Opgehaald: skoda superb combi 2.0 DSG elegance

fiestaman

Forumguru
Vandaag was het zover, ik mocht de wagen gaan ophalen.

Plaat aangevraagd, opgestuurd naar de garage, verzekering in orde. Redelijk goed geslapen.

En daar stond ie dan, onder het doek ... nog even geheimhoudend voor de eigenaar :laugh:

En dan ging het doek eraf, mmmm mooi mooi mooi.
Na alle info te hebben gekregen kon ik eindelijk weg, naar de banden marchand, voor een koppel velgen en winterbanden.

Ik ging dan ook nog vlug even een voorste nrplaat gaan halen, aangezien ik had gezegd dat ik geen moest hebben.

En jawel, na een 20-tal km, politiecontrole en .... geen voorste nummerplaat :laugh:

Het boekje ging open en alles werd mooi opgeschreven. Ik moest onmiddellijk eentje gaan laten maken (ik was wel op weg). Eentje gaan laten maken,opgevezen en terug gaan tonen. Klaar was kees :xyxthumbs:

Reeds een 100km op de teller nu, rijd super zacht, echt een limo. En verbruik, ... 5,3l/100km :xyxthumbs:

Morgen voor een weekendje Duitsland doen, dus de eerste grote test

Greetz
 
Ik rijd nu bijna twee jaar en 34000km met ongeveer dezelfde wagen (geen DSG) en het blijft een erg aangename wagen om te rijden, zeker voor lange afstanden. Als je u wat inhoudt is het verbruik (op BC) idd erg laag. Op reis zit ik meestal iets boven de 5l en op 50km secundaire weg heb ik al 4,4l gehaald (economy run :laugh:).
Veel plezier ermee vanwege een streekgenoot!
 

fiestaman

Forumguru
We hebben de wagen dit weekend al kunnen testen, ritje naar Düsseldorf ... en verbruik wel ik kwam terug uit op 5,3.

Plaatjes bij de praatjes

1251_10151365074883628_1905516485_n.jpg


486907_10151365074888628_2028431710_n.jpg


319588_10151365074953628_70655943_n.jpg


432250_10151365074998628_299817102_n.jpg
 

TBiRD

Lid
Mooi hoor, alleen de kleur is mijn ding niet. Hij staat wel hoog op zijn poten he. Daarom ben ik blij met het verlaagd sportonderstel van de greenline.
 
ahh bij garage Thuy gekocht?
Heb hem daar nog zien staan onder zijn zeil :)
Alvast veel veilige km's toegewenst. (en niet zoals bij mij)
grts
 

fiestaman

Forumguru
Inderdaad, komt van bij Thuy.

Klinkt niet goed bij u, ik hoop op veel veilige km's.

Dat hij hoog op zijn poten staat, amai niet ... voor iemand die altijd in verlaagde wagens heeft gereden, is dit nu een jeep.
Of er nog een verlaging opkomt is nog de vraag, de vrouw wilt helemaal van niet ..bij mij blijft zoiets kriebelen.

Als men 19" niet verkocht geraken, zullen deze in de zomer er toch is opkomen, al is het maar is voor te kijken :laugh:
 

TL@

Forumguru
Ik heb hem ook zien staan bij Thuy, stond onder het zeil toen ik de mijne binnen bracht voor onderhoud. Super garage met hele goede service.
 

fiestaman

Forumguru
2 a 4 cm verlagen kan geen kwaad he :laugh:

Dat heb ik ooit eens gedaan, -3,5cm van eibach.
maand nadien schroefkit, naar -6cm ... week later naar -8cm, nadien nog potjes ertss gehaald, voor die extra 1cm-1,5cm te zakken :laugh:
Ik moet zeggen, dit was een botsbal die auto :laugh:

Dus waarschijnelijk, moest ik het ooit doen, zal het terug schroefkit worden


Inderdaad, leuke garage met vriendelijk personeel
 

fiestaman

Forumguru
Ondertussen bijna 2500 km gedaan, en het is echt een zaligheid om mee te rijden. De DSG, daar heb ik nog geen klagen van. De testritten die ik gedaan heb met familie en vrienden, allemaal zijn super positief. Automaat die je niet voelt als hij schakelt, de gigantisch kofferruimte, de plaats voor bijzitters, de luxe, de kleur... tot nu toe alleen maar positieve reacties gehad :laugh:

En ik, ik ben er ook nog steeds positief over !
 

fiestaman

Forumguru
Ondertussen de kaap van 30.000km overschreden, en tot nu toe... Zalige wagen!
Veel plaats en komt van pas met de kleine spruit die in november is geboren.

Vandaag op onderhoud geweest, offerte gehad van de octavia RS.... Twijfel twijfel ....
 
Bovenaan Onderaan