Opbergtas

Okki

Forumguru
In de O2 combi zitten links en rechts in de kofferbak 2 mooie opbergvakken met kleppen ervoor. Helaas is dit bij de hatchbak niet het geval. Ik heb om een aantal zaken op te bergen (veiligheidsvest, startkabel (voor anderen), bagagenet, zeempje e.d.) gekozen voor de opbergtas groot DMA60001 kost EURO 38. Past precies in het linkervak, en blijft netjes zitten dmv. klittenband. OOk dit is weer een aanrader!

Frankie

Actief lid
Tis inderdaad een nette oplossing. Die ga ik zeker ook halen. €38 is dan wel een relatief laag bedrag voor een tas van/via Skoda zelf maar toch lijkt ie t niet helemaal waard. Nogmaals, ziet erg netjes uit, maar deze tas had net zo goed van Halfords (dus niet Skoda) kunnen zijn geweest. Tis dat ie precies past. Vind het nog steeds belachelijk dat daar zo'n uitsparing zit, maar dan zonder deksel...

LenK

Forumguru
Van die deksel bij de combi moet je je ook niet teveel van voorstellen.
De maatvoering is lauwloenen. Klepje aan de rechterkant is bij mij te klein (of opening te groot).
Als het klepje normaal op de bodem rust dan heeft de sluiting te weinig houvast en valt het klepje vanzelf open bij de eerste bocht naar rechts.

Ik heb er maar iets onder gestopt zodat ie omhoog komt en de grijpertjes van de sluiting tenminste ergens achter kunnen haken.

Bakje op de foto lijkt me ook handiger. Klep oogt wel netter, maar als je hem open doet komt de inhoud meteen naar buiten. En € 38 voor zo'n plastic gevalletje vind ik echt niet goedkoop.

Okki

Forumguru
1. opbergnetje zit aan de rechterkant
2. bij Halfords hebben ze voldoende universele tassen, maar dit is netter
3. kleppen in de combi O1 waren/zijn steviger dan in de O2 combi
4. ik vind de prijs wel meevallen, maar ja ik heb dan ook gekozen voor een goedkopere radio, zodat ik wat andere extra's kon kopen.

ad5000

Actief lid
't ziet er inderdaad erg netjes uit, bedankt Okki voor de foto's. heb best wel wat spulletjes die ik standaard meeneem en ik heb geen verhoogde bodem genomen, dus zal ik deze tassen er nog bij bestellen (moet toch nog een week of zo wachten).

Ben het trouwens met Frankie eens dat het belachelijk is dat er bij de HB geen deksels opzitten of ze nou passen of niet. Hetzelfde vond ik trouwens ook van het niet kunnen bestellen van donker glas vanaf de B-stijl op de HB en op de Combi wel?

___JC___

Forumguru
Ik mis echt de subwoofer als optie in die uitsparing(en). Voor een beetje goed geluid is een subwoofer achterin toch het beste. Dan kunnen in de deuren alleen de hoge en de midden tonen speakers. Ben je meteen van die irritant trillende deurpanelen af. Waarom maakt Skoda dat nou niet!

ad5000

Actief lid
Met een stuk op maat gemaakt MDF en lapje vloerbedekking komt de DHZelfer een heel eind. Ik denk alleen dat de gemiddelde Skodarijder niet echt op die subwoofer aan het wachten is. Komt misschien ook omdat de radio's die Skoda af fabriek levert geen sub aan kan sturen?

Okki

Forumguru
Ik vind het geluid van mijn radio fantastisch, treble staat op 2 en bas op 1 en een zeer goed geluid. Mis geen speakers achter en al helemaal geen sub-woofer. Maar ja, draai dan ook geen house of zo.

Deje

Lid
´T is maar een vraag:
Passen de kleppen van een combi niet voor de vakken van een sedan????????
Lengte van de auto is ten slotte het zelfde.
473.gif

Okki

Forumguru
Ik denk dat zo'n klep duurder is dan zo'n tas.
Daarbij zit de klep gemonteerd met een soort lipjes in de vloer, die er dus niet zitten en je zelf zal moeten maken.

Deje

Lid
Ik denk dat zo'n klep duurder is dan zo'n tas.
Daarbij zit de klep gemonteerd met een soort lipjes in de vloer, die er dus niet zitten en je zelf zal moeten maken.

Nou, bij mij zitten een paar uitsparingen waar de klep met een randje in moet vallen..... Een beetje doehetzelver met stanley-mes moet dat aan kunnen.
Heb alleen geen idee of die kleppen los verkrijgbaar zijn!

bert2

Lid
De deksels in de Combi zijn inderdaad niet echt stevig. Ik heb sinds kort mijn HB ingeruild voor een Combi en vond de tas in de HB toch wel wat praktischer in het gebruik dan de voorziening in de Combi. Als je spulletjes opbergt, staat het deksel snel bol en je moet stapelen en als je de klep opendoet, valt alles eruit. Helaas, de tas voor de HB past niet goed in de uitsparing in de Combi. Iemand suggesties ?

VEEJAY

Forumguru
Hij stond nog steeds in de bestelling bij de dealer sinds 2007 maar eindelijk heb ik hem binnenkort! (met dank aan Okki)

SuperBartje

Forumguru
De deksels in de Combi zijn inderdaad niet echt stevig:
2 plaatjes triplex op maat zagen met 2 gaten op de goede plek, er tegenaan lijmen: klaar.

Bovenaan Onderaan