parkeersensoren last van koude?

hey,

kan het zijn dat de parkeersensoren vanachter last hebben van de extreme langdurige koude?? mijn wagen staat continue buiten weliswaar en vanavond merkte ik twee dingen. de eerste keer dat ik achteruit reed kreeg ik melding op men scherm dat er iets achter stond terwijl dit niet zo was. de tweede keer kreeg ik enkel de biep te horen van de parkeersensoren maar men visueel op men scherm werd niet getoond?! de radio bleef gewoon zichtbaar op het scherm. na een half uurtje rijden thuis gekomen en toen had ik geen van beide problemen meer.

het betreft de octavia 2. één week in bezit.

greetz

pIETJEPUk-NL

Nieuw lid
Hoi,

Ik heb het tot nu toe 2x gehad en beide keren was het rond de -5 en iet wat ijzig/nat op de auto. Verder geen aandacht aan gegeven gezien de kou periode.

PS. Ik heb een Octavia 2 uit 2008 en heb 'm nu 3 maanden

Jeroen

Maarten

Forumguru
Of misschien vuil van al het strooizout op de weg?
Een goede schoonmaakbeurt wil wel eens helpen de werking van sensoren te verbeteren.

echt vuil is ie niet. maar ijs hangt er wel aan. einde van deze week wordt het terug warmer (6 graden) als ie het dan nog heeft ga ik ermee terug.

hemi24

Forumguru
Komt bij sneeuw en ijs wel vaker voor, verdwijnt wel als de temperatuur weer aangenamer wordt...

Wijnand850

Forumguru
De parkeersensoren van mijn O2 piepen ook vaak zonder enige aanleiding, ook als ik zeker weet dat ze schoon zijn. Zal inderdaad wel door de kou komen. Ik blijf het een waardeloos systeem vinden, zodra het echt warm wordt piepen ze ook regelmatig voor de flauwekul. En natuurlijk is er geen defect vast te stellen. Een ding is zeker: met parkeren vertrouw ik er niet op.

Constant

Erelid
De afgelopen 2 weken heb ik tot min 20 C graden gereden in de Alpen, de sensoren deden het bij mij zonder storing. Ook met een dikke laag pekel op de bumper.

MarcoO2

Forumguru
Ik heb zowel met warmte als met kou nooit last gehad, ben meer dan tevreden over de kwaliteit en de nauwkeurigheid van de sensoren.

vandaag nog eens getest en werkt prima. ik vind ze ook behoorlijk nauwkeurig eigenlijk. kvind het wel een aangename extra op da wagen. hopelijk gaat het "probleem" niet meer voorkomen!

Michel

Forumguru
Tot op heden hebben ze bij mijn auto één keer vals alarm gegeven, maar daar was een reden voor: een sensor zat verborgen onder de sneeuw. Ik heb absoluut geen klachten over de parkeersensoren. Ook de parkeersensoren op mijn Fabia I werkten altijd uitstekend. Met het vele krappe fileparkeren dat ik regelmatig doe, vind ik het een ideaal systeem.

skodaboy

Forumguru
Ik denk niet dat het de kou is maar dat er ijs of sneeuw op één van de sensoren zit.

idd,dit heb ik ook gehad bij m'n 02,heb voor en achteraan parkeersensoren op zich prima systeem,maar van de week ook 'alarm' signaal gehad bij het inschakelen van de parkeerhulp ook al stond er niet direct iets 'gevaarlijk' in de buurt van de auto...er bleek gewoon sneeuw op de voorste sensoren te zitten...:smiley29:

Falcon

Donateur
Zowieso heb ik het probleem in combinatie met de "stangen" van het twinnyload beugelsysteem. Die zijn erbij mij dan ook standaard af :)

Verder nooit problemen er mee.

hemi24

Forumguru
Ga je vertellen dat de sensoren de trekhaak niet "zien", maar de beugel met de pijpjes voor de bevestiging van de TL wel?

Ben ik weer blij met de keuze van een afneembare trekhaak EN een TL die zich zonder verdere hulpstukken op de haak klemt.

putskie

Nieuw lid
Beste , ik heb destijds valeo sensoren geplaats in mijn achterbumper ,ondertussen al 3 setjes verder en ze marcheren nog steeds niet ,er word steeds opnieuw gecalibreerd . in de garage snappen ze het ook niet meer .

mvg Putskie

Bovenaan Onderaan