ff dit topic uit het slob halen...
Ik heb een soortgelijk probleem:
Ongeveer 3-4 maanden geleden ging ook bij mij het oranje motorblok-lampje plots branden.
Ik merkte verder niks van verschillen in het rijden, ook niet in het verbruik.
Toen ik vervolgens een paar dagen later naar de dealer ging om hem eens uit te laten lezen,
werd er gezegd dat
'er iets is met de luchtmassameter of de lambdasonde o.i.d.; i.i.g iets met de lucht-benzine-huishouding'.
Op de ontvangen factuur staat dan ook geen foutcode; heel geheimzinnig doen ze erover dus, eigenlijk...
Op dat moment van uitlezen in de garage stonk-ie ook meer uit de uitlaat, wat ik overigens nog niet eerder had geroken...
De boel is vervolgens door hun gereset en ze wilden natuurlijk wel graag een afspraak maken voor
'een nader onderzoekje', maar dat is er verder niet van gekomen....,
Want ik had daarna helemaal geen problemen meer en bovendien is het lampje ook niet meer aan gegaan...
Ik heb daarna voor de controle het verbruik goed in de gaten gehouden, maar ook daar was niks vreemds...
Toch best wel raar...
Een lange tijd lang daarna 'gewoon' probleemloos doorgereden; vorige maand zelfs weer een nieuwe APK-goedkeuring, maarrr:
Op zondag 9 augustus; terug naar huis van vakantie vanuit Limburg:
"Hé! Het lampje is weer aan gegaan!" K*T ! 
Sindsdien is ook het verbruik toegenomen van ca. 1:13 naar 1:9 en als je bij het stoplicht staat met je ramen open (hete zomer...) ruik je de stank uit de uitlaat weer goed... (net als toen, bij de dealer-garage)
Wegens omstandigheden heb ik tot nog toe geen bezoek aan de garage gebracht... (is geen goede reden; ik weet 't...)
En nu komt de reden dat ik het nu hier heb gepost: het lampje is plots (dus na bijna 3 weken) 'gewoon' weer uit gegaan vandaag: (?!)
En dit vind ik helemaal raar..., want:
Als er een storing is, blijft-ie toch aanwezig tot de computer ge-reset wordt?
Anders gezegd: een storing kàn toch niet vanzelf verdwijnen??
Graag jullie ideeën/bevindingen/ ervaringen over deze kwestie aub!
P.S.: ik ondervind niet echt verschil in rijden; minder vermogen ofzo...
Het gaat dus om een Skoda Octavia Elegance 2.0 AQY uit 1999