Panoramisch glazen schuif-/ kanteldak

Tones

Actief lid
Deze foto's geven een aardig beeld hoe het open dakje van de citigo er uit ziet.
Wordt volgens de prijslijst overigens alleen als optie op de "elegance" aangeboden.


sunroof1.jpg sunroof2.jpg sunroof3.jpg
 

Tones

Actief lid
Als hij in de Tour prijslijst staat dan zal het zo zijn. In die andere pdf prijslijst die rond gaat, staan alleen de reguliere modellen vermeld en daar is het dakje uitsluitend bij de Elegance uitvoering te bestellen. Die Tour uitvoering staat daar los van omdat het een tijdelijk actiemodel is.

Gaaf he zo'n dak :)
 

Tones

Actief lid
Zelfde soort dak als in de Polo waar ik laatst in heb gereden. Is de hoofdruimte in de Citgo nog wel normaal?

Ik ben 172 en heb voldoende ruimte, manlief is rond de 185 en ik vroeg hem net naar zijn ervaring en hij ervaart het niet als erg krap boven zijn hoofd. Beide hebben we de stoelen wel, op een tikje na, in de onderste stand staan.
 

Hetzer

Forumguru
De binnenruimte in de Citigo/Up is echt opmerkelijk
Mijn schoonzusje en zwager hebben de UP, mijn zwager is 2.03 en heeft voldoende hoofdruimt
 

pvaken

Lid
De binnenruimte in de Citigo/Up is echt opmerkelijk
Mijn schoonzusje en zwager hebben de UP, mijn zwager is 2.03 en heeft voldoende hoofdruimt

Ook ik ben 203 cm en pas prima in de citigo, geen enkel probleem met hoofd of beenruimte.
Toegegeven mijn mondeo zit beter, maar voor een A segmenter is het absuluut opmerkelijk hoeveel ruimt je hebt.
 

Tones

Actief lid
Het panoramadak sluit aan de bestuurderskant iets minder dan aan de bijrijderskant. Hierdoor ligt het dakpaneel niet helemaal recht bij een gesloten dak. Ik heb iets van 2 mm hoogteverschil (aan de bestuurderszijde hoger). Ik las al dat er 1 iemand hier ook last van heeft en ben benieuwd naar de overige ervaringen. Verder ben ik heel tevreden over het panorama dak!
 

Steerclear

Senior Member
Het is een topdakkie, geen klachten en defecten en ook op de Ambition kan het gewoon besteld worden hoor.
Over hoofdruimte niets te klagen! (maar ja, ik ben 184 cm)
Ik geloof dat deze versie niet duidelijk minder hoofdruimte heeft t.o.v. de schuifdakloze versie. Ik ben er zeer blij mee!
IMG_3065.jpg IMG_3082.jpg
 

Giant

Forumguru
Zie topic 'Gordel waarschuwingsfunctie (achter)’. Daar (heeel veel draadjes terug...) maak ik al melding van het hoogteverschil van het open dak. Samen met het niet functioneren van de waarschuwingsfunctie geen gordels dragen op de achterbank, het ontbreken van: de tassenhaak onder het handschoenenvak, de fotoclip op de radio en de clip links tegen de binnenzijde van de voorruit heb ik die zaken al lang geleden kenbaar gemaakt bij mijn dealer. Die herinner ik elke maand aan die mail en ik vraag hem om een teken van leven te geven. En die presteert het om nu helemaal niet meer te reageren:icon_smile_dead:. Eerst een verhaal dat hij het bij Pon heeft aangekaart en na maanden nog steeds geen antwoord. Heel frustrerend. Na alle meldingen alleen al op dit forum over het hoogteverschil van het dak (inderdaad, ook bij mij aan de bestuurderszijde hoger) lijkt het me toe dat er een constructiefout in zit. Overigens, ik pas met mijn prettige lengte van 2.06 m :laugh: goed onder het schuifdak, waarbij ik de stoel wel maximaal op de onderste stand heb staan.
 

Giant

Forumguru
Ehh, dat is een buitengewoon goed idee, maar ik denk dat ik toch eerst maar even de garantiepunten laat herstellen...:smiley29:
 

Giant

Forumguru
Ha Michel,

Zou een dealer die me de auto niet verkocht heeft daar blij van worden? Of krijgt hij zaken die onder garantie vallen betaald van Pon of de fabrikant zelf of zo? In dat laatste geval is het dus gewoon werkplaats omzet?
 
Zo'n dealer wordt daar niet blij van maar ... Hij is verplicht garantiezaken te verhelpen. Hij krijgt dat inderdaad door Pon betaald, edoch voor een lager tarief dan het standaard werkplaatstarief. Gelukkig kun je zonder enig probleem een afspraak bij een andere dealer dan de verkopende partij maken.
 
Bovenaan Onderaan