Op zoek naar een andere auto?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maarten

Forumguru
Inmiddels is min huidige bolide onderweg naar de leeftijd van drie jaar.
Als 'echte' man begint het dan bij mij weer te kriebelen. Dus thuis alvast het e.e.a. besproken. Geen negatieve reactie...
We weten in ieder geval zeker dat we niet weer een nieuwe willen kopen. Na twee nieuwe Fabia's denken we dat het beter is er eentje te kopen van maximaal drie jaar oud. Tja, en dan is natuurlijk de vraag; "wat wil je?"

Ik heb wel wat wensen en mijn vrouw natuurlijk ook.
Hieronder een opsomming van wensen.

• Skoda Octavia 2 hatchback full options(eventueel combi)
  • Maximaal 3 jaar oud
  • Kilometerstand +/- 60000km
  • DGS 7 traps
  • PDC achter
  • Climat control
  • Donker glas achter
  • Boordcomputer/Maxidot
  • LMV
  • Benzine
  • Maximaal verbuik van 7,0l/100km
  • Een acceptabele kleur
  • Binnen het budget tot een maximum van vraagprijs €20.000

Maar goed. Vind maar eens een goede, betaalbare en compleet uitgeruste versie op basis van deze eisen...
Goed rondneuzen dus de komende tijd.

En mocht er iemand interesse hebben in mijn huidige Fabia Combi uit 2009...je kunt er altijd een berichtje aan wagen.
Het is zeker niet dat hij niet goed bevalt, want na 36000km is het nog steeds een heerlijke auto. Nooit een enkel mankement en dus altijd een plezier om in te stappen. Wat dat betreft is dit een mindere maandagochtend auto dan de vorige!

WouterO2C

Actief lid
Over de genoemde merken en typen valt niet te discussiëren? Anders zou je nog Seat, Renault, Opel of Ford kunnen overwegen?

Noord26

Forumguru
Zoveel leuks op de markt wat enorm heeft afgeschreven de eerste 3 jaren (met ook uw wensen: automaat, climate control, etc.); beetje buiten de VAG-box denkende:

Volvo V40?
Fiat Croma?
Alfa Romeo 159?
Toyota Coralla Verso of Avansis (Wagon)?
Honda Insight?
Kia Céed?

Wat zijn uw wensen qua grootte?

Persoonlijk vind ik een Toyota Urban Cruiser een geweldige auto, maar die is helaas niet met automaat leverbaar (geweest).

Een Jetta is van binnen om te huilen. Kun je beter voor hetzelfde geld in een Octavia stappen.

Maarten

Forumguru
Veel van de genoemde auto's (Renault, Opel, Ford) voldoen niet aan de zuinigheidseis, zijn duur in onderhoud of vind ik niet mooi. Mijn vrouw hecht minder waarde aan mooi, maar ik vind dat zeker wel belangrijk!
Seat is inderdaad ook nog een optie. De Seat Altea XL valt wel in de smaak.
De wensen qua grootte zijn rond de genoemde merken en types.
Lastig...

Ik zag net een Jetta voor een mooie prijs, maar helaas geen PDC. Dat heeft mij al veel geld bespaard en is dus wel een must. JETTA

Noord26

Forumguru
Over smaak kan je niet twisten, maar tegen het interieur kijk je veelvuldig tegen aan. En dan is de Jetta niet bepaald de maatstaf in zijn klasse.

PDC kun je altijd achteraf inbouwen.

Cordoba

Forumguru
De eis voor het brandstofverbruik: is dat het officiele verbruikscijfer, of wat ie in de praktijk verbruikt? (dat kan afhankelijk van de rijstijl/gebruik, nogal forse verschillen opleveren)

sitechris

Donateur
Probeer als je een VAG koopt wel een turbomotor te kiezen. De 1.6 en 1.6 FSI zijn redelijk futloze motoren. Ik adviseer je overigens de Octavia. De Passat is nog relatief duur (ook gebruikt) en de Jetta vind ik minder dan de Octavia. Octavia is best buy. Probeer een gebruikte business elegance 1.4 TSI te scoren en je auto is full option. Die moet je voor 20k wel kunnen vinden met acceptabele km stand, aangezien de nieuwprijs zo rond de 24k is (als ik het goed zeg).

Maarten

Forumguru

Mijn fout...was de eis van <60.000 kilometer vergeten. Verder een prima auto!

Bij dit bedrijf heb ik een offerte aangevraagd en die kwam boven mijn budget uit. Ik heb op de offerte gereageerd maar tot op heden geen reactie terug gehad.

Leuk dat jullie mee zoeken! Thanks! :xyxthumbs:

___JC___

Forumguru
Okee, ja deze heeft ietsje meer gedraaid. Zou ik overigens bij deze leeftijd en stand nog geen probleem vinden. In ieder geval veel snelweg km's en niet allemaal korte stukjes. :)

Maarten

Forumguru
Wat is tegenwoordig een acceptabele kilometerstand voor een auto van drie jaar oud?
Voor mezelf het liefst zo laag mogelijk natuurlijk want mijn huidige auto heeft er 36000 km op staan.

___JC___

Forumguru
Nou die in mijn linkje heeft er 84.000 gereden in drie jaar dus 28.000 per jaar. Dat is veel, maar dat betekent ook langere stukken wat altijd beter is voor een auto. De echte grote onderhoudsposten komen volgens mij pas bij 100.000 - 120.000 km tegenwoordig. Blijft een persoonlijke voorkeur natuurlijk.

Bakkertje

Forumguru
Ik denk dat je zelf redelijk representatief bent met 36000 km in 3 jaar (voor normaal particulier gebruik).
Echte onderhoudskosten komen pas om de hoek bij het vervangen van de distributieriem en dergelijke.

Is het doorrijden in de Fabia geen optie?

Maarten

Forumguru
Ik heb geen enkele reden om niet door te rijden...buiten het feit dat ik het leuk vind om naar een andere te zoeken/te kopen.
Ook is het prettig weer wat groters te rijden en van de Combi af te stappen.
Maar strikt genomen is het geen 'must'. {anders zou ik hem natuurlijk ook niet aan een forumlid durven te verkopen}

Als je naar een VW passat aan het kijken bent waarom dan niet de grote broer van de octavia de superb? Die is als het goed is goedkoper dan een passat. Of geld dat alleen voor als ie nieuw gekocht wordt dat de superb goedkoper is?

Misschien ook nog een handige site: http://www.skoda.nl/occasions.aspx Zitten wel wat octavia's tussen van onder de 20k. Maar of die precies aan je eisen voldoen moet je toch zelf uitzoeken :)

Maarten

Forumguru
Ik vind de SuperB toch wel weer een klasse groter/duurder. Zeker als hij aan mijn eisen moet voldoen. :cool:

Thanks voor de link!

Hetzer

Forumguru
Zolang de nieuwe maar een Skoda word vind ik alles best Maarten, anders ben ik straks de enige van de forum leiding met een Skoda ;)
dus gewoon een leuke Octavia of een dikke Fabia 1.2 TSI Scout of iets dergelijks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan