P0691: storing fan: welke zekering?

Goedemorgen, mijn Octavia III geeft helaas een motor-storing lampje.
OBDC geeft code P0691: fan 1 control circuit low.

Radiator-fan-zekering nummer is in manual niet te vinden helaas. En ik heb ze niet allemaal los genomen om te controle, om extra storingen te voorkomen.

Fan draait wel gewoon met de hand.

Storingcode gewist, proefrit gemaakt. Blijft rijdend mooi op 90 graden. Maar niet in situatie geweest waarin fan zou moeten aan slaan. Storing komt nu nog niet terug.

Welke zekering moet ik controleren voor de fan?
Is er een werkplaatshandleiding beschikbaar voor de octavia III 1.6 Tdi?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 

VAG-man

Forumguru
Ik begreep in een ander topic dat je de auto nog niet zo lang hebt. Het kan een oude storing zijn die inmiddels door de vorige eigenaar is opgelost.
Rij gewoon verder en lees over een paar dagen nogmaals uit. De fan hoeft met deze temperaturen nog niet te draaien, dus het kan dat de storing een tijdje weg blijft. Zet als het je te lang duurt de kachel uit en laat de motor met wat hogere toeren draaien zonder te rijden totdat de fan aan moet slaan, omdat de koelwatertemperatuur boven de 90 graden komt.

Bij mijn S2 is het zekering 22 die de fan bedient. Je vindt het zeker terug in het instructieboek van je O3.
 
Laatst bewerkt:
Dank, ik zal zeker even nr 22 controleren.
In de gebruikershandleiding staat heel vaak "diverse motorcomponenten" bij zekeringen. Maar niet duidelijk fan, ventilator, of dergelijks helaas.

Ps, storing had ik gereset, maar is weer terug gekomen. Zelfde code P0691.
 
Toch maar even langs de garage. Ik weet niet of mijn oude MAXscan GS500 modern genoeg is, en de juiste code uitleest. Ik kan me haast niet voorstellen dat hij mis zit, maar je weet het niet....
 
Bovenaan Onderaan