Overgevoelige regensensor - Deel II

Moet je de regensensor in het maxidot nog ergens activeren?
Ik heb namelijk het idee dat de mijne gewoon fuctioneert als een interval en niet als regensensor.
Volgens mij moet er namelijk wel eentje op mijn Yeti Elegance zitten, maar ik vind het gewoon een interval.

Hendel 1 stand omhoog is toch regensensor aanzetten?

hemi24

Forumguru
Werking regensensor controleren: auto op contact; deur dicht; en een beetje water op de sensor gieten/spuiten/druppelen.
Een interval zal hier niet accuut op reageren lijkt mij...

Peter_Octavia

Forumguru
Had ook eerst het oude type sensor. Waardeloos geval. Veels te gevoelig.

Sensor is door de dealer vervangen door het nieuwere type en deze is perfect. Zo hoort een regensensor te werken.

guitar_billy

Senior Member
heeft iemand een goede foto van de nieuwe en/of oude sensor?

hier die van mij (bj '06), die ik veel te aktief vindt. maar dat vondt ik van de regensensor in de O1 ook al!
dit is toch een soort diamand vorm (met 4 sensoren) ?

het was wel moeilijk een bruikbare foto te maken, het reflecteert zo !!

bsfRIMG0180.jpg

Wijnand850

Forumguru
Bij mijn O2 zit de oude sensor er ook nog in, en die is inderdaad volstrekt onvoorspelbaar. Bij heftige regen blijven de wissers mooi in de rust stand staan, als het vrijwel droog is wordt de voorruit geschuurd... Het schuifknopje verandert daar helemaal niets aan. Weet iemand wat zo'n nieuwe regensensor kost (inclusief montage)?

Groet,
Wijnand.

Octavia_II

Actief lid
@MarijtjeTDI,

het enige wat je met VAG-COM in kunt stellen m.b.t. de "gevoeligheid" van de regen en licht sensor is een correctie waarde. (zie onder)
Ik denk dat de correctie waarde gebruikt wordt indien je een donkere band in je voorruit, c.q. een donkere voorruit hebt.
Ik heb hier ooit eens mee lopen stoeien (vanwege de hyper-gevoelige-ruitenwissers) maar dit helpt niets (het wordt niet merkbaar erger of slechter).

Codering:
Byte 0 : Regen Sensor Correctie (Infrarode Transparantie by 880nm)
Byte 1 : Licht Sensor Correctie (Transparantie)
Byte 2 : Opties
+1 = Snelweglicht (licht aan bij + 140 km/h?)
+2 = Regenverlichting (licht gaat aan bij continue wissen)
+4 = Regen Sluiten (ramen sluiten indien het gaat regenen)
Groet,

Charlie

Captain Hook

Forumguru
Ik heb zelf een pre-FL O2 met het 'oude' type regensensor en eigenlijk werkt 'ie best goed!

Het enige waar de sensor moeite mee heeft is van die fijne regen, waarbij er alleen maar zo'n nevel van fijne slierten water over je voorruit stroomt. Dan schakelt 'ie vrijwel NIET in.

Maar voor de rest, motregen, plotseling waterval bij het passeren van een vrachtauto, gewone regen, mist aanslag. Gaat eigenlijk prima.

Ik sluit me bij kapitien haak aan. Bij mijn O2 van 2006 kom ik nooit aan de schakelaar voor de ruitenwisser. Af en toe de gevoeligheid een beetje veranderen. En om hem uit te zetten als mijn ramen onder het ijs zitten. Zoals deze morgen

Wel grappig dat ik dus wel een nieuwe sensor heb en niet te spreken ben...
zag deze week dat ik vier "pottertjes" als sensor heb, en das dus toch echt de sensor die volgens velen hier als stukken beter wordt ervaren...

hemi24

Forumguru
Had dezelfde sensor in de vorige O2, maar die reageerde toch net iets anders.
De huidige wil vooral in "stand 1" nogal abrupt tot leven komen en staat daarom meestal in "stand 2"; De derde en vierde kunnen wat mij betreft komen te vervallen.

MarcoO2

Forumguru
Ik heb 'm juist altijd in stand 3 staan, dan vind ik 'm mooi op tijd aangaan, maar net niet te snel. Blijft erg persoonlijk dus!

Bovenaan Onderaan