Oranje kabel kofferbak

Dag allen,

Ik ben nieuw op het forum, omdat ik sinds zaterdag de trotse eigenaar ben van een Kodiaq (2017). En daarmee nu dus volop in het proces van het 'ontdekken' van de auto zit. Hierbij kwam ik onder in de kofferbak een oranje kabeltje tegen, waarvan ik me afvroeg waar die voor is? Los contact? Sensor ergens voor? Ontgrendelkabel voor het een of of ander?
Oh ja, deze kabel ligt los...
Wellicht dat iemand mij dat zo kan vertellen (aan de hand van de foto: zie bijlage).

Vriendelijke groet, Patrick.


Kabel.jpg
 

hemi24

Forumguru
Ik herken het zo niet van mijn Kodiaq...

Wat is dat eigenlijk wat er aan het eind van het kabeltje zit, is dat een printplaatje of iets dergelijks?
 

eriktv

Forumguru
Staat er in het klein AIVD op?

:D

Zonder gekheid, kan het volgapparatuur zijn behorend bij een alarmsysteem? Al zou dat wellicht beter wat meer verstopt kunnen zitten :pieker:
 

SkodaJosh

Senior Member
Dit is volgens mij een vocht sensor die een melding geeft of er water binnensijpeld in/bij de kofferbak/reservewiel.

Wordt ook gebruikt bij vochtigheidstesten door de dealer. Er zou nog een tweede moeten zitten ergens..

(rode en gele of oranje en witte) zoiets meestal.
 
Laatst bewerkt:

Monteurtje

Forumguru
Sinds dat de Kodiaq op de markt is kom je deze kabeltje veel tegen. Toen is mij verteld dat het voor de fabriek is. Zij kunnen zien bij testen op lekkage of er water binnen gekomen is. Ze zitten links en rechts. Maar tegenwoordig zitten ze in meer modellen. Niet altijd in het zicht. Of wij als monteurs er ook wat mee kunnen weet ik niet.
 
Beste allen,

Dank voor het meedenken en de (soms creatieve) ideeën. Ik heb intussen contact gehad met de verkoper van de auto (een Vakgarage), hij dacht eerst aan een aarde-kabel, maar ook zijn tweede idee is dat het een vochtsensor zou moeten zijn.
Daarbij dacht ik: leuk technisch snufje, dan krijg ik waarschijnlijk een melding als er eens onverhoopt vocht in de bak zit. Maar als ik jullie laatste berichten lees, denk ik te begrijpen dat de sensor wellicht niet 'voor de bestuurder bedoeld is', maar 'voor de garage'?
Anyways, het 'mysterie' lijkt zo opgelost. :thumbsup:

Dank, Patrick.
 

EdK

Forumguru
Zou zeggen , maak de sensor nat met bv een spons en kijk of je ergens een melding krijgt !?
 
Bovenaan Onderaan