Opel Astra GTC (OPC)

___JC___

Forumguru
Poehee, goed gelukt inderdaad dat model. Smoelt erg goed, maarrrrr... het interieur bij Opel vind ik niet altijd mooi. Ben benieuwd of dat een beetje bij de buitenkant past...
 

sitechris

Donateur
Fraaie coupé, lekkere power en het onderstel zou ook goed kunnen zijn als ik de verhalen lees. De sportieve coupé is een interessant segment, met paar leuke alternatieven. Interieur van Opel zal overigens beslist minder zijn dan concurrentie, ben niet onder de indruk van de bouwkwaliteit en gebruikte materialen van Opel. Zal bij deze OPC niet anders zijn. En ik heb met Opel geen enkel gevoel (net als met bv Ford en Peugeot). Is ook wel een nadeel.

En mbt looks: Echt warm word ik van de nieuwe Subaru BRZ die uitkomt. Zie http://www.autoweek.nl/autonieuws/17879/dit-is-bijna-subaru-brz

En wat voegt de OPC toe aan de Renault Megane RS coupé? Imo net zo mooi en erg mooie vanafprijzen. Dus de Opel moet beter rijden wil hij een kans maken. En waarom niet een gebruikte Z4, 3-serie coupé, A5 of TT kopen met dikke motor erin? Zijn schitterende auto's met geweldige onderstellen en dito afwerking/materiaalgebruik. En afschrijving van een 3 jaar oude BMW/Audi is een stuk lager dan van een nieuwe Opel. En een BMW/Audi met 50k op de teller rijdt echt als nieuw.

Kortom, auto verdient een plaatsje op de shortlist vanwege de goede specs, maar ik heb wel mijn twijfels. Overigens merk ik dat als puntje bij paaltje komt de coupé bij mij vaak afvalt. Ook zonder kinderen is het hebben van een achterbank best handig als je eens mensen wilt meenemen in je auto. Wat dat betreft vind ik de Focus ST stationwagon die uitkomt ook een interessante auto.
 

___JC___

Forumguru
Alternatieven zijn er natuurlijk altijd in de vorm van een 2e hands versie van een dikkere auto, maar als je in de markt bent voor een nieuwe hot hatch is het in ieder geval een zeer mooi model. Smaak is heel persoonlijk, maar zeker wel mooier dan een Megan RS vind ik. Afwachten hoe het interieur is inderdaad en de rijeigenschappen.
 

LT83

Forumguru
Ik vind deze OPC best een mooie auto. Alleen zou ik eerlijk gezegd nooit een Opel gaan rijden, waarom niet.....goede vraag ;) Wel hopen dat deze Opel OPC een betere wegligging dan de vorige heeft.

@ sitechris, ik vind een Scirocco wel een hele mooie auto. Bij mij in de straat staan een hele strakke witte scirocco R. Niks mis mee! Even lang in Lochem en
je hebt een dikke 320+ pk. Dat is toch weer een flink beetje sneller Chris ;)
 

LT83

Forumguru
Dat van die snelheid was meer een geintje chris, ik vind een golf en scirocco R ook aardig aan de prijs!
 

sitechris

Donateur
Het was meer verbazing van mijn kant toen ik prijs van Scirocco R nog eens ging opzoeken. Dat ding is echt duur. 12k meer dan bv een vergelijkbaar sterke Megane RS coupé! Golf GTI is ook geen koopje, maar is stuk beter te doen. Een goed uitgeruste Golf GTI kost nauwelijks meer dan een vergelijkbaar uitgeruste Octavia RS.
 
Bovenaan Onderaan