Over 30 uur een skodarijder, als het goed is.

Hallo allemaal!

Momenteel nog rijdend in een Seat Cordoba Vario 1.6 SE uit 1998, maar inmiddels zijn mijn vriendin en ik daar een beetje uitgegroeid nu we sinds een paar maanden een tweede hond hebben.
Morgen heb ik een bezichtiging gepland staan om te kijken bij een Skoda Octavia Combi 1.8T uit 2002 en mocht die bevallen dan ben ik hier dus 'legaal'.

Onderhoud doe ik zover het kan zelf, samen met mijn broer die bedreven is in hobbymatig sleutelen.
Zo ben ik met de Cordoba in 2 jaar tijd en 40000 km enkel 3 keer voor de APK bij de garage geweest, maar hij heeft ons dan ook nooit in de steek gelaten, behalve een loshangende einddemper.

Nu dus naar een Octavia voor de ruimte en de luxe, maar ook tegelijkertijd op de vaste lasten letten, dus mooi dat een Octavia precies 1250 kg weegt.

Mochten jullie nog tips hebben om goed op te letten bij de aanschaf van een Octavia, het is bij een particulier, dan hou ik mij aanbevolen!

Groet Floris

De Octavia 1.8T is in bezit!
Wat een verschil met een Cordoba zeg, maar dat is ook logisch met een auto die er voor gemaakt is om te rijden.
Het is geen perfecte Octavia, maar daar was de prijs ook naar.
de motorkap heeft een deuk (maar dat wist ik van tevoren al), twee deuren werken niet met de deurvergrendeling in de sleutel, de linker elektrische spiegel werkt niet.
Hij rijdt meer dan goed, turbo is goed. Banden kunnen nog mooi even mee. In 2014 en 25duizend km geleden de distributieriem vervangen.
Verder volledig leer, elektrisch verstelbare stoel, Xenon.. Luxe!!

Cordoba

Forumguru
Welkom Floris en veel plezier met de O1. Wat het verschil met de Cordoba betreft, behalve het verschil in afmeting kan dat ook te maken hebben met de extra kale editie die je had. (SE- Special Edition, dat is een mooie verkoopterm die bij Seat aangeeft dat ie allerlei zaken mist, die op de standaard uitvoering wel aanwezig zijn, dus ongeveer het andere uiterste ten opzichte van de SX die ik had)

Bovenaan Onderaan