Panoramadak werkt niet

Zo dan, nu een paar weken trotse bezitter van een zwarte 80 sportline. Moet wel wennen aan bepaalde veiligheidsfuncties die heel anders reageren dan op mijn vorige auto RAV4. Maar het is een fijne auto waar ik erg blij mee ben.
Gisteren kwam ik erachter dat ik het panoramadak ( schuif-/kanteldak ) niet meer kan openen. Het kanteldak reageert nog wel op het lang vasthouden van de afstandsbediening waarmee alle ramen open of dichtgaan, hiermee gaat het kanteldak wel een stukje open. Echter van binnenuit met de tiptoetsbediening reageert die niet. Het verduisteringsgordijn wel. Iemand bekend met dit probleem? Zekering 8 is nagekeken en goed.
 

moorboss

Nieuw lid
Ik heb hetzelfde eens in de zoveel keer, dat idd het dak niet reageert op de knoppen. Enige optie lijkt dan de auto uit en weer in…. En hopen dat het weer werkt. Omdat het een softsensor is geef je daardoor vaak kort achter elkaar een instructie aan het dakraam waardoor denk ik de software op hol raakt. Ik hoop dat het verholpennisnin de nieuwe versie ME3
 
Nou, opeens doet die het weer. Zonder aanwijsbare reden. Liever dat die niet open gaat dat dat die dicht moet en het werkt niet....
 

Ton250

Lid
ja dat heb ik ook gehad deed eerst de binnenverlichting aan en uit toen reageerde het schuifdak wel beetje raar
 

huisers

Nieuw lid
Bij mij ging het dak ook automatisch open en dicht. Dan deed de bediening het niet meer en ook de verlichting niet. uiteindelijk, na het filmen van de storing is onderdeel vervangen. Geen probleem meer daarna. Ik begreep dat dit vaker voorkomt.
 
Bovenaan Onderaan