Paravan aansluiting op zijschermen los

MikeyMan

Actief lid
Hi all,

Gisteren een gebruikte Rapid opgehaald.
Bleek bij aflevering dat de zijkanten van de paravan, bij de aansluiting op de zijschermen los zit.
Nu gaat de dealer dat fixen, maar was even benieuwd of dit vaker voorkwam.
En of 'lijmen' hier ook de beste oplossing voor is.

Meer mensen bekend met dit issue?
 

Rallye

Forumguru
Een foto doet wonderen. Dan kunnen andere eigenaren vergelijken of dit bij en ook zo zit.
 
Volgens mij hoort dat....producteigenschap:nailbiting: zonder gekheid, zit over de lengte op een aantal plaatsen geklikt en aan de zijde van de motorruimte onder het rubber geklemd
 

MikeyMan

Actief lid
Nouja, dit is m.i. niet acceptabel.
Zit aan beide kanten los.

Fotootje:

IMG_20200131_153852464.jpg

Zie nu dat dit rubberen flapje nog over de paravan heen ligt.
 

EdK

Forumguru
Zie niet hoe ik de foto moet houden maar dat losse stukkie plastic lijkt net losgescheurd te zijn
Maw lijkt me ook niet te horen
 

Antera

Donateur
Hele simpel. Daar zit een nokje in de parafan plaat en wbij verwijderen moet je die schuiven en kantelen. Doe je dit niet breekt het nokje af. Nieuwe plaat erop en klaar
 

MikeyMan

Actief lid
@Antera het ziet er wel uit alsof het origineel ook geplakt zit. Het gaat om de flapjes die links en rechts op de paravan liggen.

IMG_20200201_100149126.jpg IMG_20200201_100200155.jpg

Zie zo gauw niet dat hier een nokje aan zat ofzo.
 

MikeyMan

Actief lid
Zit ff in ETKA te kijken. Maar ik zie heel die onderdelen ook niet terug. Kan ook aan mijn zoekvaardigheid liggen natuurlijk. ;)
 

MikeyMan

Actief lid
Dat lijken resten te zijn van dubbelzijdig tape.
Maar ik vraag mij af of dit niet origineel zo geleverd is.
Zie geen stukje waar een nokje afgebroken zou zijn.

Vandaar dat ik in ETKA aan het kijken was of ik daar iets kon vinden.
 

EdK

Forumguru
en eerst schoonmaken en ontvetten en dan een dun laagje kit aanbrengen en met 1 of 2 kleine RVS parkers vastzetten geen optie ?
Of heb je nog gewoon garantie ?
 

MikeyMan

Actief lid
Ja heb nog garantie... Maar een gemiddelde monteur met een bus kit heb ik niet zo heel veel vertrouwen in qua afwerking.
Als het zo hoort pak ik er zelf wel een dubbelzijdig tapeje tussen...
 

EdK

Forumguru
Als het zo hoort pak ik er zelf wel een dubbelzijdig tapeje tussen...
Nou lijkt me niet zo te horen, maar met dubbelzijdige tape komt het vroeg of laat ook weer los !
En dat zal ongetwijfeld na de garantieperiode gebeuren ( van uitgaande 2 jaar )
 

Cordoba

Forumguru
Als ik de foto's goed interpreteer, zit het probleem toch meer bij de A-stijlen dan bij de voorschermen? Ik krijg het idee dat er mogelijk een andere ruit is ingegaan, en dit niet echt netjes gedaan is. (kun je trouwens zien als de datum van de voorruit van later datum is dan de auto)
 

MikeyMan

Actief lid
@Cordoba goed beschouwd heb je idd gelijk. Is een uitloper van de a stijl.
Zal bij daglicht eens kijken naar de datum van de ruit.

@EdK met het juiste 3m foam tape kun je alles vast maken. Zelfs spoilers blijven daarmee zitten ;)
Vangt niet veel wind ook denk ik.
 

MikeyMan

Actief lid
Nee, mijn vrouw weigert tot op heden een afspraak bij de garage te maken voor wat openstaande punten. Tot die tijd weinig voortgang vrees ik.
Heb je het ook?
 
Bovenaan Onderaan