Optimum Polymer Technologies ( OPT )

yeti6

Nieuw lid
Op verzoek van het forum, hier een nieuw topic betreffende Optimum Car Care producten.
Een ieder die hier ervaringen mee heeft, er vragen over wil stellen, nodig ik hier uit dit met elkaar te delen.

groet,

Yeti6
 

Jkz

Lid
Ik gebruik sinds vorige week ook de producten van optimum aangezien ik een zwarte GL heb waarop je bijna alles ziet! Met name na de eerste keer de wasstraat te hebben bezocht werd ik er niet vrolijker op! Auto1 week oud en dan al krassen van de wasstraat! Besloten om daar dus maar niet meer naar toe te gaan maar met de hand te gaan wassen! Optimum werkt met een polymeersysteem wat het vuil van de auto haalt zonder veel water te gebruiken! Het werkt super, zelfs vogelpoep haal je er veilig mee af! Ik ben er zeer enthousiast over!!!

@yeti6 nog bedankt voor de tips en het aanraden van dit product!

Grt.
 

yeti6

Nieuw lid
Ik heb het graag gedaan. Ik snap dat je er eerst wat vreemd tegen de wijze van wassen aan keek. Dat deed ik ook eerst. Maar na het nu bijna een jaar lang gebruikt te hebben, ben ik écht wel overtuigd. Ik had hiervoor ook meerdere merken uitgeprobeerd, maar ondertussen heb ik haast de hele lijn van de Optimum Polymeer producten op het plankje staan.
Ik heb van hen ook vernomen dat ze eerdaags met een Opti-Coat op de markt komen. Deze werkt haast op dezelfde wijze als de Opti-Seal van hen, maar dan definitief.
Dus of je dit nu als doe-het-zelver kunt aanbrengen weet ik niet, maar dan nog. Dan laat ik het misschien wel even doen.
Hierbij krijg je zelfs een levenslange garantie op verkleuren, vervagen etc van de lak, mits de laag wordt aangebracht op een auto, niet ouder dan 1 jaar.
Ik ben daar erg benieuwd naar en wil dat straks ook graag uittesten.
Ik hou je wel op de hoogte.

groet,

Yeti6
 

Hetzer

Forumguru
Maar goed, het lijkt dan toch een wonder middel wassen zonder (veel) water???
Ik ben op zich wel geïnteresseerd , maar hoe werkt het product, ik ben echt benieuwt.
 

Jkz

Lid
@hetzer:
Misschien kan Yeti6 ook naar de poetsdag komen voor een demonstratie!
Ik zou ook komen maar ben nog niet zeker vrij!!

Gr.
 

yeti6

Nieuw lid
@Hetzer
Het middel werkt o.b.v. polymeren. Deze binden het vuil én laten tevens een beschermende laag achter. Je kunt de werking vast wel vinden op Youtube onder de naam "Optimum No Rinse " Ik kan je ook de site van hen wel doorgeven maar dat mag niet op deze site. De hele productlijn van deze OPT producten is op basis van de speciale polymeren. Ook hun Opti-Seal breng je binnen 30 minuten aan op de auto en "sealt" de lak. Dat is ook duidelijk te merken.
En voor een eventuele laatste behandeling gebruik ik de Optimum Car Wax. Dit is een spray wax, dus ook weer erg snel op te brengen. Tevens erg zuinig in het verbruik is EN je hoeft die niet weer uit te poetsen.
Dit een kleine greep uit hun productlijn. Ik heb zelf al meerdere producten van hen op de plank staan voor interieur en exterieur.
En net als Jkz ben ik heel erg tevreden.

groet,

Yeti6
 
Ik moet mij hier toch ook eens echt in gaan verdiepen, want ik merk dat ik al lezend hier weinig van af weet.
En een wasstraat ben ik ook niet kapot van.
 

yeti6

Nieuw lid
@Spector
Ik heb zelf geen directe ervaring met de waxoil en kan er daarom geen sluitend antwoord aan je geven. Wel heb ik er menig review over gelezen en het zijn sterk uiteen lopende meningen die je dan krijgt te zien.
Waar je wel rekening mee moet houden, als je tenminste de garantie wilt blijven behouden, is dat je krassen e.d. direct weer laat behandelen met waxoil.
Waxoil beschermt tevens niet tegen vogelpoep. Ook slijt de laag ook uiteraard en is er tussentijds onderhoud nodig.
Al met al is het geen goedkope behandeling, er is nazorg nodig die je zelf niet kunt doen/aanbrengen en het levert geen meerwaarde op ten aanzien van het wekelijkse onderhoud.
Je zult je auto er niet minder om hoeven te wassen e.d.
Ik denk dat het heel erg mooie oplossing is als jezelf geen poetser bent, omdat het natuurlijk wel een beschermlaag aanbrengt. Anders zou ik liever gaan voor traditioneel onderhoud met de juiste producten, zodat je ook niet aan allerlei voorwaarden hoeft te blijven voldoen. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
 

Spector

Forumguru
@yeti6,

had ook al eea gelezen op andere fora en de reacties zijn inderdaad wisselend. Ik wilde het wel eens proberen, mede om wat je al aangeeft ik niet zo'n poetser ben, maar ben ook wel nieuwsgierig naar de andere mogelijkheden mits de waxoil laag niet bij te houden valt.
 

