Parkeersensoren probleem

Citaat verwijderd!

Nee dat kan niet, als PDC het wel doet en ik hou 1 voor 1 mijn voor de sensoren doen ze het gewoon allemaal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Antera

Donateur
Word toch proberen uit te lezen met een originele kabel enz om te kijken of de sensoren ook de juiste afstanden ziet enz. Het kan goed zijn dat een van de sensoren niet lekker is. sommige modules doen het dan gewoon niet en andere geven een lange toon. In ieder geval is het nu alleen maar gissen en gissen is missen
 

VAG-man

Forumguru
Wat een lang topic wordt dit. Om nou alles te lezen.
Daarom vraag ik doen de achteruitrijlampen het altijd? Zo nee dan kan het de schakelaar zijn die onder versnellingspook zit. Die zorgt voor het schakelen van de achteruitrijlampen en PDC. Tenminste zo is het bij de meeste auto's. Skoda ook lijkt mij.
 

Maggy

Forumguru
Ik denk, dat als je alle stekkertjes van de sensoren even loshaalt, schoonmaakt en met vaseline op de stekker weer monteert, dat je dan hoogstwaarschijnlijk van het probleem afbent. Tricky business though: het is een beetje gepiemel als je onder de auto ligt, zeker als deze ook een trekhaak heeft. Dan is het handiger om de bumper er even af te halen.( niet erg spannend om die te verwijderen.)
Btw waar woon je, anders mag je mijn stuurunit wel even proberen.
 
Goedemorgen allen,

Mijn schoonvader kwam met het volgende idee: hij heeft namelijk ook een Octavia, alleen dan uit 2002. Hij heeft het idee om de PDC module tijdelijke in onze octavia uit 2006 te zetten. Op zich goed idee, alleen is dit mogelijk? Zit hier dezelfde in en krijgen we dan geen problemen met de boordcomputer?
 
Bovenaan Onderaan