Overmatig geluid van de achtervering/ophanging bij de combi met DCC

plas0108

Forumguru
Ik heb de laatste tijd steeds meer last van overmatig geluid/herrie van de achtervering/ophanging bij het in- en uitveren op hobbels en drempels. Het komt vooral voor bij lage snelheden. In het begin was het ook aanwezig maar nog niet echt irritant. Nu er wat meer kilometers op de Superb bijkomen wordt het geluid steeds harder. Op andere fora klaagt men er ook over. Heeft iemand van jullie hetzelfde probleem? Skoda heeft volgens meerdere bronnen nog geen oplossing.

MarsMars

Senior Member
Dit heb ik ook, en het wordt steeds luider.

Bij parkeren op onverhard terrein met de nodige kuilen is het zelfs enorm aanwezig. Als je buiten staat dan lijkt het wel of de auto ieder moment door zijn wielen zal zakken.

Bij mijn 508 heb ik ook last gehad van enorm krakende vering. Daar is het met speciaal vet opgelost. Geen idee hoe precies, maar ik heb daarna 160.000km geen kraakje uit de vering meer vernomen.

plas0108

Forumguru
Ik heb het zelf nog niet getest als ik ernaast sta maar het wordt wel met de dag luider. Morgen maar eens testen. Tot nu toe heeft Skoda nog geen oplossing. Ze hebben het getracht op te lossen d.m.v. busjes te vervangen bij een aantal betroffen Auto's. Tot nu toe zonder succes. De dealer mag er niets aan doen totdat er een werkende oplossing is.

Schep

Forumguru
Hier ook een Combi met DCC en een klapperende achtertrein.
Vooral op lage snelheid en slecht of niet glad wegdek.

Ben er nog niet mee naar de dealer geweest.

Giant

Forumguru
Helaas, ik herken het probleem ook. Mijn vorige S2 had het ook, ik heb de indruk alleen bij temperaturen onder nul. En nu bij mijjn S3 hatchback ook weer. Ook nu weer: volgens mij alleen bij vorst.

MrEdge_

Forumguru
Check, vrijdag de auto opgehaald en me 's avonds al meteen verbaasd over het gekraak in de achtervering. Alsof het allemaal te zwaar is voor 'em ;)

Ik dacht dat het wellicht wat te maken kon hebben met de Eibach set die eronder zit icm met spacers. Maar als ik het goed lees hier, dan staat dat er volledig los van dus.

blairdj

Nieuw lid
Heb het ook al gemerkt, soms komt het voor, meestal in normal mode, nog even aan het testen met de verschillende modussen, sport heeft precies geen hinder....

Antera

Donateur
Probleem is dat altijd ongeacht de stand waarin je rijd ( drive modus?) Ik weet dat bij Golf namelijk ook dezelfde klachten zijn geweest en die alleen verdwenen naar vervangen van de dempers of plaatsen verlaging.

MrEdge_

Forumguru
Mijn auto is gisteren bij de dealer geweest voor wat kleine dingen. Ze hebben toen ook de dempers gesmeerd. Het kraken komt door de verlaging zeggen ze. Ik ben er maar niet op ingegaan. Heb nog geen gekraak gehoord sinds gisteren, maar het is dan ook niet altijd het geval geweest.

Bovenaan Onderaan