Opbergvak armsteun koelt niet meer

EJS

Forumguru
Tijdens de reis naar de wintersport viel het me op dat het drinken uit het opbergvak onder de middenarmsteun lauw was. Dit in tegenstelling tot de zomervakantie waar we nog heerlijk koele blikjes uit het vak haalden. De koeling werkt dus niet meer.

Bij nader onderzoek blijkt er helemaal geen lucht meer in het vak geblazen te worden. Ik kan dus draaien aan de knop wat ik wil maar er verandert niks.

Dit in tegenstelling tot het dashboardkastje die nog steeds goed blaast en koelt.

Iemand enig idee wat dit kan zijn/ervaring mee? Iets defect of kan het ook 'gewoon' een zekering oid zijn?
 

Rallye

Forumguru
Vraag is voor mij allereerst: is het wel een echte koeling? In mijn Octavia’s kon je een luchtstroom in het dashboardkastje laten stromen. Dat was alleen een luchtstroom, die waarschijnlijk wel langs de airco kwam, maar een echte koeling was het niet. in de winter koelt de airco niet en dus wordt het vak ook niet echt gekoeld. Zou dat in jouw tunnel ook zou kunnen zijn?
 

Tees

Donateur
Als er helemaal geen lucht meer in komt, dan zou ik denken dat er een kanaal of slang (denk het laatste) losgekomen is. Of een klep die dicht zit.
De airco werkt idd niet onder de 4 graden, maar denk niet dat dat niet het probleem is.
 

EJS

Forumguru
Nee koeling in de zin van koude lucht vd airco zal het zijn. Toch verbaasde het me hoe koud je drinken blijft. In het dashboard kastje doet het koelen het wel op dezelfde rit in de winter, vandaar.
 

EJS

Forumguru
Heb je enig idee hoe ik dat zou kunnen checken @Tees ? Ik denk dat het gewoon een constante koude luchtstroom is waarbij je met de draaiknop alleen de flow kan bepalen en daarmee de koeling. Klinkt plausibel dat er iets los zit of verstopt zit misschien wel.
 

Tees

Donateur
Tsja, dat zal enig demontagewerk vereisen. Ik neem aan dat de S3 ook ventilatieopeningen aan de achterkant van de middenconsole heeft (voor de achterpassagiers)? Zou logisch zijn dat die dezelfde luchtaanvoer heeft als het vak in de armsteun. Komt daar nog wel lucht uit? Dan kunnen we stapje voor stapje terug redeneren waar ongeveer het probleem zou moeten zitten.
 

Rallye

Forumguru
De aanwezigheid van een klep (net als in het handschoenenkastje) zou in de handleiding moeten staan…….
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EJS

Forumguru
Goede tip @Tees .
Ben eens gaan kijken naar het functioneren van de ventilatie aan de achterzijde van de middenconsole. Deze werkt overigens prima, maar ik ben er wel achter gekomen dat ze de luchtstroom lijken te verdelen.
Hierbij heeft de ventilatie aan de achterzijde van de middenconsole 'voorrang' op het opbergvak zo lijkt het. Wat bleek doordat ik de ventilatie achter uitzette dat hij in het opbergvak plots begon te blazen.

De ventilatie achter zal vorige vakantie dus niet of nauwelijks aan hebben gestaan en deze laatste vakantie wel. (De kinderen zitten daar nog wel eens aan)

Probleem opgelost dus. Bedankt voor het meedenken.
 
Bovenaan Onderaan