My1stIbi

Actief lid
M'n Ibiza (lichtblauw) en de Aygo (zwart) van m'n vriendin hebben beide een Waxoyl behandeling gehad. In vergelijking met onze vorige auto's lijkt het schoonmaken makkelijker te gaan, het vuil 'rolt' er sneller vanaf. Vogelpoep heeft ook nog geen blijvende schade aan kunnen richten, maar of dat aan de Waxoyl toegeschreven kan worden...
Na het schoonmaken blijf je op de Aygo toch nog druppels zien, daar helpt 't dus niet voor. Ik weet ook niet zeker of we 't bij volgende auto's weer gaan doen. Het zijn uiteindelijk allemaal hulpmiddelen die het onderhoud (wassen) van de auto makkelijker maken maar je zult blijven poetsen ben ik bang :)

Zijn de OPT producten overigens te gebruiken op een auto die een Waxoyl behandeling gehad heeft of beter van niet, vanwege de verschillende samenstelling?

En misschien off-topic, maar dan hoor ik 't graag, heeft OPT ook middelen om velgen schoon te maken/te beschermen? Vooral 's winters tegen pekel e.d.
 

ByeByePeugeot

Actief lid
Ik raad iedereen aan om eens via YouTube te kijken naar de filmpjes van een nederlandse Yeti rijder die onder het genot van goed uitgekozen muziek zijn gehele auto, inclusief velgen, een behandeling geeft met OPT.

Voor YouTube channeltje: Klikkerdeklik

Oh ja, Yeti6... Heb pakketje 3 maar besteld ;) met wat extra dingetjes... Van het weekend gaat de auto er aan geloven.
Rinseless Carwashing is de toekomst! Beter voor het milieu en top resultaat (als ik de autopoetsers op YouTube mag geloven)!
 

D_J

Lid
Oke, eens reageren hier.

Mn hobby is detailer. Dit doe ik nu een jaar of 3.
Wasstraat is dus een soort van vloeken. Daar krijg je wel degelijk krasjes van, wat men ook beweerd.

Kijk, en met poetsmiddelen heb je een categorie dat die krasjes verbergt. De "all in one" middelen.
daar zitten dus fillers in, waardoor het lijkt alsof de krassen weg zijn....voor een tijdje.
Een van DE middelen die dat doet, en erg goed is, is Autoglym Super Resin Polish. Prima product, wat dus verbergt.
Ook OPT producten doen dat. Niets mis mee, maar een tijdelijk gebeuren.

Dan is er de andere kant, het polijsten van een auto.
Met polijstmiddelen en wat gereedschap is dat heel makkelijk zelf te doen.
Poorboys levert daar de SSR serie voor, maar ook een merk als Monello heeft prachtig spul daarvoor.
Als je dat gedaan hebt is een goede bescherming van je lak belangrijk.

Dat kan met waxoil (wat vaak bij aflevering gebeurt) maar die is zwaaaar overpriced en komt de belofte
wat duurzaamheid betreft niet na.
Er zijn diverse duurzame waxen (Collinite, Dodo, Poorboys) en verder is er een sealant.
Dat is een soort chemische wax. Ook prima bescherming.

Als je dit leuk vind of meer info zou willen?? kijk eens op het carclean forum.
 

yeti6

Nieuw lid
Ik mag mij sterk vergissen, maar volgens mij is dit een topic om ervaringen met elkaar te wisselen over de OPT producten. En of er meer gebruikers zijn die hier ervaring mee hebben.
Ik begrijp dan niet goed waarom er gelijk 2x op een avond een link wordt geplaatst van een bedrijf die deze producten niet eens in zijn programma heeft ?
Misschien vergis ik mij, maar dit komt wel erg commercieël over en slaat het de plank op dit topic behoorlijk mis.
En dat vind ik dan jammer,want het haalt de echte onderlinge ervaringen op deze topic helemaal uit zijn verband.

groet,

Yeti6
 

D_J

Lid
Niet zo op je tenen getrapt doen Yeti.
We vertellen allemaal een ervaring en Optimum Car Care is natuurlijk ook geen liefdadigheidsinstelling.
 

Jkz

Lid
@d_j:
Het lijkt er anders op dat jij aardig commercieel bezig bent en dit hier ook nog getolereerd wordt!!
Daarbij komt dat ik zeker weet dat Yeti6 een echt skodaliefhebber is en twee prachtig in de lak zijnde skoda 's in zijn bezit heeft! Jij geeft aan een skoda in bestelling te hebben, maar op de een of andere manier denk ik dat je mooi reclame voor je bedrijfje aan het maken bent!! Nog actief op meer forums??
Zal me niet verbazen!!
 

Hetzer

Forumguru
Heren, we gaan hier verder met de "optimum car care" producten, dit is wel zo overzichtelijk, mensen die goede ervaringen hebben met andere producten kunnen dit delen met de overige forum leden door een nieuw topic te starten, alvast bedankt voor jullie begrip, groetjes Hetzer
 
Bovenaan Onderaan