Tobberloth
Lid
Volgens mij heb ik het ergens gelezen maar ik kan het niet meer terugvinden...
Wat ik mij afvraag is het volgende:
Opschakelen met de DSG = naar voren duwen.
Terugschakelen met DSG = naar achteren duwen.
Ben ik de enige die dat "verkeerd om" vind?
Blijkbaar niet, want onze vrienden van Autoweek hebben het volgende geschreven over een Porsche :
Voor het terugschakelen moest je de pook naar achteren trekken en je moest hem naar voren duwen om op te schakelen. Compleet tegen de wetten van de fysica in. Immers; wanneer je hard remt, word je naar voren geduwd en om dan de pook naar achteren te trekken, is lastig. Bovendien is het tegenovergesteld aan alle systemen die in echte racewagens zijn gemonteerd. Twee keer mis dus.
Nou werkt alles volgens mij electronisch en moet het dus eenvoudig zijn om dat in de computer aan te passen.
Heeft iemand daar ervaring mee en zo ja, hoe moet de dealer dat over 2 weken instellen (als ze dat zelf niet weten)?
Alvast bedankt weer.
Groeten Tobberloth
Wat ik mij afvraag is het volgende:
Opschakelen met de DSG = naar voren duwen.
Terugschakelen met DSG = naar achteren duwen.
Ben ik de enige die dat "verkeerd om" vind?
Blijkbaar niet, want onze vrienden van Autoweek hebben het volgende geschreven over een Porsche :
Voor het terugschakelen moest je de pook naar achteren trekken en je moest hem naar voren duwen om op te schakelen. Compleet tegen de wetten van de fysica in. Immers; wanneer je hard remt, word je naar voren geduwd en om dan de pook naar achteren te trekken, is lastig. Bovendien is het tegenovergesteld aan alle systemen die in echte racewagens zijn gemonteerd. Twee keer mis dus.
Nou werkt alles volgens mij electronisch en moet het dus eenvoudig zijn om dat in de computer aan te passen.
Heeft iemand daar ervaring mee en zo ja, hoe moet de dealer dat over 2 weken instellen (als ze dat zelf niet weten)?
Alvast bedankt weer.
Groeten Tobberloth