Oude hoofdgebruiker verwijderen en nieuwe hoofdgebruiker worden

CMXVII

Nieuw lid
Hallo iedereen, ik ben sinds zaterdag eigenaar van een 2021 Skoda octavia BE+. ik heb alleen problemen met het hele Skoda connect verhaal en hoofdgebruiker worden. Ik ben niet de eerste eigenaar aangezien het een occasion is die uit de lease kwam van de eerste eigenaar. However, nu wil ik wel de nieuwe hoofdgebruiker worden maar ik wordt door de auto en door de Myskoda connect app in een oneindige cirkel gestuurd waar ik niet uit kom..

ik heb al geprobeerd de auto terug te zetten naar fabrieksinstellingen, doet niets. ik heb de skoda app al verwijderd en opnieuw gedownload, doet niets. ik heb al de auto software geupdatet, doet niets. in de app zelf kan ik ook niets qua skoda connect kopen, in de app is het enigste wat ik zie over "primaire hoofdgebruiker" de naam en emailadres van de eerste eigenaar en verder niets.

wie o wie kan mij helpen?

Bijlagen

• IMG_3976.jpg
    IMG_3976.jpg
    856,9 KB · Weergaven: 26
  • IMG_3977.jpg
    IMG_3977.jpg
    763,1 KB · Weergaven: 24
  • IMG_3979.jpg
    IMG_3979.jpg
    496,3 KB · Weergaven: 21
  • IMG_3980.png
    IMG_3980.png
    525,9 KB · Weergaven: 24

CMXVII

Nieuw lid
sorry ik had misschien beter moeten uitleggen,

de Auto zelf erkent dat er geen hoofdgebruiker gesteld staat, dus de auto factory resetten veranderd niets want ja daar is niks aan de hand, maar de auto zegt wel dat ik via de app een Skoda Connect contract moet afsluiten als ik mijzelf hoofdgebruiker wil maken en dat kan niet in de auto.

de app (Myskoda) zegt dat er wel nog een hoofdgebruiker aanwezig is in de auto, waardoor ik geen skoda connect contract kan afsluiten (die pakketten die je jaarlijks kan kopen). in de app zelf kan ik ook niet de hoofdgebruiker verwijderen of iets want het enige wat er staat is (zie foto) dat er een primaire gebruiker is, en als ik daar op druk zie ik alleen de gegevens (volledige naam + emailadres) van de vorige eigenaar/hoofdgebruiker en dus niet ik. ik kan in dat scherm ook niks aanpassen of verwijderen...

Rallye

Forumguru
En als je die persoon mailt of hij aan zijn kant iets wil oplossen? Bijvoorbeeld door de auto te verwijderen uit zijn profiel?

CMXVII

Nieuw lid
ja dat kan maar dat wil ik meer als last resort doen want het is wel een behoorlijke privacy-inbraak als ik dat doe. vond het sowieso al heel raar dat zoiets als dat kan, want dat is een behoorlijke schending van privacy van Skoda

ik heb ondertussen een afspraak gemaakt om vanmiddag bij de lokale skoda dealer (niet de garage waar ik m kocht) samen te kijken naar het probleem, ik hoop dat hen mij kunnen helpen

CMXVII

Nieuw lid
nou het is gelukt met moeite en extreem veel geluk!
bizar verhaal eigenlijk:
bij de lokale Skoda dealer langsgeweest en konden me niet helpen "vraag maar aan die persoon of je verkopende partij"
Skoda nederland gebeld, kon me niet helpen "vraag maar aan de dealer"
verkopende partij gebeld "we nemen wel contact op met de lease maatschappij waar hij vandaan komt" (de gegevens van de oud bestuurder ga je daar niet krijgen vanwege privacy)

maar ja, dit moest wel opgelost worden. dus ik netjes een mail gestuurd naar dat email adres wat bij "primaire gebruiker" stond en die meneer uitgelegd hoe het zat. maar blijkbaar was het adres deactief gezet want kreeg automatisch een bericht terug. Vervolgens omdat zijn email adres letterlijk zijn naam + werkgever is op LinkedIn opgezocht en jahoor, bingo. Ex medewerker van dat bedrijf in de mail, inmiddels een nieuwe werkgever. Dus ik op zijn nieuwe werkgevers website gekeken en zijn naam en 06 nummer stonden enorm toevallig bovenaan bij de Medewerkers pagina. dus ik meteen dat 06 nummer bellen en ik kreeg hem aan de lijn. uitgelegd dat ik de nieuwe eigenaar van zijn lease auto was en dat ik zijn hulp nodig had want ik wilde graag hoofdgebruiker worden en dat hij er volgens de app nog in stond, ook uitgelegd hoe ik uberhaupt aan zijn naam en nummer kom (dit is echt een bizar gevalletje van privacywet schending door Skoda, maar ja, niet mijn schuld) en gelukkig kon hij inderdaad de skoda app downloaden en inloggen en inderdaad stond de auto daar nog. hij heeft de auto verwijderd uit de app en jahoor 15 min later stond in de app dat ik de auto mocht activeren! toevallig liet ik net een set nieuwe velgen monteren dus kon even niet in de auto gaan natuurlijk maar toen ik thuis was meteen geregeld en ik ben nu EINDELIJK met ENORM VEEL GELUK de hoofdgebruiker!!!!

Bijlagen

• IMG_4009.jpeg
    IMG_4009.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 11
Leuk verhaal en goed stukje sherlock holmes speurwerk. Wat je al niet moet doen om dit opgelost te krijgen zeg. Je zal niet de enige zijn met een ex leaseauto.

Bartsan

Nieuw lid
wie o wie kan mij helpen?
Wat een luxe, ik kan niet eens hoofdgebruiker worden :-) Twee jaar lang geprobeerd en niet te koppelen, ook mijn sleutel niet en nu lukte het bijna, maar krijg ik een melding dat mijn abonnement is verlopen en of ik nu even wil betalen. Doei.. Dan maar geen hoofdgebruiker.

Bovenaan Onderaan