Op zoek naar een andere auto?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maarten

Forumguru
Wat me gaande weg de weken wel duidelijk is geworden, is dat het wel een schaars goed is. Althans zoals ik ze zoek.
Je wordt er niet mee overspeeld! Maar geduld is een schone zaak, dus zoeken we rustig iedere dag de autosites af op zoek naar de juiste treffer.
Ik heb geen haast, dat scheelt.

Marcel2

Nieuw lid
Dag Maarten,
Ben zo vrij om op dit bericht te reageren: Begrijp ik goed dat je op zoek bent naar een andere en nieuwere auto?
In 2012 gaan wij een stuk kleiner wonen en kleiner rijden: dat betekent dat we bezig zijn om onze prachtige Octavia in te ruilen voor iets kleiners: fabia, polo of A1, in iedergeval nieuw en VAG
We hebben al diverse intresante inruilvoorstellen bij dealers gehad, maar misschien is dit voor julllie een optie om een vrijwel nieuwe skoda octavia combi te gaan rijden.
Skoda Octavia combi juni 2010
km stand: 24.500 km
Kleur: zilver metalic
uitvoering: 1.4 TSI 122 pk (erg fijne motor, vlot en zuinig)
leer pakket
Climatic airco
Swing radio + 8 speakers
Bochtverlichting, dagrijverlichting.
Crateris 16 inch LM velgen, nieuwe Continental sportcontact2 banden
Volwaardig reservewiel
diverse orginele skoda accesoires, rubberen matten, sonnyboys.
handgeschakeld 6 versn.
verbruik: gemiddeld 6,0 per 100km
auto altijd in onze garage gestald en is in absolute nieuwstaat, nog met fabrieksgarantie.
De auto is in dusdanige staat dat je hem absoluut in het echt moet zien
De vraag prijs bedraagt 19.950,- (nieuwprijs in juni 2010 was 24.698,-)
Mocht je eventueel interesse hebben laat het maar weten.
Auto komt verder niet om marktplaats of andere sites maar gaat in eerste instantie bij de dealer ingeruild worden.
MvG Marcel

Maarten

Forumguru
Ik heb gisteren voor het gevoel even proefgereden in een 1.2 TSI DSG7.
Ik heb hete ervaren als een heerlijke motor.
Binnenkort ook nog even ergens in een 1.4 TSI DSG7 rijden voor het vergelijk.
En maar verder speuren....

Maarten

Forumguru
Update:
Tot op heden ben ik nog niet tegen de vervanging aangelopen. Inmiddels heb ik ook de zoekvraag bij mijn eigen dealer weggelegd. Ben benieuwd.
Ook de bekende zoekmachines als Gaspedaal en Autoscout worden meerdere malen per dag door mij afgezocht.

Maarten

Forumguru
Update: Vandaag met serieuze plannen naar Apeldoorn getogen. Daar staat een OII die aan de eisen voldoet. Een aardig eindje rijden vanuit mijn woonplaats, dus de plannen waren serieus. Daar aangekomen hebben we eerst even rondgekeken en uiteindelijk de OII gevonden. De kleur Aqua Blue viel ons niet tegen. Eerst een kop koffie en vervolgens een proefrit. Echt heel lang hebben we niet gereden want de benzinemeter stond diep in het rood en op de maxidot stond nog 75 kilometer te gaan. Wat opviel was dat het maxidot display Engels was en niet in de Nederlandse taal in te stellen was.
Na het invullen en ondertekenen van het proefritformulier [er werd niets gezegd van het eigen risico van 275 euro, maar ik zag het er wel op staan] een stuk gaan rijden. De auto reed zoals verwacht, echter vond ik persoonlijk het rijden op 17" helemaal niets. Maar dat is persoonlijk.
Weer terug bij de dealer gekomen een rondje om de auto gemaakt. Die stond lekker in het zonnetje. Daar ontdekte ik de grootste afknapper. Op het linker achterscherm zat een hele gemene kras van ongeveer 15 centimeter lang en een halve centimeter breed. Deze zat er zo hard in gedrukt dat zelfs het plaatwerk ingedeukt was. Dit was vervolgens met een lakstift weg gekladderd. Op het rechtervoorportier ontdekte ik een flinke kras door de laklaag heen van ongeveer 40 centimeter. En als laatste een butsje in de voorbumper met een heel klein deukje en wat kleine scheurtjes.

IK ben een absolute auto liefhebber en ben erg zuinig op mijn auto's. Ik schrok hier erg van en confronteerde de aardige verkoper met dit. Na wat overleg wilde hij het spatscherm laten repareren. De rest vond hij 'gebruikersschade' en vond dat 'persoonlijk' niet zo erg. Mijn mening is daar anders over...ik stoor me daar vreselijk aan en is voor mij een reden om de auto te laten staan.

De verkoper bood me nog wel 16" inch velgen en desgevraagd de Navilock en een update op de kaart. Als ik de restschade zou laten maken kostte me dat ongeveer 700 euro, bovenop de verkoopprijs.

Helaas. Voor mij een 'no go' voor nu. Die schade was echt niet te verkroppen.

Weer verder zoeken dus...

Fabia

† In Memoriam
Groot gelijk dat je 'm laat staan. Er zijn genoeg O2 om uit te kiezen. Ik vind het ook een beetje domme reactie van de verkoper.

Maarten

Forumguru
Genoeg zijn er helaas niet...
De verkoper was ook absoluut aardig, maar ik deelde zijn mening niet!

sitechris

Donateur
Voor een auto uit 2010, bijna 60k op de teller en een uitlopend model vind ik de vraagprijs heel erg stevig! Ik schat in dat de nieuwprijs van de auto ongeveer 28k is (inc paar opties), dan is 23k voor een dergelijke auto veel te gortig.

Let op: auto heeft bouwjaar 11/2010. Dan denk je dat dit bijna hetzelfde is als 1/2011 maar bij inruilen kijken ze gewoon in de ANWB koerslijsten en krijg je de inruilprijs van 2010 voor je kiezen. Ik vind een vraagprijs van 20.500 euro een stuk reëler.

Maarten

Forumguru
Ik heb je reactie gelezen. Vergelijkbare auto's zitten ongeveer op dezelfde vraagprijs.
De ANWB autokoerslijst geeft een prijs aan (bij erkende merkdealer met garantie) van €22,200,-

Dat de auto niet goedkoop is ben ik met je eens, maar dat hij tè duur is deel ik niet met je. Ik heb al aardig wat auto's gezien met dezelfde opties en daar loopt deze met zijn prijs niet bij uit de pas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan