Ophalen in Tsjechië?

Ron467

Actief lid
Ook ik heb mijn (2e) skoda bij Vepreda besteld.
ca 3 maanden levertijd.:945:
Nu ga ik half september naar Tsjechë, dan is hij al wel gebouwd denk ik.
Zou er nu geen mogelijkheid zijn (zoals bepaalde Duitse merken) om de nieuwe daar op te halen?
Dan laat ik de Fabia II 1.6 HB met dan minder kilometers wel bij Hans (Vepreda) en ga ik met het vliegtuig......en terug met de Fabia FL combi 1.2 TSI DSG weer rijden!

Weet iemand wat?

Ron.
 

wimv

Actief lid
@Ron467: ik zat laatst het verhaal te lezen van iemand die een rondleiding in de Skoda fabriek heeft gemaakt en die vertelde dat het wel degelijk mogelijk is om je in Nederland bestelde auto bij de fabriek op te halen. Je moet van tevoren natuurlijk wel
goede afspraken maken en hoe het met kenteken e.d. gaat heb ik geen idee van. Misschien dat PON je verder kan helpen. Technisch was het (in ieder geval vorig jaar) geen probleem.
 

Falcon

Donateur
Ik denk eerder dat er een probleem is dekking van de verzekering bij PON. Jouw verzekering dekt namelijk de reis naar nederland niet, omdat hij nog niet op jouw naam staat.

Of PON moet het kenteken richting Tsjechië kunnen sturen en het zo allemaal rond maken. Maar dit kost tijd en geld bij PON en reken maar dat ze die wel even in rekening gaan brengen.

Zou wel een hele leuke actie zijn van PON!
 

wimv

Actief lid
@Falcon: VW kent het wel degelijk (Autostadt Afhaalbelevenis) waar je je auto in Wolfsburg bij Autostadt ophaalt en er vervolgens vrolijk mee naar Nederland rijdt. Kenteken- en verzekeringstechnisch moet er dus wat te regelen zijn.
 

Erik_NL

Forumguru
Volkswagen AG biedt de mogelijkheid om zelf een auto in Duitsland op te halen, o.a. de Phaeton, dus moet PON er ervaring mee hebben.

Ik zou daarom met PON bellen.

Zijn commissie krijgt PON toch wel omdat de auto via hen besteld is, maar hun kosten zijn ongetwijfeld lager dan wanneer de fysieke import via hun verloopt, denk b.v. maar aan het wegvallen van transportkosten.
Ik zou het logisch vinden dat je daardoor zelf ook kostenvoordeel kan krijgen.
 

Bart_G

Lid
Bij veel merken waarbij je je auto zelf op kunt halen moet je daarvoor bijbetalen. Dus op korting zou ik zéker niet rekenen.
 

corsaar

Senior Member
En wie poets hem en zet hem in de was.
Wij legt de laatste hand eraan . Daar moet dan wel een aparte afdeling voor zijn.
En er ontstaat financieel een andere verdeling.
Maar het moet niet onmogelijk zijn mercedes det het al jaren !
 

wimv

Actief lid
@corsaar: daar hebben ze een speciale aflever afdeling voor. Die geven de auto ook de z.g. 0 beurt. Mijn zwager heeft zijn Volvo in Zweden opgehaald Op uitnodiging van de fabriek zelf zijn ze met het hele gezin daar 3 dagen geweest (boot, hotel, alles). Hij woonde (en woont nog) in Duitsland en kon zijn "oude" auto inleveren op de parking van de boot naar Zweden.
 

hemi24

Forumguru
@wimv: toch niet toevallig zo'n Volvo die in België geproduceerd is, vervolgens naar Zweden wordt getransporteerd en dan als "Factory-delivery" aan de klant wordt overgedragen?!? (C30, S40, V50, S60 en XC60).
 
  • Leuk
Waarderingen: Tijl

bobby45

Actief lid
dan hoef je nooit meer naar de dealer:super:

beste hem bij pon nul beurt in de fabriek yes :2133:
 

FredV

Banned
@Falcon,
Skoda kent afhalen bij de fabriek niet. Volkwagen wel, een 2-daags arrangement kost €119. Je dealer regelt dan alles. Hij zorgt voor de kentekenplaten die je zelf meeneemt en dus in de fabriek laat monteren. Omdat je het kenteken weet en chassisnr, kun je zelf voor de verzekering zorgen. Toen ik in de fabriek in Mlada Boleslav was, is mij niets gebleken noch verteld om daar de auto af te halen.
 

corsaar

Senior Member
Kan je dan ook kijken bij het productieproces? Dat lijkt mij nou boeiend.
Er staan op internet wel wat korte onduidelijke filmpjes, maar
dat geeft geen totaalbeeld !
 

FredV

Banned
@Corsaar, ja, je krijgt een prive-rondleiding. Aanmelden via email bij t museum, Opgeven in welke taal, dan krijg je antwoord terug hoe laat je wordt verwacht. Eerst ga je met je rondleid(ster) door t museum, dan stap je met haar in je eigen auto (dus auto meenemen!) naar de diverse productiehallen. Helaas heb ik er geen foto's van, omdat fotograferen verboden is.
Kosten 190 CZK per persoon
Zie deze link.
http://new.skoda-auto.com/com/about/tradition/museum/Pages/Museum.aspx
 
  • Leuk
Waarderingen: Tijl

FredV

Banned
De Skoda-rondleiding is niet zoooo uitgebreid als in de youtubefilm, je ziet bijv niet het huwelijk en de spuitcabine, wel o.a. de eindproductielijn, evenals de motorassemblagelijn van de 1.2 motor.
 

Husam297

Nieuw lid
Wij zijn afgelopen maand ook met de team van Vepreda naar de skoda fabriek geweest. Het was leuk en interessant, alleen hebben we echt weinig gezien van de productie. We hebben gezien hoe de versnellingsbakken en motoren worden geproduceerd. En voor de rest alleen hoe de dashboard word ingebouwd, hemel, en portierrubbers. Ik denk dat ze dat doen omdat ze anders afgeleid kunnen worden.
 

Ron467

Actief lid
FredV, bedankt!

ook al kan ik de nieuwe dan niet ophalen, ik ga me een deze dagen aanmelden voor dat bezoek!
Onze vrienden *** wonen hier ongeveer 70 km vandaan! Dus in September gaan we die rondleiding doen!

En ja, nog even gedacht over goedkoop vliegen, maar we gaan toch maar met de auto.

[MODERATORBREAK]Conform de forumregels is reclame maken niet toegestaan.
Om die reden de link van de reisorganisatie verwijderd.[/MODERATORBREAK]
 

corsaar

Senior Member
Wij zijn naar de skoda fabriek geweest., alleen hebben we echt weinig gezien van de productie.

Wat mij zo fascineert is dat hele robot productieproces.
Inclusief het dompelen van die auto door een verfbad.
Eigenlijk het hele proces. b.V een radio monteren in 90 ceconden.
 
Bovenaan Onderaan