Opvolger voor mijn octavia 3

Hoi bezig met een nieuwe lease uit de vag groep. Een nieuwe octavia duurt te lang. Ateca zou het dashboard van terraco moeten hebben.terracco geen dsg 1.5.
Superb combi mooi maar geen led.
Blijft over tiquan r line. kodiaq en karoq.
Nu lees ik in de kennisbank dat my2020 karoq ook met dynamic chassis control us te bestellen met voorwielaandrijving. Interessant. Maar heb laatst in een karoq sportline gezeten, heel mooi. Maar achterin tegenvallend en kleiner als octavia, ik ben zelf 180 en kids inmiddels ook. Wat zijn jullie ervaringen.
 

CDK

Forumguru
Als je de ruimte vergelijkbaar wilt hebben met de Octavia dan zou ik een Kodiaq adviseren, die is qua binnenruimte vergelijkbaar. Karoq is kleiner en de Tiguan ook, tenzij je de Tiguan Allspace neemt, maar is duurder én extreem lange levertijd.
 

brepus13

Forumguru
Wat bedoel je met de superb heeft geen led? Hij biedt in ieder geval wel heel erg veel ruimte dus ik zou dat zeker overwegen...
 

EdK

Forumguru
Tsja met ledlampjes aftermarkt kun je een heleboel achteraf doen.....toch ??
 

tha a

Senior Member
Persoonlijk vind ik de Xenon lampen met grootlicht assistent op de Superb die ik had minimaal net zo goed als de led verlichting op mijn huidige A3. Lichtbeeld is echt behoorlijk goed te noemen.
 

Antera

Donateur
De Superb heeft idd geen LED maar is wel een zeer ruime auto. Wil je ook veel ruimte en hoogte dan moet je voor de Kodiaq gaan. Deze heeft dan wel LED. De led verlichting is helderder dan de xenon en zie je nog meer mee moet ik zeggen.
 

M@cer

Lid
Ik heb Xenon in mij Golf, maar als mijn vrouw met haar Ibiza met led achter mij rijdt verlicht zij de weg en blijft er niets meer van de xenon over. Daarom was led absolute must voor mij bij de keuze.

Ik was er de afgelopen jaren van overtuigd dat de Ateca mijn volgende auto zou worden, maar het interieur viel mij in vergelijking met de Skoda zo tegen.

Tiguan R-line is mooi, maar veel zwaarder dat de Karoq en voor meer geld de 130pk motor ipv de 150pk.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Smeeuwis

Donateur
Keuzes, keuzes... Ik zou het wel weten...

Ik vind de afwerking bij Seat op een lager niveau dan bij Skoda en ik vind Seat qua uitstraling heel anders, veel meer gericht op jong en snel, maar dat is persoonlijk. Als je de afmetingen gaat vergelijken dan is een O3 combi op binnenruimte maar nauwelijks kleiner dan een Kodiaq. Een Karoq is echt kleiner. De Tiguan is een mooie auto, zeker in R-design, maar aanmerkelijk duurder en ook kleiner dan een Kodiaq. Net zo groot als een Karoq. De Allspace is dan wel weer groter maar daardoor ook weer duurder en die vind ik zelf qua proporties weer niet kloppen en daarmee minder mooi dan de korte versie.

Kortom, ik zou voor een Kodiaq gaan, prijs/ruimte verhouding is prima, uitstraling en afwerking top en goed uitrustingsniveau. Uiteraard dan wel voor LED kiezen.

Ik denk dat de levertijd bij alle modellen een nadeel is momenteel, duurt een Kodiaq ook nog steeds bijna een jaar? Of is dat inmiddels minder geworden? Misschien een voorraad-model met interessante korting? O3 combi's zijn er ook voldoende op voorraad...

Succes met de overweging!
 
Ik ben ruim op tijd. Alleen te laat om wltp 2020 meerprijs te voorkomen. Seat ateca inderdaad leuk net niet. Octavia je wil iets anders. Tiquan leek me groter, kodiaq moet ik nog inrijden voorkant lijkt van karoq mooier, maar kodiaq sportline heeft wel alles, ja en dan q3 lease valt mee, alleen bijtelling..en wel het mooist
 
Vandaag gereden in kodiaq ,heel erg goed bevallen . Had voor 300 euro hulpv.eren achter. Geweldig veel ruimte en lekker rijdend,. Blijf het beetje lompe auto vinden, en is net zo duur als tiquan. Ben benieuwd naar lease. Kleur antraciet grijs icm sportline nog niet kunnen vinden
 
Bovenaan Onderaan