Op vakantie met de O2

Status
Niet open voor verdere reacties.

LenK

Forumguru
Net terug van vakantie naar Spanje. 4000K+ in korte tijd gereden.
Mijn O2 heeft dit met vlag en wimpel doorstaan. Het is een comfortabele, betrouwbare reisgenoot.
En een berg spullen dat erin gaat en ook zo vol beladen en met 4 personen rijdt ie nog steeds strak.

Enige minpuntjes: kraakjes in dashboard, armsteunen en deurrubbers, maar wel van dien aard dat het niet irriteerde, maar het viel wel op.

De 1.6MPI is in de Spaanse bergen en Frans heuvels te doen, maar niet meer dan dat.
In de Alpen heeft ie het moeilijk denk ik.
Bijtijds terugschakelen dus en de andere kant op kijken als je ingehaald worden door een klein karretje (met TDI waarschijnlijk).
Over de hele 4000K gaf de boordcomputer 7.0/100 als verbruik aan.

In Spanje is Skoda nog nauwelijks te zien. In Frankrijk ietsie meer maar ook heel weinig. Ze weten nog niet wat ze missen.....

Bij mij ook hele goed ervaringen, men de 01 dan welliswaar.

Zaterdag teruggekomen van Zuid-Frankrijk. In 16 dagen tijd ruim 4000 km gereden waaronder de weg terug (1400 km) in één ruk. Zonder enig probleem. Met een TDI is het heerlijk rijden in de heuvels en bergen. Dan pas profiteer je van het fantastische koppel. En je ziet in frankrijk ook zeer weinig Skoda's. Dat geldt uberhaupt voor de gehele VAG-groep.

Gemiddeld verbruik: 5.4l/100 km

ougie

Forumguru
Ik ga het allemaal nog meemaken. Zaterdag pak ik de caravan in en zondag op pad richting Slovenie. Lekker door de Oosterijkse Alpen, via Kufstein richting Villach, door naar Bled. Heerlijk zo, alles nog voor de boeg. Kijken of ze in Slovenie inmiddels door hebben dat je voor niet teveel geld behoorlijk veel kwalliteit, comfort en luxe kunt krijgen. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Pim

Lid
Weinig Skoda's in Spanje ??
Ik ben regelmatig zakelijk in Barcelona en Madrid, maar ik zou echt moeite moeten doen (als ik zou willen !)om niet in een Octavia I als taxi terecht te komen.

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Pim</font><hr />

Weinig Skoda's in Spanje ??
Ik ben regelmatig zakelijk in Barcelona en Madrid, maar ik zou echt moeite moeten doen (als ik zou willen !)om niet in een Octavia I als taxi terecht te komen.

[/ QUOTE ]
In NW Spanje (Cantabrië, Baskenland en Navarra) bijna geen Skoda's dus, maar ook opvallend weinig SEATS.
Dan zijn ze in Barcelona dus overgestapt van Toledo naar Octavia want een jaar of 4 geleden was het een en al Toledo's als taxi in Barcelona.
Maar dat soort auto's (O1, Toledo2) is wel krap als taxi (Golf IV wielbasis).

Wij zijn in Gran Canaria geweest daar reden ook veel skoda als taxi.

Ik heb zelf in eentje gezet deze had er 500.000 km op staan, op dat kleine eilandje...

Jpoers

Lid
klopt dat er daar enorm veel rondrijden ..

vergis je niet dat je ook op een klein eilandje snel een hoop kilometers kan rijden.

Kroatië ook véél skoda's...heb trouwens al vaak zoveel kilometer gereden , zowel met mijn O1 als met mijn O2 , tot nu toe nooit enig probleem gegeven.

zombie

Lid
hi,
ben in juli op vakantie naar Italië geweest. O2 begint daar ook te bollen,
meestal in grijze kleur. Bij de Duitsers wordt hij blijkbaar
ook gewaardeerd want komt daar veelvuldig voor, zelfs de O1.
Moet zeggen de O2 loopt als een speer. Met 4 volwassen personen en de kofferbak vol, een gemiddeld verbruik van 6,3 l. Wel leuk als ge een BMW 3 Touring het nakijken kunt geven!
Was toch wel even schrikken als de tolbeambte beweerde dat ik op een bepaald trajekt veel te vlug had gereden.
Bleef echter zonder gevolg.

ciao!
super.gif

Hoi allemaal,

gisteren uit oostenrijk terug gekomen. Daar heel veel fabia's en octavia's van het type 1. Type 2 komt er niet veel voor. Maar je kunt er echt over de skoda's struikelen daar. Je ziet er dagelijks minimaal 10 rijden. Overigens, ruim 3000 km naar volle tevredenheid gereden.

