Oplossing reservewielruimte

rampie

Senior Member
Heren,

Bij mijn S2 is er geen reservewiel voorzien, enkel een bandenreparatieset. Nu twijfel ik nog of ik er een van mijn zomer/winterbanden zal inleggen voorzien met krik en sleutel of toch gebruik zal maken van de kit. (bij klapband sta je natuurlijk nergens met zo'n kit, maar daarom heb je wegenhulp...) Jullie mening?

Indien ik zou beslissen niet te gaan voor het volwaardig reservewiel zit ik met een grote opbergruimte onder de nu al ruime koffer. Als ik deze zou willen gebruiken, wat is jullie advies om hierin te leggen onderaan zodat dit allemaal niet veel verschuift en/of krassen maakt in deze ruimte?

Momenteel heb ik er oude autotapijtjes in gelegd en wat kabels + schroevendraaiersets. verschuift niet, maar is ook niet mooi afgewerkt op deze manier.

Dank voor het meedenken :)
 

AGTon

Forumguru
Mocht je met de auto naar Engeland gaan, dan past daar best een vluchtelingetje in :)

Maar even serieus. Ik laat die ruimte voor wat het is. Als ik op vakantie ga is het handig om daar alle schoenen in te doen, maar meer dan wat gereedschap etc zou ik daar niet in leggen. Wellicht in de zomer alle spullen die je juist in de winter nodig hebt zoals krabber, afdekmatje etc.
Onnodig vullen met spullen zorgt voor een hoger gewicht en dito verbruik. Als het goed is kijk je nooit naar dit gedeelte, dus over de afwerking zou ik mij ook niet druk maken.
 

deusjevo

Forumguru
Ik zou gewoon een volwaardig reservewiel of thuiskomer bestellen of zijn die er niet voor de Superb?
Bij mijn O1 en O2 voor heel weinig een reservewiel besteld, ik dacht dat het toen 60 euro extra kostte.

Moet er niet aan denken om bijvoorbeeld op weg naar de wintersport van vrijdag op zaterdagnacht een lekke band te krijgen ergens langs de peage of nog erger in de Alpen.
Sta ik dan lekker met m’n gezinnetje en volgeladen auto te wachten op een nieuw bandje.

Bij mijn huidige Qashqai heb ik ook een thuiskomer incl krik en wielsleutel, was wel iets duurder dan bij Skoda, namelijk tegen de 300 euro.
Al die spuitbustroep eruit gemieterd, gaat toch maar een jaar of 2 mee geloof ik.
 
Laatst bewerkt:

casejunky

Forumguru
Heb er zelf een volwaardig wiel inzitten met zo'n schuim inlay waarbij je een krik en ander gereedschap in kwijt kan.

Gebruik die ruimte nooit ergens anders voor want is veel te onhandig als je er bij moet.
 

Canon-Eye

Forumguru
Er ligt een stalen velg met nieuwe zomerband in, met piepschuim inlay voor het gereedschap. Verder bewaar ik daar de 13/7 adapter, een witte kentekenplaat, startkabels, wat doeken en een klein flesje handenreiniger.
 

rampie

Senior Member
Zit zelf ook te overwegen er een volwaardig wiel in te voorzien, moet wel nog die piepschuim inlay vinden voor het gereedschap + gereedschap :).
 
Hoi ik heb jaren geleden net voor de ring van Antwerpen eens een klapband gehad. Met caravan erbij. Toen ook slechts een reparatiesetje bij. Heb je dus niets aan en daar sta je dan... OP ZONDAG. (geen pretje)
Gelukkig een vriend die bereid was een van zijn wielen te komen brengen. Sindsdien heb ik altijd een set winterbanden. Waarvan ik er 1 meeneem als reservewiel. Leg ik in de ruimte onderin met luchtcompressor kruissleutel setje juiste wielnoeren niet te vergeten. (Staal en lichtmetaal is vaak verschillend) . De rest van de ruimte vul ik op met oranje hesjes en wat oude handdoeken. Rammelt er niets meer. Fabrikanten bezuinigen op het reservewiel om onder andere het gewicht van de auto voor de typegoedkeuring naar beneden te krijgen. Zorgt wel ervoor dat je misschien in een lichtere klasse van wegenbelasting valt..
 

stillekracht

Nieuw lid
Ik had zaterdag om 04:00uur, 2Km voor ik thuis was een lekke band (S2). Het was toch best wel prettig om binnen 10min weer door te kunnen rijden met een volwaardige velg+band.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 

EdK

Forumguru
Plastic zak in het gat leggen volspuiten met PUR schuim en laten drogen.
Hierna de zak met PUR uitnemen en bewerken zodat je gereedschappen etc erin kunnen en schok /trillingsvrij liggen
 

Eltjo

Forumguru
Reservewiel erin leggen, dan de PUR schuimtruck in het wiel en ook gelijk je gereedschappen ed. er in drukken zodat je die ruimtes niet hoeft uit te snijden.
Overigens kan je ook eens voor gebruikt schuim of de sloop via internet kijken. Deze b.v.;
http://www.ideas4cars.be/nl/Reservewielset/categorie-wagen-accessoire-belgie/2356
http://www.advertentiex.nl/ad-reser...t-golf-enz-184919?in=Overijssel-Auto-diversen

Hoewel het de enige krik is die in mijn auto ligt vindt ik de een-poots VAG krik ik al jaren waardeloos; extra heb ik al jaren een paar oude schaarkrikken voor de wielenwissel thuis.
 
Bovenaan Onderaan