Opeens Duits Maxidot en service reset

PBA1987

Nieuw lid
Hallo iedereen,
Na gevoelsmatig dit hele forum afgestruind te hebben en alsnog niks gevonden te hebben ga ik mijn vraag hier toch maar eens stellen. Ik heb eigenlijk twee probleempjes:

1. Af en toe als ik de auto start staat mijn maxidot scherm opeens in het Duits terwijl mijn columbus gewoon in het NL is. Na een tijdje schiet hij voor mijn gevoel weer terug in het Nederlands. Is dit een bekend probleem en kan ik dit oplossen?

2. Ik heb sinds kort, na aftellen van 2000km tot 0km de Servicebeurt NU! melding op mijn maxidot. Nu Kun je deze normaal gewoon resetten door de 0,0/SET knop ingedrukt te houden, op contact, etc. etc. Nu heb ik dit al meermaals gedaan en in mijn Columbus zie ik ook “tot volgende beurt 15.000km” maar er staat ook servicebeurt sinds 500km en de servicebeurt nu! melding is niet weg. Is er nog een andere mogendheid dit zelf te resetten zonder na de dealer te gaan?

Ik heb een Octavia 3 uit 09-2013.

Ik hoor graag van jullie!
 

brepus13

Forumguru
Als het goed is heb je 2 meldingen:

- inspectie/service interval
- olie inspectie

Via de door jou genoemde manier reset je alleen je olie service... via vcds (of bijv obd11) kun je ook de inspectie service een reset geven.
 

EdK

Forumguru
punt1: je hebt een maxidot met heimwee in de wagen zitten waarschijnlijk....

Punt 2: de service beurt melding zal je echt bij de dealer moeten laten resetten na een beurt.
Of iemand met vagcom kabel in je buurt zoeken en die het laten resetten...
 

PBA1987

Nieuw lid
Heren,

Bedankt voor de reacties!
Ik ga de reset proberen bij een vriend die een vagcom heeft. Dan moet hij ook
Op 30.000km terugschieten, correct?

Mbt de Heimwee, zou goed kunnen ja. Het verbaasd me alleen af en toe hoe dit kan. Ik dacht: misschien kent iemand deze heimwee...
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Antera

Donateur
De tellerklok in 2 talen dat vind ik erg apart. Als de codering op NL staat dan zal die daar ook op blijven staan en niet zomaar heen en weer springen naar verschillende talen. Ik lees ook voor jouw gevoel naar NL. Ik denk eerder dat die op duits staat en blijft ???

De reset zal door de dealer gedaan moeten worden of iemand met VCDS zodat alles waarde goed zijn gezet. Dit lukt niet met een knoppen combi zover mij bekend zoals op oudere auto's
 

hemi24

Forumguru
Mijn vader zei vroeger altijd : Als je er geen verstand van hebt, blijf er dan maar met je tengels vanaf!

Helaas lijkt het dat de topicstarter hier meer een 'Pipo Langkous'-mentaliteit gecombineerd met dealer-vrees heeft...

Ik vraag me wel sterk af wat ik me precies moet voorstellen bij een MaxiDot die voor het gevoel lijkt terug te schieten van Duits naar Nederlands?!?

Weergave met een accent wellicht?

;)
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Octavia_II

Actief lid
Lijkt er haast op dat de maxidot een slechte voeding o.i.d. heeft en daarom af en toe een "reset" krijgt en met de verkeerde taal verder gaat.....
 

LdN

Forumguru
Het in de Duitse taal terugspringen van de maxidot is bij mijn vorige octavia (bouwjaar December 2013) gedurende de 5 jaar
die ik er mee gereden heb een keer of 4 a 5 voorgekomen ( dus c.a. 1x per jaar).
Om dat weer terug in het Nederlands te krijgen zette ik in het hoofdmenu van de Columbus de systeem taal eerst naar het Duits en daarna
weer in het Nederlands waarna alles weer normaal was.
Een oorzaak en definitieve oplossing is er nooit gevonden maar ik kon er goed mee leven op deze manier.
 

PBA1987

Nieuw lid
Hallo allen,

Bedankt voor de reacties.
Heb de melding reeds laten resetten. Mbt het maxidot, ik zal de tip proberen!

@hemi24: het is “pippi langkous” en ten tweede, nee geen dealer vrees maar die melding irriteerde me aangezien ik voor 5000km een grote beurt gehad had. En ze blijkbaar dat ding niet fatsoenlijk gereset hadden.
 

brepus13

Forumguru
Afhankelijk van welk onderhoud hij krijgt resetten ze ook de betreffende olie en of service interval. Aangezien je weer bij de dealer bent geweest is alles weer in orde nu. Wat vond de dealer van je Duitse maxidot?
 
Bovenaan Onderaan