Oververhitte motor Octavia III

Cordoba

Forumguru
Nu zal er ook bij elk merk wel grote verschillen tussen dealers zitten. Dus mijn ervaring zal niet voor iedereen gelden.

Feit blijft dat VAG en waterpompen een inmiddels algemeen bekend probleem zijn.

;)

Dat varieert overigens ook in de tijd: 15-20 jaar terug was VAG juist opvallend goed met de waterpompen, en was het bijvoorbeeld bij Opel echt een probleem. Ik begin me af te vragen of de huidige waterpompproblemen bij VAG niet samenhangen met het feit dat steeds meer blokken weer een distributieketting hebben, en de wisseling van de distributie (en preventieve vervanging waterpomp) gewoon een veel groter interval hebben gekregen.

Wat je daarnaast ziet, is dat het soms in de managers zit: in de jaren 90 heeft Opel veel problemen gehad door op allerlei onderdelen net 1 cent te veel te willen besparen, met als gevolg dat een auto met inferieure onderdelen werd verkocht (dat inferieur lag soms aan gekozen materiaal, gekozen productiemethode, of de vorm, die dan net iets anders waren dan het oorspronkelijke ontwerp). Die problemen hingen samen met het beleid van de manager die verantwoordelijk was voor de inkoop van onderdelen. Later is deze manager naar de VAG-groep overgegaan en kreeg men daar soortgelijke problemen.
 

Noord26

Forumguru
Sinds wanneer is een manager verantwoordelijk voor inkoop van onderdelen?

Het is gewoon offertes maken en wie het beste voorstel binnen de voorwaarden/eisen heeft is leverancier.
 

Cordoba

Forumguru
Sinds wanneer is een manager verantwoordelijk voor inkoop van onderdelen?

Het is gewoon offertes maken en wie het beste voorstel binnen de voorwaarden/eisen heeft is leverancier.

Dat is nu precies het probleem: er wordt alleen naar de prijs gekeken, niet naar de kwaliteit, en of je de verantwoordelijke nu manager, directeur inkoop, chef vuilniszakken of wat dan ook noemt, is niet zo van belang.
 
Bovenaan Onderaan