Parkeersensoren blijven te lang aan.

Als ik achteruit rij gaan automatisch de parkeersensoren aan en piepen als er een obstakel wordt gedetecteerd.
Maar als ik de versnelling in zijn 1 zet zou dit uit moeten gaan, maar blijft bij mij nog 4 tot 5 seconden doorwerken.
Zowel het geluid als op het scherm.
Is het ergens in te stellen dat zodra ik de versnelling uit zijn achteruit haalt dit meteen stopt en niet na 4 a 5 seconden?
 

Rallye

Forumguru
Ja, dat wilde ik ook antwoorden. Maar uit de post blijkt dat het (in tegenstelling tot de titel van de post) TS niet om de sensoren maar om de piep gaat.
 

rwin

Lid
Ook al staat ie in zijn vooruit, als er aan de achterkant of zijkant iets te dichtbij is wordt er gepiept.
 
Bij mijn vorige Octavia station van 2014 ging het scherm op de Amundsen meteen uit en hield het gepiep op als ik de versnelling uit zijn achteruit haalde.
Deze van december 2018 blijft het scherm met sensor afbeeldingen en gepiep 5 seconden door gaan, ook al rijd ik naar voren en is er geen obstakels in de buurt.
Zal bij de eerste beurt ook even bij de garage navragen.
 

Rallye

Forumguru
Ik weet eigenlijk niet hoe dat bij mijn Octavia uit 2016 gaat. Zal er eens op letten.
 

Japanese Power

Donateur
Dag je scherm nog enkele seconden aan blijft staan vind ik juist een groot pluspunt. Je vraag mbt. 5 seconden extra piepjes herken ik niet. Of je moet in zo’n krappe doorgang manoeuvreren dat je PDC van de voorzijde ingrijpt...
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb nog even gecheckt hoe de Leon dit doet: scherm en piepjes gaan meteen uit zodra de hendel uit de R-stand is.
Hoort ook zo volgens mij, die extra seconden hebben geen meerwaarde.
 

Canon-Eye

Forumguru
Als ik van achterwaarts naar voorwaarts of parkeerstand schakel (of andersom) dan heb ik toch altijd de voet op de rem, ook met een handbak.
Dan valt er helemaal niks te rollen, vooruit noch achteruit... :pardon:
 

hemi24

Forumguru
Als ik van achterwaarts naar voorwaarts of parkeerstand schakel (of andersom) dan heb ik toch altijd de voet op de rem, ook met een handbak.
Dan valt er helemaal niks te rollen, vooruit noch achteruit... :pardon:

Ik heb het tegendeel al een keer in de praktijk weten te brengen met een Renault waar de piepers ook stopten bij het wisselen van richting; moest de jonge aanplant naderhand toch even weer overeind zetten..!
 

Canon-Eye

Forumguru
De vraag is of die extra seconden gepiep dat hadden voorkomen: daar ben je dan waarschijnlijk zo aan gewend dat je er toch niet meer op reageert.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Dat ‘napiepen’ is echt super irritant. Doen de nieuwe VW T6’s ook een aanta seconden na hem in de P oid. gezet te hebben.

Kan er niet aan wennen. Geef mij maar gewoon het systeem wat ook in m’n O3 2013 zit; achteruitversnelling camera + PDC, andere versnellingskeuze, uit die meuk.
 

Jooo...

Forumguru
bij mijn O3 van 2018 zitten sensoren en achteruitrijcamera. Ik dacht dat deze dan uitschakelen vanaf ik sneller dan 10km/u rij. Als ik mij niet vergis kan ik dit instellen op mijn HU.
 

Joh@n

Forumguru
Hier gaan ze ook pas uit boven een bepaalde snelheid na achteruit rijden. Het is vooral zo gemaakt om het inparkeren makkelijker te maken bij bijvoorbeeld fileparkeren.
 

Canon-Eye

Forumguru
Hier gaan ze ook pas uit boven een bepaalde snelheid na achteruit rijden
Dat geldt bij mijn Leon alleen voor de sensoren aan de voorkant. Is ook wel logisch, want als je bij fileparkeren van de achteruit naar de 1e (c.q. D) schakelt dan is die achterkant alarmering simpelweg niet meer nodig, hooguit ingeval je opnieuw de achteruit inschakelt (en dan gaan ze gewoon weer aan).
 

Joh@n

Forumguru
Ze zijn sowieso vaak wat traag. In smalle straatjes wanneer je echt dicht langs een object rijdt of een andere auto, of direct wanneer je wegrijdt (vooruit) uit een parkeervak gaan ze soms helemaal los, ruim nadat jij de auto of het object al bent gepasseerd. Dit staat overigens los van de false positives in bijvoorbeeld de file. Zolang er geen noodingreep uit volgt vind ik het best :)
 
Bovenaan Onderaan