Opmerking(en) Skoda Scala

Wottel

Nieuw lid
Sinds een week ben ik in het bezit van mijn nieuwe bedrijfswagen:
Skoda Scala 1,6 TDI DSG Style:

Overall is het een prima wagen maar na 1000km heb ik toch een aantal negatieve opmerkingen:

- Om te beginnen is het irritant getik in de cockpit bij het gebruik van de wissers. Onbegrijpelijk dat dit eigen is aan de wagen. Alvast contact opgenomen met de garage en ga volgende week is langs. Maar verwacht geen oplossing aangezien dit bij ELKE Scala is.

- De DSG automaat is erop achteruit gegaan (vorige wagen was een superb 1.6 TDI DSG). Bij het rustig rijden kiest hij steeds de hoogst mogelijke Vitesse met het laagste toerental. Hierdoor gaat de wagen laagtoerig brullen. Verschiet er niet van dat hij in 6de staat tussen 45 a 50 km/u. De "sport" stand maakt totaal geen verschil.

- Zetelverwarming heeft maar 2 standen. Op de hoogste stand slaat hij na een vijftal minuten automatisch over naar laagste stand.

- klein opbergvak tussen de 2 voorzetels dankzij het gebruik van een handmatige handrem. Maar ik kom van een superb dus misschien beetje verwend geweest lol. Is eigen aan het zakken van segment.

Positieve opmerkingen:

- LED verlichting is een wereld van verschil tov halogeen. Eens LED altijd LED lijkt mij.

- infotainment amundsen in combo met digitale cockpit is een topper.

- De kleur steel Grey is een enorm onderhoudsvriendelijke kleur.

- Stoelen bieden een hoog zitcomfort.


Klaar om de komende jaren een hoop veilige kilometers te doen!!!

Wottel
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Ik neem aan dat de Superb een DSG6 had, die is idd wat prettiger. DSG7 zou ik zeker altijd aan laten passen qua schakelmomenten
 

Wottel

Nieuw lid
:D ondertussen ben ik het wel gewoon geworden. Op zich een luxeprobleem. Sowieso blij dat het een automaat is. Zou ik niet willen missen gezien de vele uren aanschuiven in de files.
 

Antera

Donateur
Gefeliciteerd met je nieuwe auto. Het terug vallen van de stoelverwarming is misschien een vcds aanpassing zoals die ook in diverse audi's terug te vinden is geweest. Dat zou dan uit gezet kunnen worden maar heb nog geen scala gehad om dit eens te bekijken
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Wottel Ik heb de Business uitvoering. Omdat ik de navigatie er in wilde hebben.
Na 4 1/2 jaar Fabia 3 met de DSG vindt ik dat deze beter reageert. Terugvallen in toerental is soms te erg (mee eens dus), ik geef dan een tikje tegen de DSG-pook om die in Sport te zetten. En dat werkt erg goed.
Eco-mode is te erg om me te rijden, alsof er een spons op het gaspedaal ligt.
Allemaal instellingen om minimale uitstoot en een minimaal verbruik te realiseren (180 km waarvan 98% snelweg: 1:19).

Irritant getik in de cockpit bij het gebruik van de wissers? Dat herken ik niet. Probeer eens WD 40 in het draaipunt te spuiten (bij de wisserarm) (oude truc van mijn Volvo)

En het kleine opbergvak was in de Fab3 óók groter. Maar daar zat de armsteun op een verkeerde hoogte gemonteerd.

Wat ik wel weer mis zijn de gleufjes om een muntje in te steken.
Dan moet ik een GSM-houder kopen die in de bekerhouder kan. Dan zitten daar de gleufjes in. DOM!
En verder is het net de Bentley, een SKODA paraplu in de deur van de bestuurder. Het moet niet gekker worden ;) .

Grtss
 

Wottel

Nieuw lid
Bedankt voor al jullie reacties.
Ondertussen toch een 5000 km op de teller en er zullen nog veel volgen.

Het gaat hier om een bedrijfswagen. Ik wist op voorhand dat ik ging zakken in segment tov mijn vorige superb. Voordeel is wel dat de scala rijkelijk is uitgerust. Er was geen enkele wagen dat het beter deed binnen het gegeven leasebudget.
 

jesse_s93

Donateur
Ik snap wel wat je bedoelt met het getik van de ruitenwissers. Dit is enkel in de interval stand en niet bij constant aan. Ik zat vorige week in een CX-5 (huurauto) en het viel me op dat ik daar helemaal niets hoorde. Ik vind het nog niet vervelend, maar het is wel hoorbaar. Gisteren wel gekeken waar het vandaan komt en het is een langwerpig geheel voor het koppelingspedaal onder het dashboard. Vermoedelijk zitten hier meerdere relais in, waarvoor eentje (volgens mij de middelste) voor de ruitenwisser is.

Ik ben wel benieuwd wat je dealer ervan vond?
 

Tuulster

Forumguru
Getik is het relais van de interval van de ruitenwisser.
Ik heb dat ook in de Scala en het iiiiiiïiiiiiiis............een producteigenschap! :jaja: :deuk:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Tuulster

Forumguru
@fanSkoda: Bij de stand van de ruitenwissers in AUTO en automatisch gebruik van de interval en dus niet volledige inschakeling van de wissers hoor je in iedere Scala een tik bij iedere wiswas is het verhaal.....Een producteigenschap dus.....
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Tuulster Dank, ik ga het uitproberen. Staat bij mij bijna altijd op standje automatisch en is mij niet opgevallen.
Ik ken het wel, jaaaaaren geleden bouwde ik het in auto's die het niet hadden (Fiat 127 en later).

grtss
 

SkodaJosh

Senior Member
Om te beginnen is het irritant getik in de cockpit bij het gebruik van de wissers. Onbegrijpelijk dat dit eigen is aan de wagen. Alvast contact opgenomen met de garage en ga volgende week is langs. Maar verwacht geen oplossing aangezien dit bij ELKE Scala is.
Dit is de relais in het stuur die aanspringt als hij opdracht krijgt van de regen sensor. Ik hoor het bij mij in de Rapid en heb het ook al in octavia's gehoord.

Edit: was natuurlijk al geantwoord.
 
Bovenaan Onderaan