Openinshoogte kofferklep superb combi niet instelbaar

één goeie middag allen!!

Ik heb een probleempje met mijn koffer van superb combi.

Tijdje terug binnen geweest omdat koffer niet meer open ging. Dit is toen opgelost maar nu gaat mijn koffer maar voor 3/4 open... Erg vervelend voor iemand van 1,88m :banghead:...
Nu hebben we al alles geprobeer om deze te herprogrammeren maar hij wil de hoogste stand gewoon niet "aanvaarden" precies...
Iemand een idee wat het probleem zou zijn of hoe ik dit kan oplossen zodat ik wzt minder builen en blauwe plekken heb bij het in-en uitladen van men wagen?

Alvast bedankt!!
Grtz
 

stijnheidi

Senior Member
Ik neem aan dat je er automatische klep hebt. Volgens mij moet je dan verder tot de gewenste stand open duwen en dan de knop voor te sluiten ingedrukt houden. Dan hoor je wat piepjes en zou het volgens mij moeten werken...
 
@stijnheidi
Wel da was ook mijn idee maar ik krijg enkel de tonen die aanwijzen op een fout en niet de toon die je hoort ter bevestiging... Daar zit nu net het probleem dat we (garage en ik) niet weten wat te doen. Wagen heeft al aan de computer gelegen maar ook daar staat alles volgens hem zoals het zou moeten zijn...

Toch bedankt voor je antwoord hoor
 

stijnheidi

Senior Member
Dan weet ik het ook niet... Hij geeft ook geen storingspiep als ie voor 3/4 opengaat? Anders toch wellicht nog (een keer) iets met de motor van het openingsmechanisme. Bij mij is ooit een motor vervangen omdat ie maar 10 cm openging.
 
Als hij aan de computer gaat kan de garagist wel iets veranderen en dan gaat ie wel helemaal open maar de "volledig open stand" kan nie bewaard worden....
Hij ging eens verder informeren bij Skoda en mij iets laten weten dus hopelijk komt het in orde hé...
 

Antera

Donateur
Ik denk een van de dempers waar de sensoren ook in zit voor open en dicht. Maar ben benieuwd
 
Bovenaan Onderaan