Opnemen van de beelden van de Area View Camera's

BertSteenbergen

Senior Member
Afhankelijk van de uitvoering van je Kodiaq zitten er tot 4 camera's op. Ik vraag me serieus af of en hoe het mogelijk zou zijn die beelden op te nemen, zodat je niet zo'n dashboard ontsierende Dash-Cam hoeft te gebruiken. Het lijkt mij technisch uitvoerbaar, Zou mij wel handig lijken om de beelden van de Voor- en Achtercamera op te nemen. Iemand een idee?
 

johnboy

Donateur
Wellicht is er een app te ontwikkelen om via mirrorlink de beelden op te pikken naar je mobiel.

Mirrorlink is open source, wellicht pikt iemand dat op. Ik heb nu geen tijd om me er in te verdiepen (vroeger veel geprogrammeerd...).
 
Het moet natuurlijk een technisch gewoon mogelijk zijn om een stuk van de SSD in de Columbus te gebruiken om een loopje te maken van bijv. 15min. waarbij je met een simpele druk op de knop dit in MP4 formaat naar een USB stick kunt overzetten.
Die SSD in de Columbus wordt toch door nagenoeg niemand gebruikt om muziek op te zetten. Diensten als Spotify maken dat dit niet meer nodig is. Misschien is Spotify integratie waarbij je media offline kunt zetten nog een optie om nuttiger van die SSD gebruik te maken, maar een dashcam functie zou echt een nuttige en bruikbare toevoeging zijn.
 
Ik heb nu een RNS510. Volgens mij is die 30GB en zijn het ook vaak HDDs ipv SSDs. Het is alleen een parallel ata ding en dus niet snel.
De Columbus in de Kodiaq is een stuk nieuwer, dus die kan zomaar een stuk groter zijn.
 
Bovenaan Onderaan