Opties Fabia 3 combi drive uitvoering

Wie kan er mij vertellen welke zaken standaard op de Drive uitvoering zouden moeten zitten van 02-2018.
Of wat kan er via VCDS aan gezet worden.
Ben benieuwd of o.a. HHC, bochtverlichting, automatische verlichting mogelijk is.
 

Antera

Donateur
www
Wie kan er mij vertellen welke zaken standaard op de Drive uitvoering zouden moeten zitten van 02-2018.
Of wat kan er via VCDS aan gezet worden.
Ben benieuwd of o.a. HHC, bochtverlichting, automatische verlichting mogelijk is.

Kijk even op me website www.vcds-coding.nl en let wel afhankelijk van bepaalde module soms

Automatisch verlichting kan ik ook inbouwen
 

Antera

Donateur
Bedankt voor de reacties.
Auto heeft al een regensensor volgens mij.
Moet er dan alleen een extra draad getrokken worden?

Denk je of weet je het zeker. Wil je het zeker weten zet met droog weer op de interval stand en als hij dan 1x wist en verder niet meer dan heb je die. Wist hij na een aantal sec nog een keer zit er geen regen sensor in.

Vrees namelijk van niet meestal alleen een climat sensor. die moet vervangen worden voor een RLS en climat sensor incl een schakelaar bedrading en codering
 
@Antera bedankt voor je reactie. Zal het asap uit proberen.
Op de handle van de ruitenwissers zit bovenop wel een schuifje met van links naar rechts druppeltjes
van klein naar groot.
Daarnaast als je met de auto rijd met de stadsverlichting aan dan gaat in een tunnel de verlichting
van het dashboard lang uit en blijven alleen de wijzers verlicht. Kom je de tunnel weer uit dan lichten ze weer op??
 

Cordoba

Forumguru
Hendel voor ruitenwissers is identiek, alleen in het ene geval zijn het verschillende (vaste) standen voor het interval, in het andere geval verandert de hoeveelheid druppels die de sensor moet zien voor ie een wisslag maakt.

Tunnel en instrumentenverlichting (bijna) uit, lijkt precies tegenovergesteld wat er bij automatische verlichting gebeurt. Overigens vreemd dat de jongere versies dus vaak geen automatische verlichting hebben. Overigens is er ook nog iets wat ik vroeger niet had, voor ik automatische verlichting had: je moet opletten als je met mistverlichting hebt gereden dat dit bij de volgende rit niet nog steeds aanstaat. Bij handmatig verlichting gaat automatisch de mistverlichting uit als je de knop naar "0" draait, van de week had vanwege mist aan de voorzijde de mistlampen aangedaan terwijl de verlichting op automatisch stond. Dat werkt, en zie je ook aan het oplichtende symbooltje op het dash, maar omdat ik niet meer gewend ben om de verlichting uit te zetten, stond 's middags toen ik wegreed dus de mistverlichting weer aan.
 

Antera

Donateur
@Antera bedankt voor je reactie. Zal het asap uit proberen.......
Daarnaast als je met de auto rijd met de stadsverlichting aan dan gaat in een tunnel de verlichting
van het dashboard lang uit en blijven alleen de wijzers verlicht. Kom je de tunnel weer uit dan lichten ze weer op??


in de tellerklok zit een sensor die de lichtinval meet. Deze is puur voor de teller verlichting en hij gaat niet uit maar hij dimt hem. Is op nagenoeg alles modellen vanaf +/- 2013.

Schijn maar op je teller met een lamp dan zie je in de teller een klein oogje zitten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
in de tellerklok zit een sensor die de lichtinval meet. Deze is puur voor de teller verlichting en hij gaat niet uit maar hij dimt hem. Is op nagenoeg alles modellen vanaf +/- 2013.

Precies, zo werkt het ook bij tellerklok in de Up (‘12) van de vrouw; die heeft verder ook geen licht- en regensensor...
 
Bovenaan Onderaan