Renault staat. Moet hij ze dan wel eerst aanzetten? Bij mijn Octi II moet dat wel.

Uit een ander topic meen ik mij overigens te herinneren dat de sensoren bij een Megane altijd aan blijven. Van een vriend van mij meen ik mij ook een verhaal ter herinneren dat hij (met de parkeersensoren voor) er last van had bij het filerijden. In dat andere topic werd er juist over de Skoda geklaagd, waarbij je de sensoren voor moet aanzetten, dit dus i.t.t. de Megane.

Dnet

Senior Member
Bij de Mégane die ik heb gereden bleven ze voor altijd aan (tenminste bij stoplicht merk je het wel eens, zal bij hogere snelheden misschien niet zo zijn), maar achter blijven ze dus niet aan. Dat zou dan niet verklaren waarom de TS er last van heeft...

hemi24

Forumguru
Blindelings vertrouwen op je sensoren is ook een beetje dom.

Parkeersensoren misschien wel, maar verder doe jij het net als ik dagelijks als je in je auto stapt..!

Hé Dnet, watvoor Megane heb jij eigenlijk gereden?!? Volgens je handtekening een 1.4 diesel..?
Had jij een dCi met kortere slag, of waren de cilinders niet volledig op diameter geboord?!?

Dnet

Senior Member
@hemi24 heel heerlijk gezegd, ik zou het niet weten, waar zit het verschil in? Het was ook mijn voorloop auto... In ieder geval de 81kw uitvoering.

Bovenaan Onderaan