optie-codes uit VIN

richardo128

Nieuw lid
Hoi,

ik heb net mijn Skoda Superb iV Combi Sportline uit Dld geïmporteerd.
Zodra hij gewassen is, zal ik foto's maken en me ook verder voorstellen.

Mijn auto heeft nog geen trekhaak (maar gelukkig wel vermelding van trekgewichten op het kentekenbewijs), maar ik wil heel graag weten of mijn auto ook al trekhaakvoorbereiding heeft... Nu heb ik natuurlijk het VIN nummer, maar geen optie-codes...

Wie-o-wie kan obv van het VIN-nummer de optie-codes vinden (of data deze auto trekhaakvoorbereiding heeft)?

Smeeuwis

Donateur
Ik kan ze niet nazoeken voor je o.b.v. van het VIN. Maar in veel modellen zit in de kofferruimte, onder de laadvloer bekleding op het staal een grote sticker waarop de codes te vinden zijn. Met behulp van die sticker (mits aanwezig) kan je googelen op de aanwezige opties.

richardo128

Nieuw lid
Ik kan ze niet nazoeken voor je o.b.v. van het VIN. Maar in veel modellen zit in de kofferruimte, onder de laadvloer bekleding op het staal een grote sticker waarop de codes te vinden zijn. Met behulp van die sticker (mits aanwezig) kan je googelen op de aanwezige opties.
Helaas, die heb ik al gezocht... maar uit wat zoeken op het Forum, zag ik ook al voorbij komen dat deze tegenwoordig niet meer op zo'n sticker staan... die sticker wordt blijkbaar niet meer geplakt... en in NL weten ze het niet

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Ik dacht dat iedere garage die toegang heeft tot het officiële VAG systeem dit kan nazoeken. En anders zou een dealer het sowieso moeten kunnen. Of ze t willen is wat anders...

Slider

Forumguru
Cool, dank. Deze kende ik nog niet! Ga ik even proberen.
En idd bij de dealer hebben ze hier geen zin in... helaas
Ik had hetzelfde probleem, was gewoon een NL auto maar geen sticker in kofferbak of in het boekje.
Bij mijn lokale Skoda dealer in Ede via de website chat deze vraag gesteld.

Kreeg even later keurig antwoord over mijn O3 code voor trekhaak voorbereiding.
Daarna vroeg ik of ze de hele lijst konden sturen, die ik daarna netjes kreeg. Heb niet eens mijn Skoda daar gekocht.

Wat wel weer gek is dan, ik vroeg dus ook of die sticker nog te verkrijgen was:
"Ik heb terugkoppeling vanuit het magazijn, maar helaas zijn deze stickers achteraf niet te bestellen."
Die Vagshop kan gewoon in het systeem zoals een dealer blijkbaar en printen zelf stikcers ofzo.

Slider

Forumguru
Zit in ieder geval in Chrome een auto translate knop op, werkt perfect voor dit soort sites.

richardo128

Nieuw lid
Idd, ook een goede optie. Je moet dan wel iets meer geduld hebben.
Gelukkig was er een Forumlid dat de optie-lijst voor mij kon opvragen .. (heel blij mee)

Helaas geen trekhaak voorbereiding, optie 1D0.. (iets minder blij mee), nu dus op zoek naar zo'n kabel van de zekeringkast / BCM die naar kofferbak loopt om op het stuurapparaat aan te sluiten.

Slider

Forumguru
Yep, heb ik pas ook gedaan, ECS kabelboom. Ook meteen geschakelde 12V optie er bij genomen en mee aangesloten.
Is dezelfde kabelboom voor de O3 als S3 zie ik.
De kabelboom via dorpel wegwerken is een ding. Was een puzzel welke delen eerst los moeten om de uiteindelijke dorpel los te krijgen haha.
Het aansluiten op het dashboardkastje (voor CANBUS aftapping) was bijzonder lastig, amper ruimte voor je hand (bij de O3 dan) om de stekker los en er na weer vast te maken. Maar durfde ook niet die hele kast los te halen.
Voor de zekering aansluitingen heb ik piggybacks gebruikt wat vrij simpel te doen is.

richardo128

Nieuw lid
Heb dat ook bij een Passat gedaan een paar jaar terug, idd niet heel fijn. Maar toen ook idd zo'n hele ECS set gekocht (via Olifanttrekhaken) En daar kun je kiezen voor een versie met die extra kabel van voor naar achter. Zal eens kijken of ik van ECS alleen die ene kabel kan kopen. De stekkers aan de achterzijde moeten hetzelfde zijn, omdat die set ook te gebruiken is bij een auto met trekhaakvoorbereiding..

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan