Opstaand randje verkeerd ingeschat

kwillems

Donateur
Mijn buren hebben een stenen opstaand randje om hun voortuin. Vanmiddag schatte ik de situatie pardoes verkeerd in. Een paar beroerde krassen op de voorbumper waren het gevolg.
Vanwege mijn onwelvoeglijke woordkeus zal ik het desbetreffende filmpje van de dashcam niet uploaden.

Die spatlap was al stuk bij aankoop trouwens.

Ik schat dat het overspuiten wordt. Wat denken jullie?


20190511_174928.png

20190511_200715.png

<edit>Nog even een 'overzichtelijker' foto bijgevoegd.</edit>
 
Laatst bewerkt:

Duijzer

Donateur
Je zit een eind weg, hier in de buurt (net Brabant) zit iemand die dat met spot-repair kan fixen. Bij interesse: kijk even op Facebook naar Car Cleaning Altena, daar staan foto’s op van werk dat hij doet. Misschien zit in jouw regio ook wel zo iemand.
 

Okki

Donateur
Ff on topic....ik zou er ook van balen, je ziet het zelf het meest omdat je het weet. Ik denk dat een hoop mensen het niet eens zien zitten. Dus je zou zelf met een stift of spuitbusje aan de slag kunnen of idd spot repair. Dat laatste kost al snel € 150 weet ik uit ervaring..
 

Cordoba

Forumguru
Iets van een mooie diffusor erover heen?

Wel een heel speciale personificatie: diffusor onder de voorbumper.;)

Ik denk dat de beste optie is om te gaan voor spotrepair, met daarbij de aantekening dat het waarschijnlijk niet perfect zal zijn. Andere optie is om zelf de krassen in meerdere stappen op te vullen met lak in de juiste kleur, en dat via schuren en polijsten weer netjes vlak te maken.
 

kwillems

Donateur
Mijn garage heeft tevens een schadeafdeling waar ze ook spotrepair aanbieden. Morgenochtend ben ik daar de eerste.

Waar ik aan dacht is om dat vlak van die bumper door middel van spotrepair weer toonbaar te maken en er dan zo'n stukje Xpel of iets dergelijks overheen te plakken. Vanwege de knikjes in het ontwerp van de bumper kan ik me voorstellen dat het voldoende is om dan maar één vlak van de bumper te bewerken.

Lijkt jullie dit een optie of is het onzin?
Verder was ik nog vergeten te melden dat mijn ego gisteren ook een deukje heeft opgelopen. :banghead:
 

turboturbo

Forumguru
Omdat het én ver uit het zicht is én de kans vrij aanwezig is dat in die regio nog wel eens kleine schade zich zal aandienen, zou ik kiezen voor een goedkope oplossing.
Mogelijk is het al een stuk minder opvallend na een wetsanding en polijstbeurt.
 

leon-cupra

Forumguru
Mijn partner haar wagen heeft ook dergelijke schade. Wagen was maar net gespoten na een ongeval. Flink balen (ook al is het een firmawagen), maar zoiets ga ik niet laten herstellen. Kan goed zijn dat er daarna iemand tegen rijd op een parking en zomaar doorrijdt (al paar keer meegemaakt). Zullen wel zien op het einde van de looptijd. Zegt haar werkgever er iets van, zullen we het moeten laten maken en franchise betalen en anders is het lekker het geld in eigen portefeuille houden.
 

kwillems

Donateur
Tja, dit is mijn eigen auto en hoewel dit niet mijn eerste Octavia is, vind ik deze tot dusver wel de mooiste. Daarom is deze schade mij een doorn in het oog.
 

leon-cupra

Forumguru
Tja, dit is mijn eigen auto en hoewel dit niet mijn eerste Octavia is, vind ik deze tot dusver wel de mooiste. Daarom is deze schade mij een doorn in het oog.
Voor mij is het ook een doorn in het oog, maar heb geleerd met de tijd dat het een lopende rekening kan worden als je elk schadegevalletje wilt herstellen.
Met mijn vorige wagen, de RS, ook zo eens tegen een borduur gezeten. Velg laten herstellen, nieuwe band erop en 350 euro kwijt, terug fier op mijn RS. Paar weken later met mijn slaapkop terug een borduur geraakt. Daar ging de eerder "geinvesteerde" 350euro. Toen ook gezegd pfff kl*te maar nu herstel ik het niet meer.
Op een bepaald moment ook een blutsje gezien na het poetsen, duidelijk geen schade door mezelf, ... als je dan alles begint te herstellen zou ik meer dan 1000euro kwijt geweest op een zeer korte periode zijn zonder garantie dat het nooit meer zou gebeuren. Ondanks dat mijn wagen mijn trots is, is het mij niet meer waard om er extra geld in te steken (ook al omdat ik graag wel eens sneller dan voorzien verander van wagen)
 

kwillems

Donateur
Daar heb je natuurlijk een punt. Vandaar dat ik overweeg om na reparatie zo'n ppf-folie op dat stuk van de bumper te plakken. Hopelijk blijft die hoek van de bumper dan geruime tijd krasvrij.Want dat opstaande stenen randje zal voorlopig niet verdwijnen vrees ik.
Maar goed, morgenochtend eerst maar eens horen wat de schadehersteller ermee kan en wat het kost.

In zijn werkzame leven psycholoog bij de luchtmacht, dus ik denk dat ie ook wel wat piloten-ego's heeft hersteld.

Ja, maar dan wordt het niks joh. Ik ben immers geen piloot. Ik zou overigens best wel graag voor een omscholingstraject in aanmerking willen komen.
 

kwillems

Donateur
Ik ben inmiddels bij mijn garage geweest. Daar denken ze met spotrepair een acceptabel resultaat te kunnen bereiken. Met de kosten zal 175 euro gemoeid zijn. Dat is dan een kwestie van ‘s ochtend brengen en aan het eind van de middag halen.
Met paint protective films (ppf) zoals van Xpel hebben ze geen ervaring.

Ik wil me nu eerst wat meer verdiepen in die ppf’s en achterhalen waar ik dat kopen zal.
Zoals @leon-cupra terecht opmerkte moet je oppassen dat je niet van het ene in het andere komt. Daarom wil ik deze kwetsbare hoek van de bumper extra beschermen.
 

leon-cupra

Forumguru
@kwillems , ppf-film gaat dergelijke schades niet tegenhouden, denk ik. Is eerder bedoeld tegen een kras van tegen te lopen of een vliegend steentje tegen de carrosserie,..
 
Bovenaan Onderaan