Opzetten documentatie gedeelte

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Graag wil ik het forum ook te voorzien van een "info centrum". Een plek waar men brochures, how-to's, handleidingen, software(?) en andere vormen van documentatie kan vinden & downloaden. Hier moet qua opzet natuurlijk wel even over nagedacht worden alvorens dit open te stellen.

Is er misschien iemand van jullie die dit als taak op zich zou willen nemen? PM mij! :)
 

CoesDoes

Forumguru
Goed plan! Ik denk alleen dat het 'nadenken' misschien het beste in een soort brainstorm gedaan kan worden, meer weten altijd meer dan één :)
- De brochures zouden bv via verschillende paden toegankelijk genaakt kunnen worden (type, bouwjaar, uitvoering etc.)
- Voor de handleidingen en/of how-to's zou er gekeken moeten worden wat een handige indeling is en m.i. is een plaats waar iemand een verzoek voor een how-to/handleiding in kan dienen.
- een tips en trucks sectie lijkt me ook praktisch in dit verhaal
- Software kan erg gevoelig liggen ivm rechten.

Tot zover mijn twee centen (en een beetje)

PS: er kan vast nog meer uit mijn bolle hoofdje rollen, maar niet op dit tijdstip :tongue:
 

Cordoba

Forumguru
@CoesDoes: misschien is het niet verkeerd om straks eerst een idee van de indeling te plaatsen, zodat mensen commentaar kunnen leveren.

Wat het vragen om een how-to betreft: mijn ervaring is, dat mensen meestal zelf een project beginnen, en als de mogelijkheid er is, dat documenteren en er een how-to van maken. Anderen worden op een idee gebracht, of zien hoe een ander een vergelijkbaar probleem heeft opgelost. Een voorbeeld: ik had last van een donkere achterbank in mijn Fabia I combi, iemand anders had hetzelfde probleem in een Ibiza ST en heeft daar iets aan gedaan. Ik heb die how-to gebruikt en op onderdelen aangepast om het in mijn Fabia ook toe te passen.
 
Bovenaan Onderaan