Paar simpele vraagjes...

Ik heb een aantal simpele korte vraagjes, kunnen jullie me helpen?
Het gaat om een Skoda Fabia combi 1.4 16v flash uit 2003.

Hier komen ze:
Zit er canbus op? dit ivm aftermarket xenon
is er fabrieksaf een armsteun geleverd?
welk formaat speakers zit er voorin?
Hoort er fabrieksaf een HU in te zitten, zoja, welke (naam?)
klopt het dat er dezelfde steek velgen onder zit als een Golf IV
ik zag dat er tegenwoordig een nieuw logo opzit, is dit hetzelfde formaat als de oude, oftewel, zijn deze onderling uitwisselbaar?
iemand ervaring met een pookknopwissel? deze is versleten en wil ik een ander op...

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Cordoba

Forumguru
Er zit geen canbus op de verlichting: ik heb zelf SMD-Led's in de stadslichten gestopt, en kan gewoon met de normale Led's. Deze auto heeft nog geen lamp-controle, dus daar hoef je ook geen rekening mee te houden.

HU, is Head Unit, oftewel autoradio/mediaspeler? Wat er inzit, is afhankelijk hoe ie is besteld, kan zijn dat er niets in zit, en als er wel een origineel Skoda systeem in zit, kunnen dit volgens mij verschillende 1 DIN systemen zijn, met verschillende opties en mogelijkheden.

Wat de velgen betreft: ik heb er zelf Ambiente velgen van het eerste model Audi A3 onder gelegd, en de banden overgelegd naar deze velgen, alleen de ET-waarde wijkt 5 mm af van het origineel, maar dat valt net binnen de richtlijnen. Er is een topic waarin je bestelnummers kunt vinden van de logo's die voor en achterop passen (nieuwe logo). Vóór en achter zijn trouwens verschillend, heeft ook te maken met de bolling die nodig is om netjes te passen.

Pookknop wissel geen ervaring mee, maar is volgens mij niet zo heel spannend.

Overigens wordt het op prijs gesteld als nieuwe leden zich even voorstellen in het daarvoor bestemde forumdeel.

Hartelijk dank voor je antwoord, voorstellen gat van de week f gebeuren, heb de auto nog niet en plaats dan gelijk wat foto's erbij.

en hebben die standaard HU's ook een officiële naam? of misschien een foto' tje?

en uit je antwoord mag ik opmaken dat alleen het uiterlijk verschild tussen de bouwjaren, en niet het formaat van de logo's?

Cordoba

Forumguru
Die standaard HU's hebben inderdaad ook een naam, maar ik kan nooit onthouden welke naam bij welke modellen auto horen, en er zijn vaak meerdere mogelijkheden, afhankelijk van wat de HU kan. Overigens zegt dezelfde naam niet alles: je kan bijvoorbeeld een Columbus in een Octavia uit 2014 hebben, maar dat is een ander systeem dan een Columbus uit een 2008 Fabia om maar iets te noemen.

Wat de logo's betreft: ik meen dat één van de passende logo's origineel voor de Citigo is bedoeld, en de ander komt weer van een ander model (mogelijk de Octavia III of de Rapid), dus het zit wat ingewikkelder in elkaar. Gebruik de zoekfunctie even, en kijk of je het topic kunt vinden, daar vind je info als partnummer, en hoe te monteren.

Cordoba

Forumguru
2003 is inderdaad origineel het logo waar ook nog groen in zit. Omdat velen dat niet mooi vinden, vooral in combinatie met de lakkleur willen veel mensen het nieuwe chroom-zwarte logo, wat bovendien niet het probleem van opbleken heeft, zoals de oude logo's dat vaak wel hebben.

ja klopt! de auto zelf ziet er prima uit, die oude groene logo's doen er afbraak aan, weet iemand welke type logo's ik moet hebben en waar ik die het beste kan bestellen, dealer of een voordeligere optie?

Joske

Forumguru
maar waar ik nu eigenlijk nogal over twijfel is het feit of er hier iemand op het forum de logo's al eens vervangen heeft op zijn Fabia I ... :pieker:

O2's en S2's genoeg maar volgens mij nog geeneen Faabje.

hmmz, das wel een risico op niet passen, of niet?
Als ik em van de week heb zal ik eens gaan meten hoe groot de logo's zijn.

Heeft hier op t forum misschien iemand toegang tot het bestelsysteem van de dealer?

Altos

Banned
Volgens mij heeft forumgebruiker DolleJuin sinds kort het motorkaplogo, achterkleplogo en wiellogo's aangepast bij zijn fabia 1, pb?

Inderdaad ik heb het logo achter al een geruime tijd vervangen, en sinds vorige week zaterdag ook het voorste logo vervangen

Thnx Altos

Cordoba

Forumguru
Fabia II van piair1982 (staat te koop) heeft ook de nieuwe logo's en volgens mij heb ik ze ook al bij een Fabia I gezien, weet alleen niet meer wie.
@skodark staat het ook niet in het topic dat je zelf al hebt gevonden?

Bovenaan Onderaan