Slavia

Lid
Ik ben van plan een afneembare trekhaak te monteren die ik eventueel online koop.
Nu is mijn vraag welk merk trekhaak past er in de voorgevormde uitsparing bij het reservewiel, en heeft er iemand een foto van.
Tevens ben ik benieuwd naar het merk dat er orgineel af fabriek gemonteerd wordt.
 

andrehj

Forumguru
Af fabriek is Prov Sfar. En het schijnt dat het afneembare deel van Westfalia ook past. Deze info is trouwens van een S2, ik weet niet of dit voor een Yeti ook geldt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Yeti2015

Forumguru
Ik ben van plan een afneembare trekhaak te monteren die ik eventueel online koop.
Nu is mijn vraag welk merk trekhaak past er in de voorgevormde uitsparing bij het reservewiel, en heeft er iemand een foto van.
Tevens ben ik benieuwd naar het merk dat er orgineel af fabriek gemonteerd wordt.
De Westfalia past. Ik heb die ook onder de Yeti, kan nu even geen foto maken want de kar hangt achter de auto.
Ik heb deze destijds gekocht.
http://www.ebay.de/itm/SKODA-Yeti-Anhangerkupplung-abnehmbar-spez-13-ES-NEU-kpl-inkl-EBA-/271697756656?fits=Make:Skoda|Model:Yeti&hash=item3f4272c1f0:g:QcAAAOSwB09YL3HT
Ze waren destijds wel goedkoper.( incl. verzendkosten heb ik toen €300 betaald)
 
Laatst bewerkt:

Slavia

Lid
De Westfalia past. Ik die ook onder de Yeti, kan nu even geen foto maken want de kar hangt achter de auto.
Ik heb deze destijds gekocht.
http://www.ebay.de/itm/SKODA-Yeti-Anhangerkupplung-abnehmbar-spez-13-ES-NEU-kpl-inkl-EBA-/271697756656?fits=Make:Skoda|Model:Yeti&hash=item3f4272c1f0:g:QcAAAOSwB09YL3HT
Ze waren destijds wel goedkoper.( incl. verzendkosten heb ik toen €300 betaald)
Heb je de trekhaak en aansluitset zelf gemonteerd? Waren er nog moeilijkheden?
 

Yeti2015

Forumguru
Moeilijkheden heb ik er niet mee gehad.
Maar ik weet natuurlijk niet hoe handig jij bent. Het meeste werk is om de kabelboom naar voren te leggen en aan te sluiten.
Tevens moet de trekhaak met VCDS aangemeld worden.
 

Slavia

Lid
Toevallig stond er een westfalia afneembar trekhaak op markplaats, die ik donderdag gelijk ben gaan ophalen, en een afdekplaat en kabelboom besteld bij dealer. Vrijdag onderdelen opgehaald en begonnen met het monteren van de trekhaak, gat uitzagen voor de afdekplaat en de kabel aangesloten tot in de kofferbak. Dat ging gemakkelijk. Zaterdag verder gegaan met het leggen van de kabel tot bij de zekeringkast en accu. Hiervoor moeten veel afdekplaten los gemaakt worden, en omdat ik niks kapot wil maken ben je soms te voorzichtig en duurt het ook langer. Het was een gepriegel om de stekkers uit de behuizing te krijgen, maar het is toch in niet te lange tijd gelukt. De beschrijving die door de dealer was uitgeprint was duidelijk en alles klopte. Wat me wel tegenviel van de kabelset was dat ik verwachte een orgineel Skoda/VW onderdeel te krijgen, maar het was een door Pon ontwikkelde set die door de dealers wordt verkocht. Nu alleen nog laten inlezen, daar moet ik nog een afspraak voor maken.
 

andrehj

Forumguru
Dat laatste klopt. Van veel modellen kun je een originele set alleen via buitenlandse dealers bestellen. En dat is al een tijd zo. Ik moest in 2011 ook mijn set bij de dealer in Kleve bestellen (omdat ik TSA/TSC per sé werkend wilde hebben).
 
Bovenaan Onderaan