parkeersensoren optisch in beeldscherm?

wimZ

Lid
Op mijn S2 krijg ik geen optisch signaal op het beelscherm van de parkeersensoren. Volgens mij staat in het instructieboekje dat dit wel moet kunnen?
Waar moet ik dit instellen of zit dit er toch niet op?
 

floris

Lid
Op mijn S2 krijg ik geen optisch signaal op het beelscherm van de parkeersensoren. Volgens mij staat in het instructieboekje dat dit wel moet kunnen?
Waar moet ik dit instellen of zit dit er toch niet op?

bij mij werkte het al direct hoefde het dus niet zelf in te stellen, het zit er lijkt mij bij jouw dan ook op.
 

michelover

Forumguru
Heb je al in je MFD gecheckt of de PDC aan staat.
Daar kan je namelijk alles aan en uitzetten en ook het geluid van de PDC aanpassen.
Vind het wel vreemd bij mijn S2 werkte het gelijk vanaf de dealer.
 

Bartez

Lid
Op mijn S2 krijg ik geen optisch signaal op het beelscherm van de parkeersensoren. Volgens mij staat in het instructieboekje dat dit wel moet kunnen?
Waar moet ik dit instellen of zit dit er toch niet op?

Ik moest het bij mij laten activeren door de dealer....volgens mij kun je dit niet zelf doen, tenzij je zo'n VCDS kabel etc. hebt....
 

Falcon

Donateur
En ik zou daarom ook gewoon WimZ aanraden even naar de dealer te rijden. Dit had moeten werken toen hij de auto geleverd kreeg.

Misschien zelfs een complete check te laten uitvoeren, want misschien staan er nog meer zaken uitgeschakeld die gewoon aan moeten staan.
 

nomad

Senior Member
Inderdaad even naar de dealer. Tis in dit geval een kwestie van een vinkje zetten en het werkt.
 

Bartez

Lid
Misschien zelfs een complete check te laten uitvoeren, want misschien staan er nog meer zaken uitgeschakeld die gewoon aan moeten staan.

Bestaat er eigenlijk iets van een lijst met opties die je normaal gesproken aan zou moeten kunnen hebben staan? Of is het een idee om deze eens te benoemen en te verzamelen in een sticky thread??? Ik ben namelijk ook wel erg benieuwd welke opties er zoal mogelijk zijn (zal natuurlijk wel afhankelijk van je type en versie zijn) en of deze aan of uit staan, danwel aan of uitgezet kunnen worden.
 

nomad

Senior Member
Bestaat er eigenlijk iets van een lijst met opties die je normaal gesproken aan zou moeten kunnen hebben staan? Of is het een idee om deze eens te benoemen en te verzamelen in een sticky thread??? Ik ben namelijk ook wel erg benieuwd welke opties er zoal mogelijk zijn (zal natuurlijk wel afhankelijk van je type en versie zijn) en of deze aan of uit staan, danwel aan of uitgezet kunnen worden.
Die zijn inderdaad afhankelijk van de bestelde uitvoering. Elke auto heeft standaard een behoorlijk aantal opties, waarvan per uitvoering e.e.a. toegankelijk wordt gemaakt. Zo kun je bijvoorbeeld in een Ambiente uitvoering prima de Coming home instellen zonder dat daar een mogelijkheid voor is in de auto. Je kunt dit allemaal doen met een VAS kast of VCDS.
 

Bartez

Lid
Die zijn inderdaad afhankelijk van de bestelde uitvoering. Elke auto heeft standaard een behoorlijk aantal opties, waarvan per uitvoering e.e.a. toegankelijk wordt gemaakt. Zo kun je bijvoorbeeld in een Ambiente uitvoering prima de Coming home instellen zonder dat daar een mogelijkheid voor is in de auto. Je kunt dit allemaal doen met een VAS kast of VCDS.

ja precies.....er zal toch wel ergens iets van een overzicht moeten circuleren met alle opties (eventueel voor welke uitvoering) en hoe deze te coderen met een VASkast, VAGCOM of VCDS (welke Bits en Bytes).

Zodoende kan iedereen achterhalen of hij alle opties heeft activeerd die per uitvoering mogelijk zijn.....
 
Op mijn S2 krijg ik geen optisch signaal op het beelscherm van de parkeersensoren. Volgens mij staat in het instructieboekje dat dit wel moet kunnen?
Waar moet ik dit instellen of zit dit er toch niet op?

Mijn PDC werd niet meer weergegeven in het display sinds trekhaak montage door de dealer. Donderdag ga ik naar de dealer, deze vertelde dat het zo op te lossen is dmv van herprogrammering. Er zat een bug in de skoda software, (vraag me niet naar de details)
 
Op mijn S2 krijg ik geen optisch signaal op het beelscherm van de parkeersensoren. Volgens mij staat in het instructieboekje dat dit wel moet kunnen?
Waar moet ik dit instellen of zit dit er toch niet op?


Je dealer byte 01 van het PDC laten veranderen in 11, hierna werkt de optische weergave weer in je swing/admunsen of die of geen.
 

superdaan

Nieuw lid
Er is een sensor in de achterbumper die actief is zonder dat er iets achter zit. Dit is echter alleen als het donker is. Overdag werkt het goed. Wat zou dat kunnen zijn?
 
Bovenaan Onderaan