Twee weken voor vertrek naar Frankrijk mijn O2 opgehaald en met 2 mille op de teller afgereisd. In la douce France nog eens een kleine 3 mille erbij gereden en ik ben zeer tevreden over de auto. Met het snikhete weer is de climat control natuurlijk een uitkomst. Deze airco krijgt de auto sneller op de gewenste temperatuur dan mijn vorige auto (citroen picasso). Weggedrag voorbeeldig op elke soort weg die ik heb gereden (berg, snelweg, onverhard). Nee, zoals het er nu voorstaat gaan dit hele prettige kilometers worden...
1761.gif

renYek

Lid
Afgelopen weekend 2200 km gereden in mijn O2 1.6 mpi. (door duitsland en tjechie)
Ik heb niet op het verbruik gelet. DOor duitsland met 2 passagiers gereden en in tjechie met 4 en een volle kofferbak. De bergen in tjechie daar had ie toch wel moeite mee. Af en toe moest in terug naar de 3 of zelfs de 2 en dan kwam ik nog niet boven de 80 km/u uit (wat ook hard genoeg is in die bergen..).

Maar, het blijft een erg fijne reisauto
smile.gif

ougie

Forumguru
Ben net terug uit Ankaran (Sloveense kust). Heb 3900 km gereden waarvan bijna 2700 met de sleurhut erachter. Man, man wat een power heeft die 2.0 tdi. Geen enkele moeite met een caravan van 1200 kg (beladen). Bergie op was een feest, al die dikke Duitsters met hun Tabberts voorbij. Vaak heb ik het inhaal verbod moeten overtreden omdat ik er lekker de gang in had. Een keer heb ik het idee gehad "[piiieeep] had ik de Subaru nog maar". Toen stonden we in een lange rij voor de stoplichten te wachten, en elke keer konden er net drie auto's door. Dat was allemaal geen probleem, maar de weg was nat en vettig, en de helling was behoorlijk. Dus 4x4 was wel even heerlijk geweest. Het verbruik met de caravan was heel netjes, 1 op 12,2 (inclusief de rit door de Alpen). We hadden de pech dat we in een wat natte periode op vakantie gingen, maar dus ook weer het geluk dat we veel dingen met de auto deden,,,,en dat blijft een feest.
yeah.gif

SkodaMan

Actief lid
Net terug van Sicilië. Heb dik 4000 km gereden in mijn O2. Geweldige auto. De wegen op Sicilië zijn heel slecht en ik ben blij dat ik geen sportonderstel heb. Het standard onderstel weet de oneffenheden en kuilen goed te verwerken. De motor is soepel en de bak schakelt als een zonnetje. In de bergen is de "S" stand (sportstand) voor de automaat aan te raden omdat die wat vlotter op het gas reageert en wat meer af laat remmen op de motor.
In Palermo heb ik diverse witte O2's gezien die als taxi werden gebruikt. Over het algemeen zal de O2 te groot (breed) zijn voor gebruik in de steden. Een enkele keer hebben we de spiegels moeten inklappen om door de smalle straten te kunnen rijden.

De sunnyboy zonnewering is echt ideaal in dit soort warme landen. Weinig inkijk en je kunt met je raampje open rijden en toch geen muggen en vliegen binnen krijgen.

lowietje

Nieuw lid
Juni 2004 zaten we in een hotel met balkon in het centrum van Madrid.
Beneden ons was er een zeer druk kruispunt, met rode lichten. s' Avonds laat dikwijls naar verkeer, gekeken. Het was er zeer druk tot 3 uur in de morgen. Enorm veel taxis en bussen in die straat.
30% van de taxi's waren octavia 1. Ik overdrijf nu niet.

LenK

Forumguru
De 1.6MPI is in de Spaanse bergen en Franse heuvels te doen, maar niet meer dan dat.
In de Alpen heeft ie het moeilijk denk ik.
Had ik goed ingeschat. Dit jaar naar de Alpen geweest en het was kantje boord in steile omstandigheden.
Heel vervelend was het gat tussen de 2e en 3e versnelling.
In 2 te veel toeren en te weinig snelheid, overschakelen naar 3 en de fut was er uit en de snelheid liep terug.
~5000tpm in 2 is ~2500tpm in 3 en dan is het koppel nog te laag om te trekken.

Maar over het geheel genomen heb ik weer een kleine 3500km goed vertoefd in mijn O2.

Op de Duitse autobaan nog even kunnen planken. Dat is ook bijna niet meer mogelijk door drukte, wegwerkzaamheden en snelheidsbeperkingen :biggthumpdown:
Veel verder dan 180 op de teller kreeg ik hem niet (wel vol beladen en 4 personen erin).
Bij die snelheid voelt de auto nog volkomen veilig aan. Alleen mevrouw LenK begint dan wel te sputteren: "Kun je niet wat rustiger aan doen".

Wat me nogl op viel -misschien is het al langer zo- is dat de motor een beetje gromt als ik aan het stuur draai. Dus constant geluid op de snelweg, een bocht maken (links of rechts) en ik hoor een grrrrr alsof de motor er op dat moment harder aan moet trekken.

Roel

Lid
Was dit jaar inderdaad druk op de Duitse Autobahn.
Maar vanaf Ulm, richting de Fernpass kun je nog ongegeneerd planken. Ik heb dus ongeveer 30 km achter een Alpina B5 gereden, maar verder dan 210 - 220 kwamen we toch niet, omdat de dan alweer voor "langzaam" inhalend verkeer moet remmen. De motor van de B5 klinkt wel heel erg bruut. En als de bestuurder van de BMW goed het gaspedaal intrapte, zag ik deze toch wel verdomd snel uitlopen.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan