Oppervlakkige krasjes verwijderen, hoe dan?

pkrijgsman

Actief lid
Skodabroeders,

Een vraagje: op mijn motorkop zit een vervelende kraslaag. Net alsof iemand met een korrel 240schuurpapiertje een haal gegeven heeft. Geen idee van de oorzaak, het zij zo. Mijn vraag is hoe ik dit het beste te lijf kan gaan (zal straks proberen een foto te maken en te posten). Ik heb zelf een flesje anti scratch van Maguire staan, maar wellicht dat er qua apparatuur nog iets bij kan? Of een ander effectief poetsmiddel? Ik dacht dat ik had gelezen dat @Tees een polijstset voor op de boormachine gekocht had? Werkt dat een beetje en waar moet ik opletten als ik met zo'n polijstset aan het werk ga?

Eventueel een linkje naar een passend topic wordt ook gewaardeerd!

eriktv

Forumguru
Ik zou niet zelf gaan klussen, maar even aan de slag met een “echte” polijstmachine (DAP). Risico op verslechtering is reëel zonder ervaring en juist materiaal. Wellicht is er een forumlid in de buurt die er één heeft? Als je in de kop van Drenthe woont kun je bij mij terecht. Of ga bij een professional langs, dat kost je de wereld niet.

pkrijgsman

Actief lid
@eriktv dank voor je aanbod! maar vanuit Rotterdam ist wel n eindje dat wordt niks.

Met verslechtering bedoel je dat je door onkundig gebruik meer krassen gaat maken ofzo? Of poetsvlekken gaat zien?

Nog ff een foto, was beloofd, hopelijk is te zien wat ik bedoel qua krassen

Bijlagen

• 20250618_195126.jpg
    20250618_195126.jpg
    326,2 KB · Weergaven: 11
Bovenaan Onderaan