Amundsen Originele Skoda SD kaart vervangen voor grotere

In mijn Rapid (mj 2018) zit een Amundsen+ met een origineel 16Gb SD kaartje. De huidige kaartupdate voor de Amundsen kent ook een versie met geheel Europa, maar daarbij staat expliciet vermeld 'Only for 32Gb SD'.

Is het mogelijk (en zo ja hoe) om een grotere SD kaart te gebruiken? Kan ik gewoon een 32Gb SD kaart kopen en hier de nieuwe update op zetten of moet het originele 16Gb kaartje op de een-of-andere manier gekloond worden naar een groter exemplaar?
 

Rallye

Forumguru
Het slechte nieuws: in de MIB Amundsen werkt alleen het originele kaartje. Deze beveiliging is nog niet gekraakt - klonen e.d. helpt dus niet.

Het goede nieuws: de versie met de door jou geciteerde waarschuwing past gewoon op een 16Gb kaartje (hij staat er bij mij namelijk op).

Mogelijk zullen wij in de toekomst wel aan een (origineel) 32Gb kaartje moeten, maar nu nog niet.

Meer over de Amundsen vind je op https://www.skodaforum.nl/forum/i/het-grote-amundsen-topic.7009/page-195, ook dat (en hoe) je de kaarten beter bij VW kunt halen - die zijn recenter.
 

hemi24

Forumguru
Informeer eens bij je dealer, daar had men in het verleden ook vervangende grotere SD-kaarten...
 
Het slechte nieuws: in de MIB Amundsen werkt alleen het originele kaartje. Deze beveiliging is nog niet gekraakt - klonen e.d. helpt dus niet.

Het goede nieuws: de versie met de door jou geciteerde waarschuwing past gewoon op een 16Gb kaartje (hij staat er bij mij namelijk op).

Mogelijk zullen wij in de toekomst wel aan een (origineel) 32Gb kaartje moeten, maar nu nog niet.

Meer over de Amundsen vind je op https://www.skodaforum.nl/forum/i/het-grote-amundsen-topic.7009/page-195, ook dat (en hoe) je de kaarten beter bij VW kunt halen - die zijn recenter.

Dank. Ik heb de grote update nu ook op mijn 16Gb kaart gezet en dit werkt.
 

Ramazan

Nieuw lid
Goededag heren/dames ik heb skoda amundsmen sd kaart 8 gb.ik kan echter nog update downloaden van de orginele site maar kom geheugen te kort op sd kaart als ik de grote kaart wil instaleren.kan ik sd kaart kopen 32 gb en gedownloade kaart erop zetten werkt het dan of heb ik persee orginele sd kaart nodig.als sd kaard nodig heb welke type heb ik nodig.
Alvast bedankt voor jullie reactie
 
  • Leuk
Waarderingen: Frup
Bovenaan Onderaan