Overzicht terugroepacties

Renkie

Forumguru
Kan ik ergens een overzicht vinden van de terugroepacties die bestaan en op welk modeljaar/maand ze van toepassing zijn?

Ik heb een S3 van 01/2016.
- Rechter ruitensproeier uitgevoerd
- Dealer belde over de chrome sierlijsten

Ik las her en der ook mensen over windruis via de deur/raamrubbers. Is daar nu ook een "echte" terugroepactie van of niet?

Wellicht een idee/optie om daar een soort van algemeen overzicht van te maken op het forum? Of is dat er al en mis ik dat:)
 

Canon-Eye

Forumguru
rdw.nl en vul je kenteken in...
Ja hèhè, dat geeft alleen de terugroepacties voor de betreffende auto.
Volgens mij is de suggestie van TS om een totaaloverzicht te maken van alle terugroepacties voor alle Skoda-modellen.
Aardig idee, maar mij te bewerkelijk. Maar als iemand daar aardigheid in heeft: doen!
 

Skodiaq

Forumguru
Ja hèhè, dat geeft alleen de terugroepacties voor de betreffende auto.
Volgens mij is de suggestie van TS om een totaaloverzicht te maken van alle terugroepacties voor alle Skoda-modellen.
Aardig idee, maar mij te bewerkelijk. Maar als iemand daar aardigheid in heeft: doen!
Ja, en als iedereen die interesse heeft in die lijst dat doet is het toch de perfecte manier om de lijst zo te crowdsourcen?
 
Volgens de dealer waren er geen terugroepacties relevant voor mijn auto.
Toch raakt de sproeier ma de beurt voor het eerst sinds levering vooral de ruit
 

Renkie

Forumguru
De informatie van rdw.nl is niet volledig dus daar heb je niets aan. Informatie die de dealer heeft klopt ook niet altijd. Vandaar dat ik graag zou willen weten wat voor terugroepacties er nog meer spelen bij de S3.
 

RusherSkoda

Actief lid
Lijkt me een logisch voorstel. Ik wilde hier eerdaags een topic voor aanmaken, maar je bent me voor.

Ik heb ook zo mijn probleempjes en één grote, dus zou sowieso willen weten wat ik kan verwachten en waar ik de dealer op kan attenderen...
 

Krisvb

Nieuw lid
Hier de volgende:
panoramaschijfdak - comfortsluiten: krachtbegrenzing groter dan de wettelijke limiet.
(S3 Combi 150tdi DSG - April 2016)
 

RusherSkoda

Actief lid
Hier de volgende:
panoramaschijfdak - comfortsluiten: krachtbegrenzing groter dan de wettelijke limiet.
(S3 Combi 150tdi DSG - April 2016)

Tja... ook weer zo'n grapje van de dealer. Ik moest tekenen voor het NIET updaten van de software, want dan zou weliswaar de wettelijke limiet overschreden blijven, maar kon ik het gemak blijven houden van het sluiten van ramen EN dakraam door middel van de sleutel.

Ik lekker op zomervakantie... en elke keer sloot het dakraam niet met de sleutel als ik buiten de auto stond. De ramen gingen wel dicht!

Thuis gekomen ook maar snel naar de dealer, hoofdzakelijk vanwege het eeuwigdurend trillingsprobleem... Bij ophalen kreeg ik de melding dat de auto vóór aflevering al ge-updated was, ofwel kon niet meer teruggedraaid worden bij de dealer, want eoa apparaat hadden ze niet. En dus... gemak van sluiten dakraam dmv sleutel kan niet. Althans nu niet. Moet ik voor de duizendste keer terug waarna de auto ergens heen gebracht moet worden voor terugzetten software.
 

Antera

Donateur
Tja... ook weer zo'n grapje van de dealer. Ik moest tekenen voor het NIET updaten van de software, want dan zou weliswaar de wettelijke limiet overschreden blijven, maar kon ik het gemak blijven houden van het sluiten van ramen EN dakraam door middel van de sleutel.

