Columbus [OUD] Kaartupdate via SD-Card

deVerhuizers.nl

Actief lid
Goedenavond allen,

ik wil graag mijn 'oude' columbus updaten naar de huidige standaarden.
Ik heb al even wat onderzoek gedaan, maar toch even een vraag.

Kan ik de kaarten updaten via een sd-card?

Ik dacht dit ergens gelezen te hebben, maar kan het niet meer terugvinden.
Ik heb via @Pendragon een iso mogen ontvangen van v12, maar update via een sd-card is toch wel wat makkelijker.

Graag jullie hulp, anders moet ik toch maar weer nieuwe dvd's kopen...
 

Michelv.

Forumguru
Het kan inderdaad, hoe weet ik niet maar er zijn er hier een aantal bij die het via SD gedaan hebben.
 

kansberg

Forumguru
VAG Techniek biedt deze vorm van update ook aan. Ik zou het ook graag zelf kunnen bij een volgende kaartversie en heb al zitten zoeken op het web, maar heb het ei van Columbus (nog) niet gevonden :bloos:

Edit:

RNS510 2014 kaartmateriaal nu ook updatebaar via SD-kaart.
Veel oudere versies van de RNS510 hebben moeite met het lezen van de Dual-layer-DVD update 2014 vanwege versleten of vervuilde laser. Normale DVD's zijn dan vaak geen probleem. Als alternatief kunnen we de 2014 kaart nu inladen via de SD-kaart-lezer, zodat een dure reparatie van de DVD-laser niet nodig is.

Kosten 69,- euro incl btw, hierbij wordt zowel de firmware als het kaartmateriaal geupdate.
 

deVerhuizers.nl

Actief lid
Als ik het me goed herinner moet je een cd/dvd maken met een code die verwijst naar de sd-card met de update.

Ik had de fb post van VAG techniek ook al elders gezien, maar kan helaas de post op dit forum niet meer terug vinden.
 

Octavia32

Forumguru
Zeker handig maar ik gebruik deze manier van updaten pas als mijn laser het inderdaad niet meer kan.
 

ElScorpione

Forumguru
Jammer dat die Amundsen zo lastig te updaten is tegenwoordig. Misschien toch eens kijken voor een Columbus of ander systeem.
 

Octavia32

Forumguru
Morgen ga ik voor iemand met een RNS-510 (Golf 6)de kaart update uitvoeren via SD Card aangezien de laser van de RNS de kaart niet herkent en zelfs geen originele film DVD kan afspelen.

Dus Laser defect leest alleen nog maar CD's heb wel met succes een firmware update uitgevoerd naar 4120 via verbatim CD.

Dus morgen laat ik jullie weten hoe het gegaan is.
 
Bovenaan Onderaan