Opslaan personalisatie instellingen

superbia

Forumguru
Ik kring het noet voor elkaar om mijn Superb de volgende instellingen te laten onthouden, weten jullie of dit mogelijk is?
  • Virual cockpit view, ik krijg niet dezelfde weergave terug als die ik gebruikt heb op mijn laatste rit.
  • Start/stop uitgeschakeld
  • Individual driving profiel. Na starten staat hij weer op normal.
Start/Stop teijfel ik over, dat zal ook wel met wltp en uitstoot te maken hebben. De overige 2 lijken me bij personalisatie te horen. Mijn vorige Superb met dcc onthield wel de sport instelling. Heeft iemand hier ervaring mee?
 

Duijzer

Donateur
Start stop kun je alleen met VCDS permanent uitschakelen.
Virtual cockpit weet ik niet, maar Individual driving mode zou volgens mij wel opgeslagen moeten worden. Ik weet niet of het hetzelfde systeem is als de O3, maar dan zou je het bij de instellingen in die modus winzigen en blijft hij op de laatst gekozen modus staan.
 

superbia

Forumguru
Thanks voor het meedenken! Vreemd dat hij het individuele profiel niet opslaat, daar snap ik de logica niet van. Misschien toch een VCDS tweak overwegen om S&S uit te laten zetten.

De virtual cockpit lijkt ook niet instelbaar, maar dat komt misschien ook door de sleutelwissel met mijn vrouw. Komende week even in de gaten houden of hij los van personalisatie 'gewoon' de laatste weergave onthoudt. Het is wel veel handelingen nu 4x view selectie voor VC instelling, driving profile kiezen en S&S uitzetten. Voelt niet heel modern :pieker:
 

superbia

Forumguru
@Antera Ja ik kan sleutels automatisch of handmatig toewijzen. (dat is waar je op doelt toch? :D Ik heb hem op automatisch staan en de profielen van mij en mijn vrouw een naam gegeven. Ik zie bij het openen van de deur ook mijn naam in de virtual cockpit staan.
 

Antera

Donateur
Je moet hem op handmatig zetten heb ik ervaren met bepaalde instellingen die die anders niet meenam. Probeer dat eens als je wilt
 

superbia

Forumguru
Helaas werkt het niet. Bij het instappen toont de virtual cockpit het scherm dat ik als laatste heb gebruikt. Zodra ik start springt hij weer naar het default venster met beide klokken. S&S aan en drive mode op normal. Erg jammer, ik weet niet wat ik nog meer kan proberen.
 

Antera

Donateur
Start stop zal je nooit vast kunnen leggen mits je ene module van zon 70 euro koopt of met vcds uit laat zetten.


je zal met de rest moeten leven vrees ik. Iets in de software wat hardcoded is
 

krieksel

Nieuw lid
Helaas werkt het niet. Bij het instappen toont de virtual cockpit het scherm dat ik als laatste heb gebruikt. Zodra ik start springt hij weer naar het default venster met beide klokken. S&S aan en drive mode op normal. Erg jammer, ik weet niet wat ik nog meer kan proberen.

In de 'car' weergave (onder andere verbruik, eco score, ...) kan je het virtual cockpit 'tweaken' zodat je in de klokken links en rechts andere informatie kan tonen. Ik heb dit aangepast en als ik een bepaalde 'view' geactiveerd heb via het stuur blijft deze de volgende dag na opnieuw starten gewoon behouden. Default staat deze instelling in 'automatische' mode en misschien zorgt dat voor de reset van de weergave?
 

superbia

Forumguru
@krieksel dat werkt bij mij inderdaad ook zo. Alleen gebruik ik graag de weergave met centrale teller, maar na het starten van de motor spring hij automatisch terug naar de weergave met 2 losse tellers. Met 4x klikken op de view knop komt de juiste weergave weer. Hij heeft wel correct onthouden dat ik links de verkeersbordherkenning en rechts de rijtijd heb ingesteld.

Het zijn natuurlijk enorme 1st world problems, maar ik vind het toch een beetje tegenvallen dat ik na het starten eerst mijn stoel omlaag moet zetten (op een of andere manier komt hij steeds iets omhoog, is ook al meer over gepost), dan de virtual cockpit weergave terug moet zetten, dan de drive mode individual moet kiezen (meest hindelijk) en start stop moet uitzetten.

Het valt me extra op omdat bij mijn vorige superb de stoel en drive mode select wel correct werden opgeslagen. :pardon:
 
Laatst bewerkt:

krieksel

Nieuw lid
@superbia je hebt gelijk. Als je de 4e view activeert slaat hij dit niet op voor de volgende keer. De 2e dan weer wel (die had ik getest).

Nog een 'bug' die ik ontdekt heb. Nadat mijn vrouw gereden heeft met haar profiel en ik daarna terug ga rijden gaat de spiegel aan de passagierskant niet helemaal terug naar mijn stand (wel een stukje). Als ik dan een keer of vijf op de opgeslagen preset knop druk komt deze in kleine stapjes uiteindelijk terug in de goede stand.

Zoals je aangeeft: 1st world problems :)
 
"Individual driving profiel" moet je zo interpreteren: de settings zijn wel gepersonaliseerd en veranderen afhankelijk van de sleutel. Maar het instellen of activeren van "individual" moet je altijd nog zelf doen, net zoals je "sport" ook altijd zelf moet opzetten ! grr.. vind het zelf ook vervelend. Start/stop net hetzelfde (is wettelijk iets ivm uitstoot enz moet dit standard aanstaan, vind het ook stom dat je dat niet zelf permanent kan uitzetten)
 

Antera

Donateur
"Individual driving profiel" moet je zo interpreteren: de settings zijn wel gepersonaliseerd en veranderen afhankelijk van de sleutel. Maar het instellen of activeren van "individual" moet je altijd nog zelf doen, net zoals je "sport" ook altijd zelf moet opzetten ! grr.. vind het zelf ook vervelend. Start/stop net hetzelfde (is wettelijk iets ivm uitstoot enz moet dit standard aanstaan, vind het ook stom dat je dat niet zelf permanent kan uitzetten)


Start stop kan voor de modellen tot 2019 uit gezet worden permanent met VCDS b.v. gene probleem. De 2020 modellen helaas tot op heden niet meer
 

Antera

Donateur
Als je de topics even door gelezen had dan had je het antwoord al gevonden :-).

Stekkertje werkt op elke auto idd
 
Ja haast haast haast he !
Maar zit er bij de octavia dan ook echt zo'n stekkertje ? Nog niet echt gekeken
Dus los trekken en klaar?
 
Maar kan dit dan gewoon of heeft deze oplossing dan geen andere effecten op de dynamo of zo .
Want vindt dit sss echt waardeloos met de dsg
 
Bovenaan Onderaan