Ik lekker op zomervakantie... en elke keer sloot het dakraam niet met de sleutel als ik buiten de auto stond. De ramen gingen wel dicht!

Thuis gekomen ook maar snel naar de dealer, hoofdzakelijk vanwege het eeuwigdurend trillingsprobleem... Bij ophalen kreeg ik de melding dat de auto vóór aflevering al ge-updated was, ofwel kon niet meer teruggedraaid worden bij de dealer, want eoa apparaat hadden ze niet. En dus... gemak van sluiten dakraam dmv sleutel kan niet. Althans nu niet. Moet ik voor de duizendste keer terug waarna de auto ergens heen gebracht moet worden voor terugzetten software.


Bekend euvel als je hier langs komt kan ik meteen ook andere leukigheden aanzetten en sla je 2 vliegen in een klap misschien wel :-).
 

Tassin

Forumguru
Gisteren is mijn wagen behandeld geweest voor een terugroepactie aangaande de geleiding van de ramen in beide voordeuren. Zelf nooit enig probleem gemerkt, maar de dealer is verplicht dit uit te voeren. Nam 1 uur werk in beslag + uitdrogen.
 

Rostratus

Nieuw lid
Gisteren is mijn wagen behandeld geweest voor een terugroepactie aangaande de geleiding van de ramen in beide voordeuren. Zelf nooit enig probleem gemerkt, maar de dealer is verplicht dit uit te voeren. Nam 1 uur werk in beslag + uitdrogen.
Bij mijn wagen heb ik deze ook. Hij moet binnen voor "Ruitgeleiding" en "Bediening van de achterklep".
Die ruitgeleiding; ik heb soms de indruk bij het dichtslaan van de passagiersdeur, dat er iets "anders" is. Ik heb al eens zitten nakijken of alle deurrubbers en dergelijke nog goed bevestigd waren. Benieuwd of dit een verschil gaat maken...
Die bediening van de achterklep zou iets te maken hebben met de soft touch, hier heb ik nog niks van gemerkt dat er iets scheelt.
 

yves1966

Forumguru
Kan ik ergens een overzicht vinden van de terugroepacties die bestaan en op welk modeljaar/maand ze van toepassing zijn?

Ik heb een S3 van 01/2016.
- Rechter ruitensproeier uitgevoerd
- Dealer belde over de chrome sierlijsten

Ik las her en der ook mensen over windruis via de deur/raamrubbers. Is daar nu ook een "echte" terugroepactie van of niet?

Wellicht een idee/optie om daar een soort van algemeen overzicht van te maken op het forum? Of is dat er al en mis ik dat:)
Zopas naar de garage geweest omdat de rechterruitensproeier niet meer werkt en in belgie zijn er blijkbaar de twee bovenstaande terugroepacties maar de klant weet het pas bij een bezoek aan de garage voor onderhoud of defect.
Rechterruitensproeier heeft blijkbaar te weinig kracht ( al gemerkt van bij het begin ).
De lijsten rond de ramen kunnen loskomen ( volgens de garage al klanten gehad met die klachten ) en worden losgemaakt en terug vast gelijmd.
Beide zouden samen anderhalf uur in beslag nemen.
 

Arjann

Forumguru
Er zijn 2 soorten acties: de terugroepactie, waarbij een klant dus actief benadert word om een aanpassing uit te laten voeren. Daarnaast is er de werkplaatsactie. Hierbij word de klant niet actief benadert maar dient er wel een aanpassing/update o.i.d. aan de auto gedaan te worden. Dit hoor je inderdaad pas bij een bezoek aan de garage/bij het maken van een afspraak
 

Stone

Actief lid
mijn wagen is eind februari binnen geweest voor onderhoud en toen heeft men het ruitenmechanisme van de voordeuren gecontroleerd, hier zou er mogelijks iets mis kunnen mee geweest zijn. Bij mij was alle soke bleek acheraf, wat er juist mis kon zijn weet ik niet.
 
Bovenaan Onderaan