Overgangs model 2017

Mies75

Forumguru
Hoi,

Ik ben me aan het oriënteren op een Octavia combi vanaf 2017 1.4tsi 150pk.
Nu zag ik dat er in dat jaar een overgangs model zit.

Het nieuwe type heeft soort van gespleten koplampen.

Ik vraag me af wat er nog meer voor verschillen zitten tussen deze 2 modellen zowel optisch als technisch.

Verder vraag ik me nog af wat het greentech model inhoud.

BVD.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Optisch denk ik dat de hele voorbumper wel wat anders is, andere mistlampen enzo, een heel nieuw front dus ipv enkel de koplampen, de grill is ook breder ( om hem meer présence te geven )

Verder zijn de navigatie vergroot en verfraaid.

De klokken zijn verfraaid dmv lichte aanpassingen.

De facelift is verkrijgbaar met adaptief onderstel, op de vorige was dit denk ik niet mogelijk.

Facelift is verkrijgbaar met Full Led koplampen, itt zijn voorganger.

Er zijn nog wat kleine verschillen maar deze zijn degene waar ik alvast weet van heb.
 

Mies75

Forumguru
Ok... nice....weet nog niet of ikzelf de facelift nou mooier vind maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
 

JeSko

Forumguru
Ik vind de facelift zelf knapper dan de vorige, die gespleten koplampen geven hem meer karakter, vind ook de DRL op de facelift icm de lichtunits zelf moderner ogen dan de DRL icm met de lichtunits bij de pré facelift. Maar dat is inderdaad smaak, de fl oogt algemeen een stuk frisser en meer upmarket imo.

octavie.jpg.7e1ed90f93f14e4d15965215469a53ae.jpg 5e3dd6e17e76a.jpeg.jpg
 

Tees

Donateur
Ik vind zelf de preFL een stuk mooier, ik vind de FL juist te aggresief/aanwezig. Maar als je een exemplaar met Full LED kan krijgen is dat wel weer een grote plus. Ik vermoed wel dat er wat prijsverschil zit tussen een pFL en een FL, mensen willen toch vaak 'het nieuwere model'.
 

Timmer

Donateur
If er een prijsverschil gaat opzitten, denk ik wel. Maar enorm zal dat niet zijn, de octavia 4 is er :)

Zelf vind ik de pfl in de gewone uitvoering mooier dan de fl, ik vind die onderkant van bumper maar 'raar'.
Maar, die zie je niet als je er mee rijdt, en de binnenkant (radio, tellerunits,...) die ook een facelift hebben gehad dan weer wel.
 

Rallye

Forumguru
Hoezo overgangsmodel? Dat is gewoon de facelift, inderdaad. Zoals op de foto te zien is, is bij de facelift ook de motorkap aangepast. Ook de achterlichten zijn een beetje anders. Een toelichting op de uiterlijke wijzigingen vind je hier (vanaf 19.45):


Het grappige is dat de lampen fysiek niet gesplitst zijn: het is 1 unit, met een streepje plastic. Ook ik vind de voorfacelift overigens mooier, alleen op de RS heeft het wel wat.

Binnenin is rond die tijde MIB2.5 navigatie ingevoerd (met internettoegang) en volgens mij ook de gekleurde interieurverlichting.
 

marwin

Forumguru
Heb toen ook lang zitten duppen op preFl of FL. Ben toen toch voor een eind 2016 preFL met minder km op de teller gegaan dan FL ui 2017 met veel meer KM's. Vind de neus mooier van preFL en verder de wijzigingen niet echt onwijs benoemen waardig. De nieuwe radio met groter touchscreen knoppen bevielen mij ook niet. De Gekleurde Led interieur verlichting en koplamp led was wel weer cool geweest. En de spoorbreedte kan je zelf wat aan doen als je dat wilt zoals ze dat bij de FL hebben gedaan.
 

Mies75

Forumguru
Nuttige input.

Om het prijsverschil tussen de 2 op te vangen zat ik ook nog te denken om evt. Vanuit Duitsland te importeren.
Dan is ook meteen de keus wat groter.
Hoewel ik daar ook nog niet helemaal overuit ben.
 

Joh@n

Forumguru
Bedankt voor de input zover.
Wat voegt een greentech uitvoering nog toe aan de auto?
Volgens mij is greentech niet meer dan een verzamelnaam voor bepaalde functionaliteit. Remenergie terugwinnen, lagere interne weerstand, stop/start systeem, dat soort dingen. Niet zoals de Greenline waar je ook echt hardwarematige beperkingen hebt zoals een langere bak, uiterlijke kenmerken, etc.
 

Tees

Donateur
Eigenlijk is Greentech een soort Greenline Lite. Een aantal aanpassingen om het verbruik omlaag te krijgen, maar niet zover doorgevoerd als bij de Greenline.
 
Bovenaan Onderaan